Kläder till sambon

Fille

Trådstartare
Vi ska på bröllop med klädkoden ”sommarfin”. Jag ska ha en långklänning med vit botten och stora mörkrosa blommor på. Skulle vilja matcha något sånär med sambon, han gillar långärmade skjortor som han gärna viker upp. Vad ska han ha för skjorta? Helst vill han ha långbyxor, så vad ska han ha för byxor?
Kläderna ska kunna gå att ha till andra tillfällen också och det får inte kosta en förmögenhet! Ge mig alla tips ni har :)
 
Vi ska på bröllop med klädkoden ”sommarfin”. Jag ska ha en långklänning med vit botten och stora mörkrosa blommor på. Skulle vilja matcha något sånär med sambon, han gillar långärmade skjortor som han gärna viker upp. Vad ska han ha för skjorta? Helst vill han ha långbyxor, så vad ska han ha för byxor?
Kläderna ska kunna gå att ha till andra tillfällen också och det får inte kosta en förmögenhet! Ge mig alla tips ni har :)
Ljusgrå kostymbyxor och en rosa skjorta. Möjligtvis en ljusgrå kavaj till.
 
Min sambo hade beiga chinos, ljusblå skjorta och en mörkblå linnekavaj när vi var på bröllop med samma klädkod. Han var inte ensam om den kombinationen.
Han har flera chinos från Hm och MQ. Tyckte mig se några linnebyxor i snyggare tappning på MQ nyligen också.
 
Alltså - du ska klä HONOM? Är du hans mamma?

Japp varje morgon ser jag till att han har rena kalsonger, strumpor och att tröjan inte är bak och fram ;)

Han bad mig att kolla efter lite kläder eftersom jag har större intresse, än honom, över att vi ska matcha någelunda på bröllopet. Eftersom jag vet att buke ofta har svar så stallde jag frågan här.
 
Vi ska på bröllop med klädkoden ”sommarfin”. Jag ska ha en långklänning med vit botten och stora mörkrosa blommor på. Skulle vilja matcha något sånär med sambon, han gillar långärmade skjortor som han gärna viker upp. Vad ska han ha för skjorta? Helst vill han ha långbyxor, så vad ska han ha för byxor?
Kläderna ska kunna gå att ha till andra tillfällen också och det får inte kosta en förmögenhet! Ge mig alla tips ni har :)

Best of brands, careofcarl.com NK - GANT, Tiger osv!

Ett par beige eller mörkblå chinos och en vit eller ljusblå skjorta med detaljer är ju ljuvligt :love:
Men även ljusgrå chinos/mörkblå ihop med rosa skjorta är ju också snyggt!
 
Nu ingick det ju i förutsättningarna att det inte fick vara för dyrt.

Det behöver det väl inte vara? Dessa butiker har dessutom rea då och då samt erbjudanden - och det skulle ju kunnas användas efteråt så jag förutsätter att det ska bli en del av garderoben :)

Men annars har väl typ Dressman chinos & skjorta för ”bättre” pris? :up:
 
Dressman, Kappahl, MQ, Gant, Brothers ... Vad har han för budget?

Ah perfekt alla dom tror jag finns på marieberg i örebro :) vi har ingen direkt budget men vill inte lägga allt för mkt pengar, svårt att säga konkret, det ska ju passa fler tillfällen och vara hyffsad kvalite utan att ruinera oss ;)
 
Ah perfekt alla dom tror jag finns på marieberg i örebro :) vi har ingen direkt budget men vill inte lägga allt för mkt pengar, svårt att säga konkret, det ska ju passa fler tillfällen och vara hyffsad kvalite utan att ruinera oss ;)

Kolla in Volt på Marieberg också. Jag vet flera som fått riktigt bra hjälp där (men det beror väl förstås på vem som råkar jobba just den dagen).
 
Om jag och maken skulle vilja matcha varandra i något sådant hade vi nog försökt rikta in oss på överdelen till att börja med, sett vad som finns och vad maken skulle trivas med och sen kikat på brallor som ser toppen ut till detta. Jag tror att min partner trivs bättre i t.ex "annorlunda" färger på skjortan än på byxorna. Skjortor brukar min partner välja till liknande partaj, verkar som om din söker sig till samma. Iom sommar hade jag, om jag var partnern, sökt mig till ljusare brallor. Svart+sol kan ju bli lite varmt :o
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 627
Senast: Ullmerkott
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 931
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 748
Senast: Buzzter
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 451
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp