Bukefalos 28 år!

kiropraktor till hund...

Milosari

Trådstartare
...någon som provat det? jag har varit i kontakt med en hundpsykolog och hon rekommenderade mig att ta henne till en kiropraktor först av allt. men, fungerar det? hur många besök (genomsnittligt) är normalt?
 
Jag har varit hos en osteopat med en av mina hundar.....dom är lite "mjukare" än kiropraktorer....
 
Varit i kontakt med en skojjare som lekte kiropraktor...
Den hunden blev föstörd för livet...
Vi lärde oss att inte lita på vem som helst och att vara noga med vem som behandlar hunden.
Men det var en dyr och tråkigt läxa....

Christin
 
haha, du hade gillat hundpsykologen. hon är mycket för alternativmedicin och pratade räddningsdroppar och sånt :D. men hon rekommenderade en person som var duktig med hundar. hon hade också provat osteopater, men rekommenderade kiropraktik till min hund (som visserligen inte provat ännu. men här är hemsidan. vad tror du om det?
 
haha, jag kan se framför hur jag ger mina hundar (eller i a f den ena) homeopatmedicin och annat "hokuspokus"... :o nåja, nu börjar vi med det här så får vi se vart det leder :smirk:
 
Sv: kiropraktor till hund...

kiropraktor till hund är att rekomendera.. mina föräldrar har regelbundet ut en kiropraktor till sina kapplöpningshundar med bra resultat har även honom på min häst och ska själv prova honom och se om han kan hjälpa mig med min nackskada..han är utbildad i usa och antalet behandlingar är svårt att säga beroende vad det är som är fel och hur länge dom gått med skadan eller låsningen...men man betalar bara för varje behandling är hunden sen bra sista tiden du har så betelar man inte för den..inte hos min kiropraktor i allafall :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 704
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 387
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 131
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
657
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp