Klåda av vaccinet

Mirre

Trådstartare
Har kliat på en punkt på armen i 2 dagar, har provat smörja men det hjälper inte, låta det vara och hoppas att det går äver, hjälper inte, klia på det hela tiden, hjälper inte. Sedan kom jag på att det var där jag fick vaccinsprutan, kan det vara orsaken kanske? Någon mer som fått klåda efteråt? Tog vaccinet den 26 så det har ju kommit några dagar efter
 
Ja, det kan vara av vaccinet, det fanns med på listan jag fick över vanliga "biverkningar", det stod också att man kunde ta receptfria antihistaminer för att lindra klådan.
 
Har kliat på en punkt på armen i 2 dagar, har provat smörja men det hjälper inte, låta det vara och hoppas att det går äver, hjälper inte, klia på det hela tiden, hjälper inte. Sedan kom jag på att det var där jag fick vaccinsprutan, kan det vara orsaken kanske? Någon mer som fått klåda efteråt? Tog vaccinet den 26 så det har ju kommit några dagar efter

Jag har atopisk hud/atopisk dermatit som förvärrades 1,5-2 dygn efter första sprutan i kombination med en fördröjd allergisk reaktion. Det började med mindre fläckar på hals, händer och handleder och spred sig sedan till hela halsen, underarmar, axlar, bål, höfter, knäveck och armveck, osv. Hade fruktansvärd klåda med små blåsor och fick starka kortisonsalvor mot utslagen och Atarax mot klådan. Fyra månader senare är det mycket bättre, men inte helt bra.
 
Har kliat på en punkt på armen i 2 dagar, har provat smörja men det hjälper inte, låta det vara och hoppas att det går äver, hjälper inte, klia på det hela tiden, hjälper inte. Sedan kom jag på att det var där jag fick vaccinsprutan, kan det vara orsaken kanske? Någon mer som fått klåda efteråt? Tog vaccinet den 26 så det har ju kommit några dagar efter

Jag fick klåda där jag har p-staven och värk där jag tog sprutan. Jag tänkte mig inte för och tog sprutan på samma arm vilket lustigt nog resulterade i att hela området runt staven på undersidan av armen började klia. Så numera har jag fått tillbaka min eksem på den armen av allt kliande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått ont i en arm. Trodde först det var träningsvärk, men när det inte gått över på över två veckor kontaktade jag vården. Jag...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
5 768
Senast: Wille
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 568
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 444
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp