Kläder till långa barn/tonåringar

Mirre

Trådstartare
Ni som har barn/ungdomar som är långa och smala, var köper ni kläder?
13 åringen är 172, väger runt 56 kg har jag för mig med långa ben, lång överkropp och långa armar. Köpte en i str 170 men den såg ju ut som han hade magtröja på sig så fort han höjde armarna. 😑😑
 
Jag har också en smal grabb och köper på vuxenavdelning sen några år. Började med storlek S.
Nu har han dragit iväg och är nästan 180 och börjar bredda sig så nu köper vi M/L.

Om han är 172 lång så låter kläder storlek 170 korta.
 
Håller med ovanstående om att stl 170 låter litet om din son är 172.

Vi köper också på vuxenavdelningen, började precis som ovanstående inlägg på S och nu kör vi M/L beroende på vart vi köper kläder. Min son vill ha ganska enkla kläder som inte får innehålla färg, tryck eller motiv så vi köper tshirts från Lager 157, huvtröjor med dragkedja från Cubus och jeans ifrån Dressman. Och han är alltid med och provar kläder vid inköp för att garantera att de passar honom. Dock hade vi otur med alla hans huvtröjor i stl M som passade vid inköp att de krympte i tvätten, så antingen har lillebror ändrat tvättgrader utan vetskap eller så hade vi maximal otur :cautious: Just de som krympte var visst från Lager157 enligt min man.
 
Senast ändrad:
Håller med ovanstående om att stl 170 låter litet om din son är 172.

Vi köper också på vuxenavdelningen, började precis som ovanstående inlägg på S och nu kör vi M/L beroende på vart vi köper kläder. Min son vill ha ganska enkla kläder som inte får innehålla färg, tryck eller motiv så vi köper tshirts från Lager 157, huvtröjor med dragkedja från Cubus och jeans ifrån Dressman. Och han är alltid med och provar kläder vid inköp för att garantera att de passar honom. Dock hade vi otur med alla hans huvtröjor i stl M som passade vid inköp att de krympte i tvätten, så antingen har lillebror ändrat tvättgrader utan vetskap eller så hade vi maximal otur :cautious: Just de som krympte var visst från Lager157 enligt min man.
Har samma erfarenhet av Lager157's kläder; de krymper ganska mycket. Himla synd, för dom är ju både billiga och snygga.
 
Har samma erfarenhet av Lager157's kläder; de krymper ganska mycket. Himla synd, för dom är ju både billiga och snygga.

Vi köper sällan därifrån då jag tycker att de har konstig passform, men efter att du har samma upplevelse så känns det som vi kan sluta köpa där helt. Är meningslöst att köpa kläder som ändå krymper.
 
Ni som har barn/ungdomar som är långa och smala, var köper ni kläder?
13 åringen är 172, väger runt 56 kg har jag för mig med långa ben, lång överkropp och långa armar. Köpte en i str 170 men den såg ju ut som han hade magtröja på sig så fort han höjde armarna. 😑😑
Har en 11 åring på 163cm och vi kör på vuxen avdelningen sen en tid tillbaka.
Nu är hon ju iof tjej med mkt former, så måste ha mer bredd än vad kläderna 170cl har. Blir allt från xs till m.

Beställer det mesta på nätet i butiker som har enkel returhantering, tex zalando. Köper hem ett gäng plagg o testar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 512
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 070
Övr. Barn Jag har just köpt ny bil. Krockkudde på passagerarsidan i fram. Hörde av mig för att kolla vad det kostar att koppla ur den och det...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Ja88
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 329
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp