Kläder till killar

A

Amelia

Ni som har pojkvänner/killkompisar som rider,,, vad har de på sig under ridturerna....Min pojke vägrar att sätta på sig ett par ridbyxor (förståligt iof :smirk:)......Och vanliga jeans är ju inte så jätte skönt...Så, vad har era kära på sig????
 
Min sambo rider i vanliga jeans.
Jag har försökt övertala honom att köpa ett par ridbyxor menmen... :smirk:
 
Det finnes egne herremodeller i ridebukser. De er gjerne litt videre enn damemodellene, og verken ser eller føles så ettersittende. Har dere fått dem til å prøve disse? Desverre får en ikke de aller billigste buksene i herremodell (tror jeg), men hvis dem rir litt så er det jo mye bedre med skikkelige ridebukser. Ville jeg synes iallfall ;)
 
Tja, min snubbe är väl rätt stajlad, då! Förstår inte var han har fått dom idéerna ifrån. :angel:
Han har i alla fall hjälm som är Pikeurkopia, helskodda Eurostar, ett par knäskodda från USA sk. poloridbyxor och ett par bruna läderridstövlar, mjuka med snörning.
Sen har han massor med snygga skjortor, västar, kepsar, hattar och tröjor också.
 
Ridbyxor, annars får han skavsår. Använder dock "sko-modellen" som t ex Horka eller Mountainhorse har och vill inte ha vanliga, tighta. Till det en t-shirt/ tröja, och jacka från Kyra.

På fötterna har han liksom jag ett par halvgrova mountainhorse-kängor i läder.
 
Jeans, t-shirt och vanliga skor. :)Men han har provat ett par Easy Rider Steel, och det blir kanske ett par såna? Ridbyxor spanas det också efter, men det känns nog inte lika viktigt... :D Nån som har nåt bra tips?
 
Ridbyxor som är raka nertill. Typ Pikétröja.
Sen har han bara dyra Mustojackor :smirk:
Han är islandshästryttare
 
Hej!

Om det är okey att jag svarar som kille vad jag har på mig är det följande:
Jeans vilket fungerar utmärkt, har inga som helst besvär av sömmar eller annat. T-shirt på sommaren och fodrad skjorta eller jeansjacka på vintern. Samma läderstövlar som jag har när jag rider harleyn, inköpta 1990 på Mothers i Göteborg och lagom inkörda :smirk: Vanlig ridhjälm eftersom jag inte hittat någon med rätt coolhetsfaktor än.. :cool: Rider numera bara Islänningar och har alldrig haft så kul på häst förut efter att ha prövat klassisk och westernridning.

Ride Cool, Ride Free, Ride Safe.....
Rolle på Österlen
 
Min man har ett par ridbyxor med gubbveck.(jättesnygga och han tycker att de är sköna) Ibland har han chaps också. Jockeyhjälm samt en MH jacka.

/ Sandra ;)
 
Wrangler jeans (ingen innersöm)
Boots. Om han ska rida många timmar tar han ett par sportkallingar från Haglöfs underst (dyra men bra).
 
Har precis ekiperat min älskling i nya ridbyxor. Han var lite skeptisk i början och tyckte att han mest såg ut som en balettdansör... Men ett par snygga shortschaps till så funkade det betydligt bättre. Han klagade dock på att helskodda inte alls var så sköna så jag fick ge mig på den punkten. De har ju lite mer att få plats med än vi tjejer...
Sedan är han mycket mer märkesmedveten än jag.
Tycker dock att utbudet på herrsidan är sorgligt dåligt.
 
Håller med, är ett väldigt dåligt utbud på herrsidan :(. Man får leta väldigt länge efter t.ex. ett par bra ridbyxor.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
511
Senast: Gimlan
·
  • Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 177
Senast: zuli
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 790
Senast: SkorpSmulan
·
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 668
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp