Kissa av glädje...?

Bansan

Trådstartare
Min lilla rottistik, nu 14 veckor, "kissar på sig" när folk hälsar på henne. Oavsett om det är ett lyckligt hälsande eller ett lite mer reserverat & oavsett om det är någon hon känner väl eller en främling så kommer det en skvätt (ibland mer än en skvätt :crazy: ). Även när hon varit hos mina föräldrar några timmar & jag kommer & hämtar henne så kissar hon på sig när jag hälsar på henne.

När hon var riktigt liten brydde jag mig inte om det eftersom andra valpar jag haft oxå gjort det då... Men är det vanligt & normalt att de gör det fortfarande när de är vana vid att folk kommer & går både ute & inne?
KOmmer det här att växa bort eller har jag fått en kissehund på halsen? Borde väl gå bort när hon närmar sig halvåret om inte annat, då valpar ju får en bättre förmåga att hålla sig...? Antar att det handlar om att hon inte kan "tänka på två saker samtidigt"...?
 
Sv: Kissa av glädje...?

Benjamin gör också så ibland, tack och lov inte lika ofta som din verkar göra. Och det har hittills bara hänt utomhus också, då det kommer roliga främlingar (Gärna många på en gång) som han får hälsa på. Då blir han så till sig att han helt och hållet glömmer bort allt annat, som exempelvis att man går iväg och kissar om man är kissnödig ;)
 
Sv: Kissa av glädje...?

De försvinner med åldern. Så det är bara att stå ut. ;) Det man kan göra är att försöka att alltid träffa henne utomhus, så det inte händer inne på bästa mattan. Så om Dina föräldrar har passat henne, så be dem gå ut med henne så ni kan träffas ute.
 
Sv: Kissa av glädje...?

Tjenaa de finns inga hundar som kissar ner sig,förmodligen så tror jag att hon blir upprörd av något.De behöver inte va negativt men försök att få hälsningsceremonierna lugna och fina så går de nog över.Hundar kissar bara när dom ska signalera något till den dom möter,en sk lugnande signal.Lycka till me henne
 
Sv: Kissa av glädje...?

Lacy skrev:
Tjenaa de finns inga hundar som kissar ner sig,förmodligen så tror jag att hon blir upprörd av något.De behöver inte va negativt men försök att få hälsningsceremonierna lugna och fina så går de nog över.Hundar kissar bara när dom ska signalera något till den dom möter,en sk lugnande signal.Lycka till me henne
Många små valpar kissar ner sig av lycka när de är riktigt glada...dvs om det tex kommer någon på besök som de tycker är jätteroligt. Då kan det komma en liten pyttepöl. Det är absolut inget fel i att de gör så. Inte så som du beskriver det iaf.
 
Sv: Kissa av glädje...?

Flinisen skrev:
Många små valpar kissar ner sig av lycka när de är riktigt glada...dvs om det tex kommer någon på besök som de tycker är jätteroligt. Då kan det komma en liten pyttepöl. Det är absolut inget fel i att de gör så. Inte så som du beskriver det iaf.
Ledsen om jag missuppfattades!Tvärtom är hundar mycket smarta och gör inget som inte är genomtänkt.När hunden kissar så säger den titta här jag är undergiven,glad mm altså dom pratar med doftspråk.
 
Sv: Kissa av glädje...?

Flinisen skrev:
Många små valpar kissar ner sig av lycka när de är riktigt glada...dvs om det tex kommer någon på besök som de tycker är jätteroligt. Då kan det komma en liten pyttepöl. Det är absolut inget fel i att de gör så. Inte så som du beskriver det iaf.

så gjorde vår flat i just jättelyckliga tillfällen, gick över rätt fort.. ;)
 
Sv: Kissa av glädje...?

Lacy skrev:
Ledsen om jag missuppfattades!Tvärtom är hundar mycket smarta och gör inget som inte är genomtänkt.När hunden kissar så säger den titta här jag är undergiven,glad mm altså dom pratar med doftspråk.
Ah då blev det en annan sak. ;)
 
Sv: Kissa av glädje...?

voltigehoppare skrev:
så gjorde vår flat i just jättelyckliga tillfällen, gick över rätt fort.. ;)
Ja de är så söta när de gör så. Min kusin blevt helt nerkissad av Farin en gång haha roligt.
 
Sv: Kissa av glädje...?

Vi har en pointertik hemma som är tre år, hon kissar fortfarande ner sig när hon ska hälsa på nån hon tycker om!
 
Sv: Kissa av glädje...?

*kl*

Vår hund kunde "skvätta" lite när han blev glad (alltså bara några droppar, men tillräckligt för att det skulle synas på golvet). Vi tog hand om honom när han var 2½ år, och han fortsatte med detta tills han gick bort vid nästan 12 års ålder.
Men det var som sagt inte mycket skvätt, och inte varje gång, men det hände.
 
Sv: Kissa av glädje...?

Våran toypudeltik på 8 år kissar fortfarande på sig när vi får besök. Ibland händer det, ibland inte.
 
Sv: Kissa av glädje...?

Av alla svar att döma så verkar det som om jag får avvakta & hoppas att det i det här fallet växer bort.

Försöker få folk att förstå att de ska vända ryggen åt henne & vänta med att böja sig ner & hälsa på henne tills hon lugnat sig för då brukar det inte bli något kissande.

Liiiite pinsamt var det ju när hon pissade ner golvet på kontoret idag när min nya chef ville hälsa :angel:
 
Sv: Kissa av glädje...?

Våran ena vovve, Kan oxå bli så uppslpelt så att han kan skvätta lite, Men det vär värre när han var mindre. Det växer nog bort med åren=)
 
Sv: Kissa av glädje...?

Vår Dobbis var extrem när hon var liten, hon skvätte ordentligt när man hälsade, det tog mer än ett år innan det lugnade ner sig. Nu är det bara om hon blir riktig riktigt glad, som när mamma o pappa har varit borta i flera dagar.
 
Sv: Kissa av glädje...?

har jag varit bort eller någon passar henna å jag kommer hem på kissar hon ner sig med..Hon blir så glad å hippar sedan kommer det alltid en lite kisspöl. men är bara när jag å mina syskon som hon gör så mot
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Viva
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 565
Senast: anna_panna
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp