T

Twentii

Vad betyder *KL*?? Jättemånga skriver det i början av ett inlägg...
 
Sv: *kl* - ??

det betyder Knapplån och det ör i sin tur att man lånar knappen längst ner för att man inte orkar scrolla upp eller bläddra tillbaka till exakt det som man vill svara på..
 
Sv: *kl* - ??

mischtänkte faktiskt nått sånt:p
Tack så mkt:D
 
Sv: *kl* - ??

KL :D

Då kan jag passa på att fråga vad "tio tecken" eller "tio, tio" eller "tiio" betyder?? (antar att de tre är samma sak):confused:
 
Sv: *kl* - ??

Inlägg kortare än tio tecken anses inte vara något riktigt inlägg. De stoppas om man inte broderar ut texten en aning.
 
Sv: *kl* - ??

Men varför ha en gräns på tio tecken, egentligen? Alla broderar ju som sagt ut de korta inläggen ändå. Och ett inlägg som lyder:


Är väl inte mer "riktigt" än ett inlägg som bara lyder "Ja"?
 
Sv: *kl* - ??

för att hindra spam antar jag?

(ett försök till att vara smart ;))
 
Sv: *kl* - ??

Jag fattar inte varför man inte skriver typ Ja........

Detta JA + punkterna blir ju 10 tecken. Tycker det ser B ut när folk skriver tiotiotio..oftast skriver dom fler än 10 tecken ändå. Ser det roligare ut att skriva tiotiotio ??
 
Sv: *kl* - ??

Kanske för att man inte vill bli ihopblandad med någon som använder långa rader av punkter efter varje mening..... Så här ungefär..... Det om något är ju störande.....
 
Sv: *kl* - ??

... nej men det är grammatiskt fel att använda fler än tre punkter.
Det gör ont i grammatiknerven bara att se sånt överdimensionerat bruk av tecken. Fethajja att det smärtar att göra samma själv då! :cool:

(Jag föreslår att en koncist 'jajjamensan' är ett trevligare alternativ än tvåstavigt 'ja', men man kan ju göra utfyllnadstecknen 'osynliga' ochså genom att ge dem vit färg... Eller så plitar man som allmänt vedertaget ner 'tiotiotio' och tydliggör då 'teckenlängdsbristregeln' :D)
 
Sv: *kl* - ??

:D

Inte alltid, men jag slår till när man minst anar det! ;) Ditt svar vad dock mer detaljerat än mitt, så jag förstår att det tog längre tid att skriva.
 
Sv: *kl* - ??

Är det mer gramatiskt rätt att SKRIVA tiotiotio då ? Nja skulle inte tro det. Då kan folk lika gärna skriva jajajajaja

;)
 
Sv: *kl* - ??

Hur kan man bli i hop blandad när man har olika användarnamn ;). Det var kul.

Vem håller koll på tusentals användarnamn bara så där? Jag skämtade inte. Jag vill inte bli sedd som någon som inte bryr sig om hur h*n skriver.

Angående jajajajaja - skriv det du. Dock anses det, som honung skrev, allmänt vedertaget att skriva valfritt antal "tio" efteråt. Det visar ju dessutom tydligt varför utfyllnadstexten behövs i inlägget.
 
Sv: *kl* - ??

Du blandar ihop grammatik och interpunktion.

Fan, nu blev ju jag också en språkpolis...
 
Sv: *kl* - ??

Tja, språkpoliseri eller hårklyveri? Ska vi vara riktigt petiga så ingår interpunktionens väl och ve under begreppet 'ortografi'. Under detta samlas alltså bruket av stavning, särskrivning, bruk av versaler och gemener och avstavning och accenter.
När jag här anmärker på användadet av felaktig interpunktion, så avser jag det under ett grammatiskt begrepp.
Oavsett vad man etiketterar skamlöst smaklös interpunktion som, så är det lika illa vilket som.
 
Sv: *kl* - ??

Ledsen om du tog illa upp men jag har ganska bra koll på vad som är vad.

Grammatik är en sak, interpunktion en annan och din grammatiknerv retade sig inte på ett grammatiskt fel.
 

Liknande trådar

Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
2 326
Senast: Daff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där. Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller...
80 81 82
Svar
1 623
· Visningar
106 181
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tiden hos Patrik Kittel for OS-hästen och EM-medaljören Bohemian ser ut att bli kort. "Jag ber för att du ska få ett bra hem där du kan...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp