Bukefalos 28 år!

Kingsland storlekar?

M

-moa-

Tänkte beställa en ladies bomber jacka till mig själv men har tyvärr inte möjlighet att prova.

Äger redan 3 par KL jackor (eller, två plus en väst) alla Unisex storlek S.
Passar bra.

Men nu är jag helförvirrad över vilken DAMstorlek jag borde ta!
Enligt flertalet olika ställen som säljer, och privatpersoner så bör man gå upp två storlekar mellan unisex och dam, men enligt KL's egna tabell så motsvarar i det här fallet unisex S = XL dam, om man kollar på deras egna måtttabell mellan herr och damplaggen. (och det är ju 3 storlekar upp)
Dessutom säger tex. Carlstad Depot att S unisex motsvarar M i dam, vilket bara är 1 storlek upp!

Så...vad ska man lita på, KL's egna måttabell eller "alla andra"?
Det är ju så trist att få hem saker som måste bytas så skulle helst vilja pricka rätt, vilket egentligen inte borde vara så svårt tänkte jag med tanke på att jag redan har 3 som passar haha.

Hjälp! (snälla) ;)
 
Sv: Kingsland storlekar?

Damkläderna är ganska små... Jag har XS på alla mina unisex kläder, kan eg ha xxs också. Men behöver M på damstl om det inte ska sitta tajt (vilket jag ej tycker ridkläder ska göra!).
 
Sv: Kingsland storlekar?

Tack för svaren allihopa!
Dock blev jag inte mycket klokare av det haha, antar att det beror lite på modell på både persone och plagg också kanske. Klurigt.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva en ny stalljacka inför vintern och funderar över var jag ska leta för att hitta en som funkar när man ser ut som en...
2
Svar
22
· Visningar
2 329
Senast: minimal
·
M
Utrustning Nu är det så att jag vill beställa en Kingsland Tricolor jacka(den trefärgade med stor "kingsland" text på ena armen), och eftersom de...
Svar
1
· Visningar
2 397
Senast: Nova_
·
Utrustning Har haft tankar på att köpa nya stövlar ett tag då mina nuvarande har ett antal år på nacken och jag vill gärna ha nåt mer "dressyrigt"...
Svar
1
· Visningar
1 274
Senast: Jerseyite
·
M
Utrustning Försökte hitta mått tabell för Pikeur jackor men hittade inget. Nån som vet hur dom är i storlekarna? Jag har S i tex. Kingsland Dam...
Svar
7
· Visningar
3 568
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovlera
  • Uppdateringstråd
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp