Kläder till sambon

Om jag och maken skulle vilja matcha varandra i något sådant hade vi nog försökt rikta in oss på överdelen till att börja med, sett vad som finns och vad maken skulle trivas med och sen kikat på brallor som ser toppen ut till detta. Jag tror att min partner trivs bättre i t.ex "annorlunda" färger på skjortan än på byxorna. Skjortor brukar min partner välja till liknande partaj, verkar som om din söker sig till samma. Iom sommar hade jag, om jag var partnern, sökt mig till ljusare brallor. Svart+sol kan ju bli lite varmt :o

Kollade på kappahls hemsida, hittade en rätt ljustöd linneskjorta, tänker tipsa sambon om den och ett par beiga chinos till, tror det kan passa klänningen :)
 

Bifogade filer

  • 2B94D21A-A40F-4DFF-B4AA-379519756D04.jpeg
    2B94D21A-A40F-4DFF-B4AA-379519756D04.jpeg
    253,7 KB · Visningar: 90
Ett tips om inte sambon vill ha så mycket färg på byxor eller skjorta är slips eller fluga som matchar din klänning :)

Min man hittar mycket fint till vettiga priser på Dressman.. Vi tänker också att kläder inte köps till endast ett tillfälle utan måste funka att använda för gånger.
 
Inte förrän nu, inser jag att det här inte bara handlar om att klä upp någon annan än sig själv, den där andra ska dessutom kläs upp på ett matchande vis?!

Jag trodde nog först bara att matchningen gällde graden av anpassning till "klädkoden", men det handlar alltså om att ni ska matcha varandra i färg? Ursäkta mig, men varför då? (De enda jag känner som gör det, är några skottar ur överklassen i Skottland, och där har det med deras tartan att göra.)
 
Inte förrän nu, inser jag att det här inte bara handlar om att klä upp någon annan än sig själv, den där andra ska dessutom kläs upp på ett matchande vis?!

Jag trodde nog först bara att matchningen gällde graden av anpassning till "klädkoden", men det handlar alltså om att ni ska matcha varandra i färg? Ursäkta mig, men varför då? (De enda jag känner som gör det, är några skottar ur överklassen i Skottland, och där har det med deras tartan att göra.)

Jag tycker också klädmatchande i parkonstellationer är märkligt, men har förstått att många vill göra det. Enligt Magdalena Ribbing är det som bröllopsgäster inte korrekt att matcha varandra utan det hör till amerikanska collegestudentvanor. Men folk får väl matcha bäst de vill tänker jag, själv skulle jag dock inte vilja göra det.
 
Om jag och min man är på finare tillställningar som kräver kostym så brukar vi matcha hans slips med färgen på min klänning. Jag struntar högaktningsfullt i vad seder säger om det, jag tycker det är mysigt att matcha med min man, sådär på något riktigt cheesy vis. Det känns mysigt helt enkelt.
 
Ljusgrå kostymbyxor, vit skjorta och en slips i färg som matchar blommorna på din klänning. Men det beror ju också på vilka färger han trivs och passar i.
 
Jag tycker också klädmatchande i parkonstellationer är märkligt, men har förstått att många vill göra det. Enligt Magdalena Ribbing är det som bröllopsgäster inte korrekt att matcha varandra utan det hör till amerikanska collegestudentvanor. Men folk får väl matcha bäst de vill tänker jag, själv skulle jag dock inte vilja göra det.

Man vill väl iaf inte att ens kläder ska skära sig mot varandra och se gräsligt ut i kombination.
 
Man vill väl iaf inte att ens kläder ska skära sig mot varandra och se gräsligt ut i kombination.
Jag har aldrig någonsin ägnat en tanke åt hur mina och partners kläder ser ut "i kombination". Den enda kombination jag tänker på, är den mellan de plagg jag själv bär. Inte heller brukar jag kolla upp vilken färg servetterna på tillställningen har, så att jag kan försäkra mig om att det ser bra ut när servetten ligger i mitt knä.
 
Jag har aldrig någonsin ägnat en tanke åt hur mina och partners kläder ser ut "i kombination". Den enda kombination jag tänker på, är den mellan de plagg jag själv bär. Inte heller brukar jag kolla upp vilken färg servetterna på tillställningen har, så att jag kan försäkra mig om att det ser bra ut när servetten ligger i mitt knä.

Jag kan inte svara för dig men jag känner mig iaf närmre min partner än servetten på middagen.
 
Jag kan inte svara för dig men jag känner mig iaf närmre min partner än servetten på middagen.
Själv har jag helt klart servetten i knäet betydligt längre tid än jag har partnern i knäet. Dessutom brukar vi inte bli bordsplacerade bredvid varandra.

Men det var alltså idén att matcha sina kläder med någon annans, som är främmande för mig. Man ser det ju ibland på barn, där syskon har mer eller mindre likadana kläder, men jag är nog en aning främmande även till det.
 
Inte förrän nu, inser jag att det här inte bara handlar om att klä upp någon annan än sig själv, den där andra ska dessutom kläs upp på ett matchande vis?!

Jag trodde nog först bara att matchningen gällde graden av anpassning till "klädkoden", men det handlar alltså om att ni ska matcha varandra i färg? Ursäkta mig, men varför då? (De enda jag känner som gör det, är några skottar ur överklassen i Skottland, och där har det med deras tartan att göra.)
Folk får väl göra det om de vill utan att du behöver kommentera det. Håll dig till ämnet istället.
 
Man kanske borde kolla upp vilka man kommer sitter bredvid också (be om bordsplaceringen i förväg) så man kan färgkoordinera med dem också :D

Nä skämt åsido, som sagt får folk göra hur de vill. Men jag hade känt mig mer utklädd än uppklädd vid medveten färgmatchning, som att vi var någon slags duo på maskeradtema. Vilket i sig kan vara JÄTTEKUL men då på maskerad.
 
Hahaha!! Skrattade just genom näsan, helt utan förvarning. Skrämde de omkring mig på tunnelbanan. Men tack för en bra kommentar!

P.S. Jag gillar att färgmatcha om det inte kräver någon större insats.
Bra om jag kan roa någon, och tur att dina medresenärer överlevde 😁
 
Väld
Vad går det ut på? Ett slags bevis på att en hör ihop? Tänk om någon annan kommer i samma färger, då kan det bli riktigt intressant. :p

Vid formella tillställningar där männen har mörk kostym, är de ju matchade allesammans. Damernas färger varierar ju betydligt mer.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 656
Senast: Ullmerkott
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 946
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: Buzzter
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 451
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp