Klådstillande tips!

Enya

Trådstartare
Det kliar! Över hela överkroppen! Jag har inga fler allergitabletter hemma, har några i stallet men det är ju "långt" dit nu och ännu längre till ett apotek som inte ens har öppet.:arghh:

Men jösses vad det kliar! Era bästa tips, som funkar! VAD kan man göra för att lindra?! :nailbiting:

Stollan påpekade för mig i dag att jag har pollenallergi så det är väl dags liksom att köpa ändå, men sånt där glömmer jag , som synes, bort! Och i dag straffas jag :p

*fnattar mig lite här och där och i håret också!*
 
Sv: Klådstillande tips!

Kall dusch? Ingen nattöppen bensinstation i närheten? De brukar ju sälja allergimedicin, också!
 
Sv: Klådstillande tips!

Nej tyvärr och jag kommer inte hemifrån! :wtf:

Jag får testa kall dusch! Varm har jag testat en gång, det kliade mer!

*fnattar mig på örat*
 
Sv: Klådstillande tips!

Ta en dusch, spelar ingen roll vilken temperatur. Det lindrar vilket som men ta det som känns bäst.
Jag brukade ta långa bad när jag hade klåda under graviditeterna i varmt vatten. Det hjälpte.
 
Sv: Klådstillande tips!

Yoghurt? Men äta eller ha på sig? Jag kan ju inte ha det över hela kroppen :p JAg har ingen hemma. Potatismjöl har jag, kan ta det på värsta utslagen? Alsosprit har jag nog inte hemma tyvärr.

*fnattar mig under brösten! :wtf::wtf:*
 
Sv: Klådstillande tips!

Jag har faktiskt inte provat själv, men fått rådet att gnida in potatismjöl, när det kliar som värst. Kanske duscha först, eftersom jag föreställer mig att det fäster bättre på fuktig hud... Yoghurten ska också gnidas in i huden.
 
Sv: Klådstillande tips!

Men en gång när jag hade klåda gjort varmt bad det mycket värre, är det inte så? Det kanske var en tillfällighet då? Hoppas!
Varför hade du utslag och klåda när du var gravid? Hade du det länge?
 
Sv: Klådstillande tips!

Hahahaha, tur ingen ska se mig sedan med andra ord! :D

Hundarna kommer nog se ut så här O_o:eek::nailbiting:
 
Sv: Klådstillande tips!

Första graviditeten hade jag klåda över hela kroppen non stop dygnet runt. Så mycket att jag gav mig själv rivsår.
Det började i vecka 30 och höll på så tills dom äntligen gick med på att jag skulle få bli igångsatt. Han kom 8 dagar innan BF.

Hemsk hemsk graviditet.
 
Sv: Klådstillande tips!

Min katt brukar gilla att slicka på matte, vid sådana tillfällen... Och de har ju mysiga tungor... ;)
 
Sv: Klådstillande tips!

potatismjöl eller babypuder brukar kunna stilla klådan hyfsat.
Alsolsprit är min bästa kompis, används till både klåda, insektsbett, efter brännässlor och mot svamp i hudveck. Och, som sagt, lindrar klåda rätt bra.
 
Sv: Klådstillande tips!

Åh, din stackare!!! Det är ju hemskt!!
Det är ett helvete at vara gravid ibland, jag saknar INTE det, och jag hade inte ens klåda!:o Jag hade bara ett jädrans humör, jädrans illamående, jädrans oooont av foglossningen hela tiden! :cautious:

Nu har jag duschat. Först lagom varmt (inte som jag brukar) och skrubbade in mig med schampot och balsamet jag hade tidigare och som jag inte reagerat på och sedan kallt- såååå skönt!!!

Det är en allergisk reaktion märker jag nu (det kliar under hakan vilket det alltid gör när jag reagerar allergiskt). Jag är känslig för vissa schampo och två och köpte ny tvål för några dagar sedan men den borde jaginte reagera mot nu när jag duschade i går kväll och inte använder den till händerna. Det nya schampo borde jag inte heller reagera mot nu. Ny sorts tvätmedel och annan lukt på sköljmedlet men jag har ju haft kläder tvättat i det i flera dagar nu. Började en ny medicin i lördags men den borde jag ju inte reagera på nu. Inte ätit något konstigt heller ( Jag åt bara lite corn flakes till frukost och har druckit nyponsoppa).

Har tagit potatismjöl på det stora utslagen/bulorna.

Och så har jag pyjamas och trosor med det gamla tvättmedlet, tvättade hårt i det gamla schampot och tvättade kroppen noga med schampot för jag hade ingen annan tvål och har satt upp håret för att det inte ska irritera huden.

Jag tackar gud att det inte kliar mellan skinkorna eller på/i snippan. Tack Gode Gud för det!!!!!!:bow::bow:
 
Sv: Klådstillande tips!

Svalka! Av med kläderna och fram med något från frysen! :D Sååååå skööönt är det!
 
Sv: Klådstillande tips!

Men man ska ju inte klia när det kliar ju! :p

*fnattar mig i örat*
 
Sv: Klådstillande tips!

Haha nä såklart, men kliar det på foten så ha inte strumpor och vik upp byxan så det inte blir instängt av kläderna, det ger värme = mer klåda!
 
Sv: Klådstillande tips!

Här ska banne mig inhandlas alsosprit, det är då säkert! Och Alelrgitabletter!
Jag tänker inte längre än näsan räcker ibland! Men denna gången har jag varit bra däckad av ny medicin så jag är nog lite ursäktad! :D
 
Sv: Klådstillande tips!

Kyla/ is är klådstillande! :D Jag har "baddat" huden med isbitar i plastpåse, ibland, när det klias som mest! :D
 
Sv: Klådstillande tips!

Haha, men det kliar överallt! Nästan... :sneaky::o
I hårbotten, under brösten :cautious:, armarna, ryggen, magen, benen, i och på ÖRONEN, halsen, hakan, på näsan, fötterna, knävecken osv. :nailbiting:

*fnattar mig på ögonlocket*
 

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 073
Senast: Och_Aye
·
Övr. Hund Kom igen och dela med er! Det kan ju knappast vara bara jag som har en kanske lite FÖR ouppfostrad hund som allt som oftast försätter...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
18 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp