Kiropraktor

F

Filou

Är det någon som har använt sig av det någon gång? Vad har ni för erfarenheter, bra/dåligt?

Jag har nämligen blivit rekommenderad av massören att pröva kiropraktik på min hästs nacke och ländrygg, men jag är lite skeptiskt.....
 
En liten tanke bara, om det är så att din hästmassör har rekommenderat dig en kiropraktor så kan det kanske vara för att h*n märkt att hästen behöver "rättas till" lite med hjälp av en kiropraktor?

Jag har bara bra erfarenheter av kiropraktor till häst (och till mig med för den delen )
:)
 
Använd någon som är utbildad på hästar och inte någon "kvackare" som är utbildad på människor. Att vara duktig på människor är inte detsamma som att kunna behandla hästar.
 
Lyssna på massören!

Jag har bara bra erfarenheter av kiropraktor/equieterapeut på mina hästar och på mig själv!

Lycka till!
 
Vad jag hört är han både seriös och duktig.

Varför så skeptisk?
 
Jag har, efter mycket tvekan, provat en kiropraktor på min häst och jag blev verkligen mycket positivt överaskad. Jag ångrar inte en dag att jag åkte dit och det var verkligen värt varenda öre!
 
Jag hade en kiropraktor ute för ett par veckor sedan, hon tog 800:-.
 
Bara goda erfarenheter av chiropraktorer och equiterapeuter! Har fått min förra hästs bäcken tillrättat efter att han gått omkull i hagen!

/Malin
 
FÖr att jag tänker så här:

Att om det sitter i ländrygg/nacke så kan det också ha något att göra med träning, eftersom hon inte var riden nåt när jag köpte henne och då kan jag göra något åt det nu, men om det kommer tillbaka då....sedan tänker jag att om hon har ont så måste jag göra nåt åt det jag vill ju inte att hon ska lida och samtidigt blir jag skeptisk för tänk om det blir fel och hon får ännu ondare......*suck*

Är det någon mer som har använt sig av Daniel Kleen....jag försöker komma in på hans hemsida men just den länken omkiropraktik fungerar inte :(
 
Vi har en superduktig kille som kommer ut till ridskolan där jag jobbar ganska regelbundet, och efter att jag sätt ett gäng behandlingar kan jag bara säga att det har gjort undervärk med flera av hästarna..

Tex ville veterinären döma ut en häst, men hon har med hjälp av massör å chiropraktik blivit jätte fin och helt ren.

så om massören säger att det behövs så behövs det säkert, För det krävs välldigt lite för att något ska vara lite snet och vint i de stora häst kropparna.
 
Det behöver inte vara bara din träning. Kotor kan förskjuta sig vid ex lek i hagen, halkning, mm.
// Linda
 
Jag har bara gott att säga om de equiterapeuter jag provat (3 st under åren). Jag har en häst som haft problem med en ländkota och är helt symptomfri nu (hon har aldrig varit halt av det) och en nytillkommen som har problem med bäckenrotation och spänd ländrygg av någon anledning.

/// ghost
 
Min häst har haft lite problem med bogar och rygg men är nu bra med hjälp av kiropratorn. Det är kanon med ackupunktur. Jag brukar ta ut våran kiroprakto 2 ggr om året så at han får kolla igenom hästen innan man sätter igång ordenligt på våren och en gång på hösten.
 
Har bara bra erfarenheter :love:
Pållan hade kotledsinflammationer som inte ville ge med sig, vet sprutade och beordrade vila utan resultat. Vad hittar kiropraktorn? Jo, ORSAKEN till inflammationerna! Hela hästen var låst och sned :crazy:
Några månader senare tycker jag att hon går lite konstigt, "tappar" vänster fram och snubblar. In till kiropraktorn (eller osteopat som han egentligen när) igen och fixa. Underbart! Nu har det inte blibit av på ett tag, pga dåligt väglag och vakuum i plånboken, tyvärr.
Jag betalar 750:- om det inte är något extra som laser, liniment eller akupunktur oxå, men då åker jag dit med henne. Tror att "min" kiropraktor åker runt till olika stället, PMa om du vill ha namn och tel.nr :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 208
Senast: Oknytt
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
286
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
388
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 146
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp