Kissar på olämpliga ställen!

B

Bessie

Vi har fått en ny medlem i familjen, en liten kattkille på 11 veckor.
Han var jätteduktig i början, då gick han så snällt på lådan men nu har jag börjat märka av att han sätter sig på ställen där han inte får, främst på plastpåsar, och endast då han kissar.
Vi har en större katt oxå, kan det vara så att lådan kanske blir för full (då vi arbetar på dagarna) och att vi behöver köpa en till??

:bump:
 
Hade samma problem med min katt & fick tipset att köpa en ny låda i zooaffären. Hjälpte inte för min kisse, men kanske för din?
 
Sv: Re: Kissar på olämpliga ställen!

Plingplong skrev:
Hade samma problem med min katt & fick tipset att köpa en ny låda i zooaffären. Hjälpte inte för min kisse, men kanske för din?


hur löste du det då?

Trådskaparen: Min förra kisse kissade motvilligt i lådan om jag tittade på och sa åt honom. Bytte till kristallsand, sedan gick han glatt igen. Annars låter det som ett bra tips med en till låda. Lycka till!
 
Sv: Kissar på olämpliga ställen!

Många katter vill inte använda en smutsig låda, så en låda till vore en bra idé att testa. Ta bort allt som kan vara "attraktivt" att kissa på i övrigt, det enda om ska finnas att krafsa i är lådan.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 421
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Schäfer på 6,5år, röntgades med C-höfter som 1-åring samt en extra kota på ländryggen. Hade en skada i bogen som unghund. Fick...
Svar
6
· Visningar
1 480
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 239
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp