Kissar inne på natten

MiaMaria

Trådstartare
Jag har en valp på 9 månader som tidigare i stort sett varit rumsren, men nu börjat kissa inne på natten. Tidigare har jag varit ute med henne på natten, hon har vaknat och sagt i från men gör inte det längre. Nu märker jag bara på morgonen att hon kissat. Ibland sover hon i min säng och det har även på sista tiden hänt att hon kissat i min säng på natten. Jag fick henne när hon var 4 månader och då var hon inte alls rumsren, valparna hade fått kissa inne. Hon har varit förhållandevis svår att få rumsren om jag jämför med valpar vi haft tidigare, men som sagt det fungerade bättre för några veckor sedan än just nu. Dagtid fungerar det fortfarande bra. Någon som har/har haft samma problem? Hur har ni gjort?
 
Jag har en valp på 9 månader som tidigare i stort sett varit rumsren, men nu börjat kissa inne på natten. Tidigare har jag varit ute med henne på natten, hon har vaknat och sagt i från men gör inte det längre. Nu märker jag bara på morgonen att hon kissat. Ibland sover hon i min säng och det har även på sista tiden hänt att hon kissat i min säng på natten. Jag fick henne när hon var 4 månader och då var hon inte alls rumsren, valparna hade fått kissa inne. Hon har varit förhållandevis svår att få rumsren om jag jämför med valpar vi haft tidigare, men som sagt det fungerade bättre för några veckor sedan än just nu. Dagtid fungerar det fortfarande bra. Någon som har/har haft samma problem? Hur har ni gjort?

Det är ju inte så ovanligt att det går fram och tillbaka i rumsrenheten, vissa valpar är svårare att få rumsrena än andra. Om valpen varit helt rumsren en peridod men sen börjar kissa inne igen och det inte blir bättre eller t.o.m sämre, då hade jag funderat på om den kanske fått UVI.
 
Det är ju inte så ovanligt att det går fram och tillbaka i rumsrenheten, vissa valpar är svårare att få rumsrena än andra. Om valpen varit helt rumsren en peridod men sen börjar kissa inne igen och det inte blir bättre eller t.o.m sämre, då hade jag funderat på om den kanske fått UVI.

På dagen fungerar det fortfarande bra, så tänker att det nog inte är UVI då...
 
Det kan väl vara så att hon är på väg in i löp med ? Har hört om en del tikar som börjar kissa inne vid första löpet men att det går över igen.

Ok, ja det kan nog vara så att hon är på väg in i löp. Har inte tänkt på att det kan vara orsaken...
 
jag har en som kissar inne ibland på nätterna när hon ska löpa/under löp. :o så har hon alltid varit och hon är 6 år nu
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 235
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp