kirskål i buketter

tanten

Trådstartare
halvt meningslöst inlägg men.... :D

Jag plockar buketter till mitt jobb nästan dagligen. Nu sommartid är det ju vackert med hundloka men ack så skräpigt - det tappar ju blomblad direkt!

Men så kom jag att plocka kirskålsblommor som jag blandade med rabattblommor i små buketter och sic! De skräpar inte! Buketterna har stått i 4 dagar och inte ett enda skräp har noterats under dem.

Ba som ett tips. Nåt kan man ju ha det till nu när de inte går att äta längre....
 
Sv: kirskål i buketter

Vad smart. Då kanske jag kan få användning för alla kirskålsblommor i rabatten då!
 
Sv: kirskål i buketter

Jag tycker bladen är jättefina som utfyllnad i buketter oxå, det är ju en fin växt igentligen, det som gör den till ogräs är väll bara den hejdlösa spridningen... Såg nån bild på en bukett med rosor och kirskål, jättefint!!!
 
Sv: kirskål i buketter

Kul :D Har sett maskros och kriskålsbuketter, inte så dumt det heller. Ogräs är de juh egentligen bara där de står i landen, inte som snittblommor :angel:
 

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 805
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
162 991
Senast: gul_zebra
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp