Bukefalos 28 år!

Kingslands storlekar?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Ja, hur är egentligen KLs storlekar? Jag tycker mest att det är massa X före S:en och så (dvs. väldigt stora)....

Nej, men jag har sedan tidigare en T-shirt och en tävlingstopp från KL. T-shirten minns jag inte storleken på (klippt bort lappen), och tävlingstoppen är typ något knäppt á lá 5XS eller så. :crazy:

Nu till saken:
Jag tänkte utvidga min KL "samling" med en vinterjacka, något par ridbyxor och kanske ev. en kavaj (som jag såg på en annons).
Då jag inte har sådär jättenära till någon KL återförsäljare, vad jag vet i alla fall, får jag i mångt och mycket förlita mig på Internet, "tyvärr". Hittar dessvärre inte särskilt mycket storlekstabeller där heller :(

Mina mått och storlekar är:
Storlekar
Överdelar: 164 cl, 34-36 (XS-S)
Nederdelar: 36-38 (S), 26/30" i jeans
Mått
Byst: Vet inte?? :confused: Har i alla fall 70D-E i BH...
Midja: 66 cm
Höft: Vet inte exakt, men typ 86-88 cm
Benlängd: 73 cm
Kan tillägga att jag bara är 162 cm, således inte "långsmal" heller...

Kavajen jag såg i annonsen var i storlek typ 3XL barn eller liknande, annars har jag knappt ens försökt lista ut/reflekterat över vilken storlek som skulle kunna passa mig...
Så ni som har lite mer KL kläder/"känner till" deras storlekar bättre än mig, vad tror ni att jag ska ha för storlek/-ar? Är förresten deras ridbyxor väldigt långa i benen? Och tror ni att den där kavajen skulle passa storleksmässigt? :)
 
Barnstorlekarna har jag ingen koll på. Kan dock tänka mig att de är som allt annat alltså stort. Tipps är att gå ned 1-2 storlekar med kingsland, eftersom mycket är efter unisexstorlekar. Har vanligtvis S med på alla mina tröjor och jackor men på mina kingsland kör jag XS.

Tycker dock även damkläderna är stora, exemplevis ridbyxorna. Jag är 172 lång, normal kropp men smal midja. Jag skulle kunnat blivit gravid och haft deras ridbyxor... Även om jag fick gå ned 1-2 två storlekar för att få dem bra smala i benen var de JÄTTESTORA i midjan.

Generellt skulle jag säga att du bör gå ned två minst en storlek i tröjor, tror nog att du kan ha x:s utan problem. Byxorna upplevde jag som kanske lite långa men också som tröjorna stora men framförallt väldigt raka. Det är svårt att säga om byxor där måste man prova. Beställ hem är mitt tips och kolla så att du har bra retur på dem i alla fall de är fel storlek.
 
Tack @KSF för dina tankar! :D
Jo, då var det som jag misstänkte, att de var väldigt stora i storlekarna och att jag "borde" gå ner åtminstone någon storlek.
 
Ja, hur är egentligen KLs storlekar? Jag tycker mest att det är massa X före S:en och så (dvs. väldigt stora)....

Nej, men jag har sedan tidigare en T-shirt och en tävlingstopp från KL. T-shirten minns jag inte storleken på (klippt bort lappen), och tävlingstoppen är typ något knäppt á lá 5XS eller så. :crazy:

Nu till saken:
Jag tänkte utvidga min KL "samling" med en vinterjacka, något par ridbyxor och kanske ev. en kavaj (som jag såg på en annons).
Då jag inte har sådär jättenära till någon KL återförsäljare, vad jag vet i alla fall, får jag i mångt och mycket förlita mig på Internet, "tyvärr". Hittar dessvärre inte särskilt mycket storlekstabeller där heller :(

Mina mått och storlekar är:
Storlekar
Överdelar: 164 cl, 34-36 (XS-S)
Nederdelar: 36-38 (S), 26/30" i jeans
Mått
Byst: Vet inte?? :confused: Har i alla fall 70D-E i BH...
Midja: 66 cm
Höft: Vet inte exakt, men typ 86-88 cm
Benlängd: 73 cm
Kan tillägga att jag bara är 162 cm, således inte "långsmal" heller...

Kavajen jag såg i annonsen var i storlek typ 3XL barn eller liknande, annars har jag knappt ens försökt lista ut/reflekterat över vilken storlek som skulle kunna passa mig...
Så ni som har lite mer KL kläder/"känner till" deras storlekar bättre än mig, vad tror ni att jag ska ha för storlek/-ar? Är förresten deras ridbyxor väldigt långa i benen? Och tror ni att den där kavajen skulle passa storleksmässigt? :)

Jag tror bara jag har en dunjacka och ett par ridbyxor från Kingsland. Båda är stora i strl.
 
Tag hjälp av återförsäljaren, hemsidan. Ge dina mått och fråga, vilken storlek som passar din mått. De ska kunna guida dig rätt, kan de inte det, så hugg en annan hemsida.
 
Är 165 cm och normal i kroppen.
I min:
-dunjacka unisex Xs (som en 36)
-dunväst unisex S (som en 36-38)
-dunväst dam S (som en 36)
-fleecetröja dam S (som en 36)
-tunnare hoodtröja dam xs (som en 32)
-ridbyxor dam xs (som en 36)

Det varierar väldigt som du ser, men det är kanske lite till hjälp. :)KL jungeln är inte lätt:meh:
 

Liknande trådar

Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 556
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
8 896
Senast: Salinero
·
Utrustning Är nyss hemkommen från Tyskland där jag (såklart!) var inne i en hästbutik och kollade. Letar efter en ny tävlingskavaj nu till hösten...
Svar
9
· Visningar
2 683
Senast: avur
·
Utrustning Kingsland har ju rätt stora storlekar på tröjor och jackor, men hur är det med kavajer? Om man är en normal 40 ungefär, har M på...
Svar
0
· Visningar
736
Senast: Taefill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp