zamboca

Trådstartare
Tycker att min eksemfria islandshäst kliar sig väldigt mycket. Kliar ofta både man och svans. I går stod hon och kliade sig mot grinden så att hon nästan blödde under halsen/käken. Är detta vanligt på islandshästar vid denna tid. Hon har ju börjat fälla väldigt mycket päls. När och var brukar första tecknet på eksem visa sig?
 
Om hon fäller är det inte så jättekonstigt att hon kliar sig. men så det nästan blöder låter lite väl kanske. har hon inte mjäll i pälsen för då kliar de sig mycket
 
Nej det låter som om din pålle har fått hyresgäster, i form av pälsätande löss. Dessa bor gärna i området runt hals, bog och huvud framförallt i och under manen.
 
Tycker att min eksemfria islandshäst kliar sig väldigt mycket. Kliar ofta både man och svans. I går stod hon och kliade sig mot grinden så att hon nästan blödde under halsen/käken. Är detta vanligt på islandshästar vid denna tid. Hon har ju börjat fälla väldigt mycket päls. När och var brukar första tecknet på eksem visa sig?

Detta är inget normalt tecken, varken för islandshästar eller sådana med eksem.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med krullig, eller rättare sagt vågig, svans. Hon har väldigt tjock svans och mycket man (islandshäst). Fick idag en...
Svar
12
· Visningar
1 452
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 932
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 003
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp