Klåda i underliv

Mazzz

Trådstartare
Har på sistone fått klåda i underlivet som inte ger med sig och tror inte det är någon könssjukdom för jag har varit fri från dom hittills och hade sex med nya killen i maj, eller tar det en månad för det att utvecklas?
Han har förvisso sagt att han också ska vara fri från sjukdomar.

Nu misstänker jag svamp då klådan blev bättre när jag använde barnolja, fast alla symptomer jag läst om på nätet för det stämmer inte heller, så jag är inte helt hundra.

Jag drar mig lite för att ringa VC, då jag har sådan ångest att behöva visa upp min kropp för en främmande människa, speciellt det mest intima stället som finns. Hur kan man gå tillväga då? Ska jag be killen följa med som moraliskt stöd eller hur har ni som haft samma ångest gjort? :nailbiting:

Vi har även haft sex två gånger under tiden som det kliat, första gången alldeles i början när det började klia lite och andra gången i torsdags, nu idag lördag fick jag höra att han snopp hade börjat klia också. Först lite på fredagen och mer idag. Känner mig lite lätt orolig.
Kan det vara svamp och han har blivit smittad? Jag kan verkligen ingenting om sånt här. :S
 
Ring din vårdcentral, boka en tid.
Ha inte mer sex förrän du har varit där och fått svar. Ta med killen om han också har kli, han behöver också undersökas och eventuellt få medicin utskrivet.

Det är ingen fara.
Tandläkaren är värre än gynekologen.
 
Ring vårdcentralen (hade inte jag gjort) eller din gynekolog (gör jag). De konstaterar rätt enkelt om det är svamp, och du kan behandla. Dock är det viktigt att även din kille behandlar sig, annars skickar ni bara skiten mellan er.

Du kan läsa på lite på google också, om du vill ha mer info.
 
Hos oss ringer man barnmorskemottagningen direkt, så jag hade ringt dit.
Har ni tex svamp så kommer ni smitta varandra om båda har det, så båda ska testas. Man får påminna sig om att läkarna där har sett allt och lite till. Bättre att kolla upp det så är det klart sen.
 
Om du tycker det är utlämnande att ligga där i gynstolen så är mitt tips art ta på en längre tunika/klänning. Då tycker jag man inte känner sig lika naken. Sen ska msn tänka att de är där för att hjälpa och har troligtvis sett alla möjliga underliv.
 
Har på sistone fått klåda i underlivet som inte ger med sig och tror inte det är någon könssjukdom för jag har varit fri från dom hittills och hade sex med nya killen i maj, eller tar det en månad för det att utvecklas?
Han har förvisso sagt att han också ska vara fri från sjukdomar.

Nu misstänker jag svamp då klådan blev bättre när jag använde barnolja, fast alla symptomer jag läst om på nätet för det stämmer inte heller, så jag är inte helt hundra.

Jag drar mig lite för att ringa VC, då jag har sådan ångest att behöva visa upp min kropp för en främmande människa, speciellt det mest intima stället som finns. Hur kan man gå tillväga då? Ska jag be killen följa med som moraliskt stöd eller hur har ni som haft samma ångest gjort? :nailbiting:

Vi har även haft sex två gånger under tiden som det kliat, första gången alldeles i början när det började klia lite och andra gången i torsdags, nu idag lördag fick jag höra att han snopp hade börjat klia också. Först lite på fredagen och mer idag. Känner mig lite lätt orolig.
Kan det vara svamp och han har blivit smittad? Jag kan verkligen ingenting om sånt här. :S
Jag får lättare svamp emellanåt (när kroppen inte är i balans) och brukar badda med äppelcidervinäger. Det lindrar klådan för stunden men hjälper även till att återställa pH-balansen. Yoghurt är också bra. Kan vara värt att prova innan du kommer till barnmorska/gyn;)
 
Gå till Apoteket och köpt en kapsel Diflucan 150 mg till dig och en till killen. Ni tar dem samtidigt och så är svampen borta.
 
Gå till Apoteket och köpt en kapsel Diflucan 150 mg till dig och en till killen. Ni tar dem samtidigt och så är svampen borta.

Ska inte Diflucan endast användas efter man fått diagnos av läkare? Har för mig att de säger så i reklamen men kanske minns fel :)
 
Ska inte Diflucan endast användas efter man fått diagnos av läkare? Har för mig att de säger så i reklamen men kanske minns fel :)

Vet man att man har svamp så vet man. Är TS osäker bör hon såklart kontakt bm eller gyn (de har dock aldrig undersökt mig utan diagnosticerat över telefon). Personligen har jag slutat med det för de envisas med att jag ska förstöra mina slemhinnor med svampkrämer från helvetet. Därför är jag sjukt nöjd över att Diflucan är receptfritt nu.
 
Vet man att man har svamp så vet man. Är TS osäker bör hon såklart kontakt bm eller gyn (de har dock aldrig undersökt mig utan diagnosticerat över telefon). Personligen har jag slutat med det för de envisas med att jag ska förstöra mina slemhinnor med svampkrämer från helvetet. Därför är jag sjukt nöjd över att Diflucan är receptfritt nu.
TS ÄR ju osäker, står i startinlägget
 
Ring din vårdcentral, boka en tid.
Ha inte mer sex förrän du har varit där och fått svar. Ta med killen om han också har kli, han behöver också undersökas och eventuellt få medicin utskrivet.

Det är ingen fara.
Tandläkaren är värre än gynekologen.
Usch nej! :laugh: Hellre tandis än gyn! :D Fast jag tror inte tandis är lösningen här :D
 
Jag har ALDRIG varit hos gynekolog förut och har en så SJUK ångest inför att eventuellt dra det tunga strået till stacken och faktiskt gå dit. Känns så pinsamt, utlämnande och skrämmande. :nailbiting:

Jag funderar på om det verkligen är svamp, för då borde killen egentligen har blivit smittad första gången vi hade sex när det kliade på mig, men det fick han inte, utan nu andra gången 5 dagar senare och sen börja de klia på honom med. Varför börja de inte klia på honom redan första gången? Känns jättemysko.:confused:

Äger heller ingen tunika/klänning och har inga pengar att köpa en för heller. :(
Sen vet jag inte hur det funkar att boka tid för sådant besök, har svårt att komma ifrån jobbet också då jag är ute och åker dagligen på mitt jobb och är aldrig på samma plats.
 
Svamp kommer ju inte direkt, har man bra bakterieflora tar det längre tid innan den får fäste. Testa vinägern tills du får konstaterat, och gynbesöken är faktiskt inte så jobbiga som man föreställer sig!
Dessutom är det nog snarast en barnmorska du kommer till, gyn brukar ha väldiga väntetider och det verkar ju vara akut!
 
Jag har ALDRIG varit hos gynekolog förut och har en så SJUK ångest inför att eventuellt dra det tunga strået till stacken och faktiskt gå dit. Känns så pinsamt, utlämnande och skrämmande. :nailbiting:

Jag funderar på om det verkligen är svamp, för då borde killen egentligen har blivit smittad första gången vi hade sex när det kliade på mig, men det fick han inte, utan nu andra gången 5 dagar senare och sen börja de klia på honom med. Varför börja de inte klia på honom redan första gången? Känns jättemysko.:confused:

Äger heller ingen tunika/klänning och har inga pengar att köpa en för heller. :(
Sen vet jag inte hur det funkar att boka tid för sådant besök, har svårt att komma ifrån jobbet också då jag är ute och åker dagligen på mitt jobb och är aldrig på samma plats.
Svårare för killar att få svamp så det kanske var därför han inte fick det.
Antingen tar du dig samman och gör en gynundersökning eller så chansar du på att de är svamp och köper diflucan. Värre än så är det inte.
 
Jag har ALDRIG varit hos gynekolog förut och har en så SJUK ångest inför att eventuellt dra det tunga strået till stacken och faktiskt gå dit. Känns så pinsamt, utlämnande och skrämmande. :nailbiting:

Jag funderar på om det verkligen är svamp, för då borde killen egentligen har blivit smittad första gången vi hade sex när det kliade på mig, men det fick han inte, utan nu andra gången 5 dagar senare och sen börja de klia på honom med. Varför börja de inte klia på honom redan första gången? Känns jättemysko.:confused:

Äger heller ingen tunika/klänning och har inga pengar att köpa en för heller. :(
Sen vet jag inte hur det funkar att boka tid för sådant besök, har svårt att komma ifrån jobbet också då jag är ute och åker dagligen på mitt jobb och är aldrig på samma plats.
Och du, en gynundersökning är kanske inte det trevligaste man kan vara med om, men inte heller det värsta! Kan vara bra att öva på inför cellprovtagningar.
 
Jag har ALDRIG varit hos gynekolog förut och har en så SJUK ångest inför att eventuellt dra det tunga strået till stacken och faktiskt gå dit. Känns så pinsamt, utlämnande och skrämmande. :nailbiting:

Jag funderar på om det verkligen är svamp, för då borde killen egentligen har blivit smittad första gången vi hade sex när det kliade på mig, men det fick han inte, utan nu andra gången 5 dagar senare och sen börja de klia på honom med. Varför börja de inte klia på honom redan första gången? Känns jättemysko.:confused:

Äger heller ingen tunika/klänning och har inga pengar att köpa en för heller. :(
Sen vet jag inte hur det funkar att boka tid för sådant besök, har svårt att komma ifrån jobbet också då jag är ute och åker dagligen på mitt jobb och är aldrig på samma plats.

Svamp är antagligen ditt allra bästa alternativ, om vi säger så. Könssjukdomar är rätt så mycket tråkigare och kräver definitiv ett besök till gyn.
 
Vad är det för skillnad på barnmorska och gynekolog? Går det att få kvinnliga när det är akut, vill verkligen verkligen verkligen INTE visa upp mig för en annan man... :yuck::yuck::yuck:

Chansar gör jag inte, det är dumt att chansa... läste förvisso på FASS att svamp går över av sig själv också, men om det är första gången man får det skulle man kontakta läkare. Får ringa till VC på måndag morgon och se vad dom säger, det är min lediga dag så då om de har en tid på em kan jag nog ta den, men fy fan... usch varför skulle ja bli drabbad... :(
 
Oftast är det kvinnor, iaf barnmorskorna. Jag har då aldrig haft någon manlig (vare sig gyn eller BM), så det kan du säkert begära, det är inte ovanligt med det önskemålet!
 
En gynekolog är en läkare, medan en barnmorska inte är det. :)

kl

Jag betalar 300 kr för cellprovstagning hos gyn. Vad kostar det för er andra?
 

Liknande trådar

Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 047
Senast: Pinus
·
Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 212
Senast: Nahar
·
Relationer Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 947
Senast: Myzan87
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 978
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp