Bukefalos 28 år!

kissar inte inne

R

rosita

Min valack har slutat kissa i boxen.
Han kissar direkt när han kommer ut,han kissar med snoppen infälld.
Kisset ser normalt ut och han verkar må som vanligt, men inna har han alltid kissat i boxen på natten.

Vad är symptomen på urinvägsinfektion eller urinsten.

Han tycker inte om att jag pillar på snoppen,den åker in bums.
Han har liksom små flagor på snoppen, kan de skava.?
snälla, vad kan det vara?:confused:
 
Sv: kissar inte inne

Ingen som har nåt tips på vad det kan vara?

Hur ska man "locka" ut tissemannen?:rofl:
 
Sv: kissar inte inne

hästen kanske dricker lite för lite nu när det blir kallt? prova att tillsätta salt i maten för att få honom att dricka mer..

står han annorlunda? typ ser ut att strå å knipa med rumpan? typ http://grs-horses.fotopic.net/p22739292.html ?

brukar han klia sig mot skapet med ena bakhoven?

och när han väl har den ute, är det några sår eller är det bara de gula flagorna? luktar det väldigt illa?
 
Sv: kissar inte inne

Tack för svaret!
Kan inte se på bilden att hästen kniper speciellt.
Tycker han står som han alltid gjort,har sett att han ibland har öronen bak när han kissar:confused:

Kisset ser normalt ut,luktar inget, han verkar inte klia sig mot skapet heller.

Vid de "få" tillfällen jag får syn på snoppen så ser jag bara flagorna, inga sår.
Brukar dom kissa med snoppen indragen?
 
Sv: kissar inte inne

de är väl olika om dom kissar med den inne eller ute.

du får ju lättmockat om han inte kissar inne ;)
Skämt o sido , ge lite salt i maten så han dricker mera, så länge de inte luktar eller han verkar ha ont så tror ja inte de är nå problem.
har han urinsten/infektion så brukar dom väl få feber ?
 
Sv: kissar inte inne

Min val. kissar i bland med snoppen inne och ibland utfälld, lite vad han känner för verkar det som. Han kanske inte bara vill kissa inne där han ska sova? Lite onaturligt för den igentligen om man tänker efter. Sen tror jag att de blir lite mindre kissnödiga om de inte rör på sig så mycket. Om urinen är mörk så har hon nog drukit för lite dock.
 
Sv: kissar inte inne

jadu, cancer i snoppen misstänker dom på hästen på bilden.. den ser ut som en katt lekt med den med klorna utfällda, sårstimmor överallt, svullen, luktar myckert, hästen har obehag av det, kliar.. har inte bilden på snoppen påd en här datorn, men kan juh slänga ut den ikväll om nån är intresserad (varnar redan nu för äcklig bild, pojkvännen tog sig för skrevet och gnydde när han såg bilden)
 
Sv: kissar inte inne

Tack för svaret!
Kan inte se på bilden att hästen kniper speciellt.
Tycker han står som han alltid gjort,har sett att han ibland har öronen bak när han kissar:confused:

Kisset ser normalt ut,luktar inget, han verkar inte klia sig mot skapet heller.

Vid de "få" tillfällen jag får syn på snoppen så ser jag bara flagorna, inga sår.
Brukar dom kissa med snoppen indragen?
jao, han höjer ländryggen, står brett med bakbenen och vinklar ut svansen, för astt ge mer plats inne i skapet åt snoppen..
förresten, hur mycket kissar han allt som allt? kommer det nomalmycket kiss när han kissar eller bara lite?
 
Sv: kissar inte inne

En del hästar kan bli lite "avskräckta" att kissa i box om de blir nerskvätta på benen........
 
Sv: kissar inte inne

Flagorna är ren smuts och snoppmässiga ämnen...:angel: Själv så skulle jag tvätta bort det, ordningsam som man är :rofl:
 
Sv: kissar inte inne

jadu, cancer i snoppen misstänker dom på hästen på bilden.. den ser ut som en katt lekt med den med klorna utfällda, sårstimmor överallt, svullen, luktar myckert, hästen har obehag av det, kliar.. har inte bilden på snoppen påd en här datorn, men kan juh slänga ut den ikväll om nån är intresserad (varnar redan nu för äcklig bild, pojkvännen tog sig för skrevet och gnydde när han såg bilden)

Du får gärna lägga in bilden, så man vet hur det "inte" ska se ut.
:crazy:
 
Sv: kissar inte inne

jao, han höjer ländryggen, står brett med bakbenen och vinklar ut svansen, för astt ge mer plats inne i skapet åt snoppen..
förresten, hur mycket kissar han allt som allt? kommer det nomalmycket kiss när han kissar eller bara lite?

Han kissar väldigt mycket när han kommer ut på morgonen, men det är ju inte så konstigt om han har hållit sig hela natten.
Jag reagerar för att han har kissat inne förut.

Men hur ska man få ut soppen för att tvätta den?:confused:
 
Sv: kissar inte inne

Vi har två islandshästar som mycket sällan kissar inne.Vi har spån och får då vattna spånen för att det inte ska damma.
Dom andra två kissar mycket inne för dom har alltid surt i sina boxar.
 
Sv: kissar inte inne

:banana: Vi har två islandshästar som mycket sällan kissar inne.Vi har spån och får då vattna spånen för att det inte ska damma.
Dom andra två kissar mycket inne för dom har alltid surt i sina boxar.
:bump:
 
Sv: kissar inte inne

man kan massera "snoppfickan" ( :crazy: ) lite lätt så brukar den åka ut efter ett tag.

mjuka svampar, inga kalla händer (helst varma plasthandskar om du inte vill.. tja :D) och ljummet vatten (åt det varma hållet) så brukar det gå bra.
 
Sv: kissar inte inne

man kan massera "snoppfickan" ( :crazy: ) lite lätt så brukar den åka ut efter ett tag.

mjuka svampar, inga kalla händer (helst varma plasthandskar om du inte vill.. tja :D) och ljummet vatten (åt det varma hållet) så brukar det gå bra.

En korkad fråga men,"snoppfickan" ska jag massera på utsidan eller inne i" :crazy: så att säga?
 
Sv: kissar inte inne

man kan massera "snoppfickan" ( :crazy: ) lite lätt så brukar den åka ut efter ett tag.

mjuka svampar, inga kalla händer (helst varma plasthandskar om du inte vill.. tja :D) och ljummet vatten (åt det varma hållet) så brukar det gå bra.

En korkad fråga men,"snoppfickan" ska jag massera på utsidan eller inne i" :crazy: så att säga?
 
Sv: kissar inte inne

Det är inte så att det skvätter för mycket på benen när han kissar inne ?

Du har inte bytt underlag? Eller så kanske han vill ha mer underlag i boxen ?

Mvh Miaa
 
Sv: kissar inte inne

Jag tvättar min valacks skap med intimtvål ljumet vatten och en svamp en gång varannan vecka, eftersom han ofta kissar med snoppen inne och håller sig inte ren. Han har inga problem eller ont.

En kompis häst kissar alltid när han kommer ut.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 415
Senast: cf234k
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 202
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 253
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Eftersom jag blivit med hingst är jag väldigt nyfiken på hur andra håller sina hingstar. Är det fortfarande så att det direkt innebär...
2
Svar
25
· Visningar
5 212
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp