Kladdiga barn på bild

Mineur

Trådstartare
Moderator
En avlägsen bekant la nyligen upp bilder på sitt barn som fyllde ett år i helgen. På många av bilderna har man ställt en tårta/bakelse framför barnet som den sitter och kladdar med och har smetat ut över i princip hela kroppen. Varför gör man så? Är det någon slags trend? Återigen: varför? O_o

För mig gör det bara att annars fina bilder av ett gulligt barn blir smått motbjudande, och det känns på något vis lite förnedrande gentemot barnet. Är det någon som förstår poängen med detta och kan försöka förklara det för mig?
 
Bildgoogla ”smash cake”. Luta dig tillbaka och förfäras :D

En amerikansk import som så mycket annat. Ja det är en väl en trend i sil med tårta eller ballong att avslöja könet på bebisen. Ungefär lika knasigt. Varför man gör så kan jag verkligen inte svara på :p
 
Bildgoogla ”smash cake”. Luta dig tillbaka och förfäras :D

En amerikansk import som så mycket annat. Ja det är en väl en trend i sil med tårta eller ballong att avslöja könet på bebisen. Ungefär lika knasigt. Varför man gör så kan jag verkligen inte svara på :p
Herregud vad glad jag är att jag föddes innan sådant här trams uppfanns O_o

Mitt forsta barn foddes under senare halften av -70 talet ... och jag bakade tartan sjalv. Sarskilt den lilla "tartan" som jag satte framfor honom pa en vaxduk pa golvet ... och ja, jag tog bilder ocksa. :p Han hade SUPER kul med tartan. Kanske for att way back then sa matades barnen med kladdiga grejor och fick inte kladda hur de ville. Utom pa sin forsta fodelsedag, da. :)
 
Fast så himla nytt är det väl knappast? Tycker jag har sett massa bilder på nerladdade småungar i folks fotoalbum ?
Nä jag är säkert hopplöst sist på bollen, men mina bekanta har liksom inte börjat yngla av sig förrän nu så jag har inte haft förmånen att se detta fantastiska fenomen innan :D
 
Jag förstår det inte heller, vad är gulligt och synd om mat (att barn kladdar med mat ör att lära sig äta är klart men gillar inte tanken att man köper mat som bara är till för att kladdas med).
Håller med. En sak när de lär sig, men inte kladda för kladdandets skull.
 
Bildgoogla ”smash cake”. Luta dig tillbaka och förfäras :D

En amerikansk import som så mycket annat. Ja det är en väl en trend i sil med tårta eller ballong att avslöja könet på bebisen. Ungefär lika knasigt. Varför man gör så kan jag verkligen inte svara på :p
Jag förstår det inte heller, vad är gulligt och synd om mat (att barn kladdar med mat ör att lära sig äta är klart men gillar inte tanken att man köper mat som bara är till för att kladdas med).

Kom för guds skull ihåg att det ska vara blåa ballonger och blå tårta om det är en gosse och rosa om det är en flicka - det ingår liksom i konceptet smash the cake - hemsk företeelse
 
Jag går väl emot strömmen här då och tycker det kan vara väldigt gulligt med ett barn som för första gången får smaka på tårta och kladda fritt. Sen är det skillnad på vilket tema man använder. Vi ska faktiskt iväg och göra en ettårsfotografering samt smash the cake. Och nej, det kommer inte vara blått eller rosa. Inte heller ballonger ;)
 
Exact. Mina soner fick inte rosa eller blaa tartor, inte mina barnbarn heller. Jag har faktiskt aldrig sett nagon fa en rosa eller bla tarta. :p Daremot hemgjorda tartor med bar och gradde sa det blir riktigt kladdigt och gott. Och sa HIMLA kul att se den lilla stoppa en nave i munnen och hur ogonen vaxer och blir sa stora nar det smakar gott.:)
 
Jag har alltid trott att det beror på att alla ungar är kladdiga hela tiden, alltid? Har nog aldrig sett en unge som inte är kladdig (och/eller snorig). :angel:
Håller med, jag kladdar inte medvetet ner mina barn men låter dem äta själva efter bästa förmåga. Det kan bli kletigt. Sen brukar jag sällan dokumentera kladdet, men det har väl hänt :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 704
Senast: jemeni
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 137
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 524
Senast: Loons
·
Småbarn Ja, som rubriken lyder: Hur restriktiva är ni med att ladda upp bilder och annan information om era barn på nätet, det kan vara här, på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 205
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp