Kiropraktorn ?

D

Daffne

Imorgon kommer kommer kiropraktorn ut och ska ta sig en titt på min lilla grabb. Har aldrig haft kiropraktorn ute förut så jag tänkte bara fråga om det är något spec. som jag ska tänka på?
Brukar dom vilja se hästen in action ?


/Daffne
 
Sv: Kiropraktorn ?

nej det tror jag inte att de vill de har aldrig våran velat! Men det kan vara lite otäckt att se den manka på hästarna om dom nu hittar något!
 
Sv: Kiropraktorn ?

Okej ! Ja, såg när en tjejkompis till mig hade ut kiropraktorn som kollade på hennes ponny . och jäklar vad dom knäckte och slet alltså. det var faktiskt lite otäckt men goda resultat blev det och ponnyn verkade nöjd :)

tack för dit svar ! :bow:
 
Sv: Kiropraktorn ?

Hur gick det idag då? Kom kiropraktikern? hittade h*n något?
 
Sv: Kiropraktorn ?

Det gick faktiskt bra.
Han hade spänningar i korset och känningar på vänsterfram senan. Han fick akupunktur, laser och magnet behandling. Förhoppningsvis så räckte det med denna gång men vi får se. han svarade iaf bra på behandlingen.
Hon sade förövrigt att han var väldigt jämn och fin annars, inga snedheter eller så . det är ju positivt :p
Var ganska nervös innan hon kom.. trodde att hon skulle hitta en massa snedheter och så. Men inte då.. :) så det känns skönt.
Oh ja, ny sadel ska införskaffas också.
Antagligen har han halkat och knyckt till eller så är det sadeln(troligtvis det sistnämnda) så det får bli en ny fräsch sadel nästa ! :D
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: lillan222
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 161
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 100
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp