Kissarna nyser

D

Dean

Mina tre små missepissar har börjat nysa. De är vacc och innekatter, så det kan väl inte vara kattsnuva de fått? Eller är det så att de har fått de fast i lindrigare form eftersom att de är vacc?

De är annars pigga och glada, äter och skiter ( :smirk: ).
Men det jag kom att tänka på är att min hund nyss gick och nyste. Kan de smitta varandra, alltså hundar och katter?
 
En katt i mitt föra stall blir alltid snorig och nyser på hösten/vintern.
Enligt en vet, som kollade på honom och gav han medicin, så är det vanligt att katter får detta denna tid på året.
Han sa att väderomslag och kyla är en stor bov och att de är ute mycket.

Man ser ju om de behöver vård.
 
Ok, då är det nog inte så mkt att bry sig om så länge de är pigga och äter.

Jag oroar mig bara för om de blir bra till utställningen i januari. Vad säger de om att man ställer ut en katt som nyser, nån som vet???
 
Min katta nyser också ibland, hör henne kanske någon gång om dan. Ibland när hon sover snarkar hon också, så jag tror hon har dragit på sig en förkylning. Hon är vaccinerad och innekatt, kan man smitta ner sin egen katt med människobaciller tro?
 
du märker ju om det blir värre och då kanske du behöver behandla den så att den är frisk till utställningen.
det där med utställningar kan jag inte men man kan anta att de inte går igenom vet.kontrollen om de är snoriga och nyser. då kan de ju smitta de andra katterna.
 
Nej, det är nog inte kattsnuva om de är vaccinerade, men det kan vara vanlig förkylning och det går bort av sig själv.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
421
Senast: Harrysen
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
709
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 395
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
943
Senast: annaovega
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp