kläder över klänning?

Sparrisen123

Trådstartare
Nu är det så här att jag har några fina vardagsklänningar som jag vill använda ibland. Problemet är att klänningarna bara har tunna axelband, och jag vill ha långärmat. Jag behöver alltså något att ha över, men vad...?
Kavaj till vardags är verkligen inte min stil. Öppen, lössittande cardigan ser jag ut som en formlös kossa i. Min stil är mer stickad tröja/munkjacka, men det är inte direkt formvänligt det heller...
Jacka ser okej ut, men det fungerar inte om det är för varmt.
Har jag glömt något plagg? :p Vad kan jag ha?
 
Sv: kläder över klänning?

Finns det vardagliga boleros att få tag på nu för tiden? Tips om var isåfall?
Jag tror nog att bolero skulle kunna fungera, om det inte var så att de få boleros jag hittar är fulla med glitter, paljetter och annat fjant :angel:
 
Sv: kläder över klänning?

Jag har jättesvårt för att hitta någon sådan som passar över klänningar :(
Antingen är de för korta och då ser det inte bra ut, eller så är de "för mycket" så de liksom tar fokus från klänningen, och det vill jag ju inte att de ska göra. Har du tips om någon specifik kofta som kan fungera? :)
 
Sv: kläder över klänning?

Nåt sånt här?

S0000006923599_F_W22_20130313134935.jpg

13-7158.jpg

324246521-61b196d4-a253-4f11-b9ea-5424c08cd279.jpg

ells_0030380_M.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: kläder över klänning?

Första har inte tillräckligt lång ärm och sista var inte alls min smak, men de andra två kanske skulle fungera i någon annan färg. Men jag är inte helt förtjust i att det är knytning på den andra, och inte i den stickade kvaliteten på den tredje. Jag är kräsen :p
Var kommer de ifrån?
 
Sv: kläder över klänning?

Haha, de flesta finns givetvis i andra färger, jag bara hystade in första bästa för att visa att vardagliga boleros utan glitter och glam finns att få tag på väldigt enkelt ;) Lindex och Ellos, finns säkerligen på ännu fler ställen. KappAhl är ju rätt basic också så lär finnas.

Sen finns det ju gott om figursydda cardigans också, som brukar se bra ut över klänning, så det är ju också något att leta efter!
 
Sv: kläder över klänning?

Jag kanske letar skitdåligt då (eller är för kräsen) för jag har snart sprungit omkring i varenda klädaffär inom 10 mils omkrets känns det som utan att ha hittat något som duger... Men jag får helt enkelt leta vidare då!
 
Sv: kläder över klänning?

Trägen vinner ;) Spana igenom massa olika webshoppar med, även såna du inte normalt tittar i. Lycka till!
 
Sv: kläder över klänning?

Nu vet jag ju inte exakt hur dina klänningar ser ut och kanske är jag helt ute och cyklar, men du kan kanske gå på en annan linje och ha något under klänningen istället för utanpå?

Ibland tycker jag det kan bli jättesnyggt att ha t ex en skjorta eller en vanlig baströja med lång ärm, under en klänning. Fast som sagt, det beror ju på hur klänningen ser ut.:)

Jag vet att en tidning (VeckoRevyn?) jag läste för läänge sen hade ett reportage som hette typ "Gör din sommarklänning höstig/vintrig" eller nåt sånt och där visade de olika kombinationer på hur man kunde göra om man ville använda sina tunna, inte så påklädda klänningar på ett mer påklätt sätt, typ. Du kan kanske googla och försöka hitta nåt.


//r
 
Sv: kläder över klänning?

Hmm, jag tror det kan se ganska dumt ut tyvärr :( Tror inte klänningarna passar för det, men jag kan ju prova iallafall.
 
Sv: kläder över klänning?

Hmm, okej, det var ju synd... Du har inga bilder på klänningarna? =) Hade varit kul o se och lättare att kunan komma med tips =)


//r
 
Sv: kläder över klänning?

Njae, tyvärr inte. Men de här liknar mina klänningar litegrann:
f6119cc15ab1f5e6704c4c2e24fb3dab_best.jpg

20710_1_cn024795-1.jpg

tubedress.jpg

i5wg84-l-580x580.jpg

Till exempel, men mina är lite annat mönster/färger/osv. Men de där är iallafall lite liknande några av de klänningar jag har :)
 
Sv: kläder över klänning?

de 2 övre kan man ha en söt blus under och de 2 nedre kan man ha en bolero över :p
 
Sv: kläder över klänning?

En blus under? Hurdå, jag kan inte komma på hur det ser ut för att se bra ut? :p Försökte googla men hittade inget bra :crazy:
 
Sv: kläder över klänning?

Det där såg riktigt bra ut!
Men jag har nog inga tröjor som passar under klänning, så det måste införskaffas. Antar att det blir bäst med vanliga, släta, ganska tighta tröjor?
Men det var snyggt med lite "puff" på axeln som på bilden...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ett shoppingbehov och ett shoppingvillhöver. Shoppingbehovet är en till tjocktröja som fungerar över A-linjeformade klänningar...
Svar
5
· Visningar
1 579
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 238
Senast: Sonea
·
Tjatter Jag skulle vilja köpa lite nya kläder. Problemet jag har är att för det första är jag helt blind när det kommer till hur kläder passar...
Svar
13
· Visningar
1 220
Senast: SaraMara
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 810
Senast: TygerTyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp