klåda i skapet

annaa

Trådstartare
så var det tillbaks igen..precis som förra hösten/vintern. Vad kan man göra för att stilla klådan? Nån som har nåt tips på vad den kan bero på?

Är ju synd om gammelponnyn som inte kan komma åt och klia sig själv där heller. Men veterinärerna är inte till nån hjälp, de har ingen aning om vad klådan kommer ifrån.

Så jag är jättetacksam för tips, eller om någon vill dela med sig av liknande erfarenheter.
 
Äppelcidervinegär är oslagbart! Sen kan du också ge lite mjölonblader. Och spola med kallvatten är bra, dämper klådan och rensar upp-
 
ÄCV är provat en längre tid, utan resultat tyvärr. Vet inte om det är så bra att ge länge heller, det är väl rätt surt för kroppen..?

Var hittar man mjölonblader?

Ska iaf spola han med kallvatten, hoppas det hjälper något.

Tack för ditt svar :)
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 186
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 019
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 949
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp