Kissar i sängen...del 2.

A

adore

Har ju skrivit tidigare om katten jag tagit hand som kissade i sängen. Nu har hon gjort det igen och min sambo vill absolut inte ha kvar henne. Klart att det inte går att ha det så, men 2 gånger är ju inte mkt. Vill ju verkligen ha henne kvar. Vad ska man göra??
Känns inget kul just nu...
 
Gick det inte att stänga till sovrummet? Kommer inte ihåg vad som sades i den förra tråden, men någon tog upp det eller?
 
jo vi har haft stängt men nu var hon snabb när vi inte tittde till henne ordentligt...

hon är ej steriliserad eftersom hon är en avelskatt...


vad är feliway för ngt??
vill gärna ha svar på det snabbt!!!
 
tack!!
hoppas att detta kan vara ngt. hon är ju en stressad katt så jag ska köpa detta. vet du vad det kostar kanske??
 
Men om ni verkligen vill ha kvar henne kanske ni skulle kastrera henne ändå för det är väl ingen annan som vill ha henne heller om hon kissar i sängar.
 
självklart att vi kan göra det men det kan vara värt att prova andra saker först så att man ev kan ta kattungar på henne senare.
 
Ja om det är en fin katt är det ju synd om ni vill ta ungar på henne!
 
jo, det är cornish rex och hon har fått fina kullar.
men nu har hon kissat igen... :(
 
jo, det är cornish rex och hon har fått fina kullar.
men nu har hon kissat igen... :(

Finns det någon röd tråd i vilka ställen hon väljer att kissa på? Min yngsta (numera kastrerade) honkatt kissade på allting som var mjukt och låg på golvet. Hon kissade dock inte i soffan eller i sängen för det är hennes sovplatser.
 
hon har kissat i en annan säng nu. trodde inte att hon skulle kissa i den eftersom hon har det som sin sovplats. men i natt sov vi i den sängen eftersom det inte fanns tvättid igår och vi ville ju inte ligga i en nerkissad säng...
 
hon har kissat på mitt täcke en gång. samtidigt kissade hon på min sambos kudde och täcke. igår kissade hon på min sambos kudde och täcke och idag kissade hon i den andra sängen där vi sov i natt. den kan vara så att hon märker ut ngt på min sambos saker...men jag vet inte. vad är det hon menar med det i sånna fall??
kan även finnas kvar lukt i hans täcke och kudde trots att vi tvättat det. har nu efter tvätten sprayat rengörningsmedel på sambons täcke + kudde så att det kanske inte kommer att finnas lukt kvar. hoppas bara att min allergiska sambo kan sova med det :angel:
 
Har du och din sambo bott ihop under hela tiden som du har haft katten? Min honkatt började kissa på "fel" ställen när min sambo flyttade in så antagligen hade hennes kissande att göra med min sambos inflytt.

Om det bara är sängen hon kissar i när hon kissar på fel ställen bör det hjälpa att stänga dörren in till sovrummet.

Men prova Feliway och se vad som händer.
 
vi har bott tillsamman så länge vi haft henne.
hon kom hit för 2 månader sedan och åt p-piller men det slutade vi ge eftersom vi tänkte ta en kull.
hon började löpa omkring i tisdags, onsdags och det var när det började som hon började kissa i sängen. (kissade första gången i torsdags).
men hon löper ju inte nu (har fått p-piller igen bara för detta) men fortsätter ändå kissa. kan självklart vara kvar lukt.

funderar på om man vågar ha henne som ute katt för jag vet att hon vill va ute men vi har inte hunnit gå ut så ofta det sista.
kan även vara en protest för att vi inte är hemma lika ofta men hon kissar ju just när vi är hemma, inte när de är ensamma...och uppmärksamhet får hon av oss.
hennes kattunge är 6 månader och hon kanske har fått starkare urin. fast det är ju så att hon kissat i de andra ägarnas sängar innan.
 
Jag skulle inte våga släppa henne lös ute, inte ens om hon går på p-piller.

Som sagt, prova Feliway.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 434
Senast: Rhinos
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 643
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 785
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 513
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp