Bukefalos 28 år!

Kingsland kavaj

T

The_grinch

Ska nog köpa ny kavaj och är lite sugen på en Kingsland. Ett problem bara :D Jag är jättelång o alla normala storlekar brukar antingen bli lagom smala men för korta och för korta ärmar eller lagom i längd o ärmlängd men alldeles för breda.
Så; Hur är Kinsland kavajerna? Någon som har tips på ngn annan som skulle passa lång o smal? :bow: (Vill helst inte måtbeställa, känns lite meckligt o så...:smirk: )

Dessa är de jag är sugen på:
http://www.ryttarstugan.se/res/Tavling/07041105.jpg
http://www.ryttarstugan.se/res/Tavling/kingslandkavaj2.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kingsland kavaj

Jag är i och för sig inte smal. När jag skulle köpa kavaj funderade jag på Kingsland. Jag är ganska lång ca 173. Kavajen var helt okej i armana, var till och med lite lång till mig. Om du ionte har bestämt dig för att köpa Kingsland kan jag rekommendera Euro-Star. De har en modell som är snartlik Kingsland. De har den där berda pasppoalen och den har mycjket bra passform, i alla fall för långa och mulliga ;)
 
Sv: Kingsland kavaj

Det låter ju positivt att den var för lång för dig! :) (jag är ca 177) Har en Euro Star nu som är extra lång men den har jag varit tvungen att lägga ner armarna på...:angel: Jäkla schimpansarmar:mad: :D
 
Sv: Kingsland kavaj

Jag är lååång och har samma problem som du. Kingsland passar mig bra. :)
 
Sv: Kingsland kavaj

Du kan skänka några cm till mig så blir vi lika långa och du får lättare att hitta kavaj! :idea: :D Tre cm? Då blir vi lika långa! ;)
 
Sv: Kingsland kavaj

Jag kan ju inte lova hur det går för dig, men jag är 190, och den passade utan några som helst problem.
 
Sv: Kingsland kavaj

snordu min kingsland med gråkrage va ;) hahah nerrå.. jag är också 177 cm & smal så de låter ju kul att de kan passa :D
 
Sv: Kingsland kavaj

Åh den kavajen är så himla snygg! Står i samma stall som de som importerar Kingsland och jag blir alltid så avis på alla sakerna!
:cool:
OT, men är man fjantig om man tävlar dressyr i en Kingsland kavaj?
 
Sv: Kingsland kavaj

äsch då, gör revolution ;) ta en fluga också när du endå håller på ;) hahah! nemen de måste du vell kunna göra?
 
Sv: Kingsland kavaj

Haha! det tror jag inte på! det är ju sååå snyggt att vara lång! Jag hade önskat att jag varore längre än vad jag är. Men då kunde jag inte komma med några felr tips. Kolla annars italienska kavajer, man brukar kunna måttbeställa det mesta från Italien och Frankrikie till ett vettigt pris!
 
Sv: Kingsland kavaj

snordu min kingsland med gråkrage va ;) hahah nerrå.. jag är också 177 cm & smal så de låter ju kul att de kan passa :D

Tro inte att du kan ha den för dig själv :devil: Nej men den är ju så jäkla snygg! Sen är ju min fluga (som jag iof inte tävlar med) och min gamla gpa blå med grått så det matchar ju perfekt!
 
Sv: Kingsland kavaj

Nej jag kommer inte ens in på dressyrtävlingarna med min kavaj. De kollar redan när man kommer i bilen vet du. ;)

Allvarligt talat så stör det mig inte ett dugg iaf. Skulle bara tycka att det var coolt med en GPA på dressyrtävling.
 
Sv: Kingsland kavaj

Kan du inte sno till dig en av dem då? :angel:
Dressyr verkar vara så stelt en Kinsland o fluga skulle som sagt revolutionera o röra om lite, Minna telde har ju en fluga på Ridspoer specials framsida :idea: :D
 
Sv: Kingsland kavaj

Jo fast jag har ju inte en fluga utan en Titium, så det är inte sååååå farligt! :angel:

Ja jag får väl sno till mig en eller två då! Tycker att de är så :love:
 
Sv: Kingsland kavaj

Låter som en bra ide, ta en till mig också när du väl är igång :D
 
Sv: Kingsland kavaj

Jag är 180 lång och har presis köpt den Kingsland kavajen med röd krage.... det var typ extra långa armar på min också :D
 

Liknande trådar

Utrustning Är nyss hemkommen från Tyskland där jag (såklart!) var inne i en hästbutik och kollade. Letar efter en ny tävlingskavaj nu till hösten...
Svar
9
· Visningar
2 690
Senast: avur
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 354
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 485
Senast: videnlis
·
M
Utrustning Hej! Jag har en arabdam, 152cm ca, och har svårt att hitta benskydd som funkar. Dom som är lagom långa är för breda, och dom som...
Svar
8
· Visningar
1 185
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp