Där kan jag alltid hitta plagg jag gillar i bra material och kvalitet så att de håller länge = slipper shoppa snart igen.

Det är min strategi också. Med tillägget att jag köper flera av exakt samma så dröjer det ännu längre innan man måste shoppa igen. (även om det kan vara tveksamt att bygga klädlager hemma av olika skäl...)

(Påminner om en gammal kollega, för länge sedan när det inte fanns annat än fossildrivmedel att välja, som valde en dieselbil med stor tank framför bensin av enda anledningen att han slapp tanka så ofta, trots att han egentligen inte gillade att köra med dieselmotor.)
 
Tack, ska kolla på det! Också väldigt trött på saker som inte håller särskilt länge...!
Det var pga det som jag började köpa friluftsgrejer :p Tex så har jag inga problem med att använda helsvarta friluftsbyxor som vardagsbyxor även om jag ska gå på stan. Jag har några få par, men räknar med att de håller länge. Min mors sambo har ett par friluftsbyxor som han köpte för 10 år sedan, de använder han så ofta att jag reagerar med förvåning när han har något annat. Om man bara tvättar dem så ser de så fräscha och bra ut att de i princip skulle kunna säljas som helt nya i butik.
 
Det var pga det som jag började köpa friluftsgrejer :p Tex så har jag inga problem med att använda helsvarta friluftsbyxor som vardagsbyxor även om jag ska gå på stan. Jag har några få par, men räknar med att de håller länge. Min mors sambo har ett par friluftsbyxor som han köpte för 10 år sedan, de använder han så ofta att jag reagerar med förvåning när han har något annat. Om man bara tvättar dem så ser de så fräscha och bra ut att de i princip skulle kunna säljas som helt nya i butik.

Jag kör nästan enbart med sport/jaktkläder. Mitt jobb sliter ju enormt på kläderna och de enda som hållit bra är jaktkläderna. Flera av sportkläderna är helt ok i utseendet så man kan gå på stan i dem även om jag inte skulle ha dem på en fest.
 
Jag hatar att shoppa och köper kläder nästan enbart när min garderob krisar ihop. Mina favoritmärken är Filippa K, Gant och Lexington. Där kan jag alltid hitta plagg jag gillar i bra material och kvalitet så att de håller länge = slipper shoppa snart igen. Undantaget är jeans, där köper jag Tiger.
Beställde just lite saker från GANT :o:love:
 
Jag tycker att weekday har både vardagsgrejer och lite mer festliga saker till bra pris och jag är nöjd med kvalitén också. Tycker ofta att storlekarna är bra också så har man lärt sig vilken man har så är det lätt att köpa nya grejer på rea i webshopen 😇 förutom när det gäller byxor/jeans, där tycker jag att storlekarna kan skilja sig lite beroende på modell.
 
Jag köper en del från Gudrun Sjödéns postorder. Men linnen och strumpor och sånt här jag inte råd att köpa där. Köpt ganska många begagnade GS plagg på Tradera och en köp o säljgrupp på fb. Nackdelen med att köpa begagnat på nätet är att man inte kan skicka tillbaks om det inte passar utan i så fall får man försöka sälja vidare. Hittar ett o annat på second hand och vanliga affärer som Lindex.
 
Glömde säga att jag handlar mest möjligt ekologiska kläder och framförallt undviker jag oekologisk bomull och jackor som har giftig impregmering. Jag älskar mohairsteumpor, köper av en som har hela kedjan från getter till färdiga strumpor. Tycker det är roligt att handla av duktiga hantverkare om jag har råd.
 
Jag förstår rädslan. Var och snuddade parkeringen på Gekås en gång för många år sedan men vände ut igen. Denna mängd zombier som vällde in gick inte att smälta för mig. Smittorisk kan också ha funnits. Det var kanske nära ögat.

(Dottern blev först besviken men det visade sig att det fanns utmärkt shopping inne i Varberg där även hennes far kunde småtrivas emellanåt i småbutikerna.)
Enligt ryktet ska det finnas en bar någonstans i Gekås-området. Jag har sagt åt särbon att om han svänger in till Gekås på vår husbilssemester (vi har hittills åkt söderut) kommer jag att parkera mig själv i baren. Jula Outlet räcker som shoppingstopp!
Hett tips, sen eftermiddag är det helt okej att gå in på Gekås, jag köpte visserligen bara två Bh:ar till mig men fick två till halva priset av en i "vanlig" affär. Sen hade vi på förmiddagen varit på Engelssons i Falkenberg, annars hade vi kanske köpt fritidskläder på Gekås också. Men ett par timmar på eftermiddagen/kvällen gjorde dottern nöjd som var den som hade önskat utflyktsmålet. :)
 
Var handlar ni vardagskläder? Jag hittar sällan något i butik som jag gillar, trycker dessutom det är fruktansvärt tråkigt! Likaså på nätet - orka scrolla genom hundratals sidor med tröjor! Jag är ett hopplöst fall och går med samma gamla trasor år ut och år in, hjälp mig! :arghh:
Jag handlar nog mest när jag råkar på någonting som jag gillar. Jag tycker inte om att köpa kläder jag inte gillar och om man letar efter någonting specifikt så hittar man aldrig.

Samtidigt gillar jag att gå på stan, tekniken är att hitta en kompis som vill släpa runt en i alla klädbutiker medan hon letar kläder till sig själv :D. Vissa år är modet sådant att nästan allting är snyggt! Sedan är det att ligga lågt ett par år.

Bas t-shirts köpte jag alltid tidigare på FilippaK men de är så knasiga och tunna i tyget nu så jag köper dem rätt och slätt på HM istället numera. Finns ofta i olika färger och om inte annat så i svart.

Man orkar inte leta kläder på HM, bara gå in, gå rakt till t-shirt galgen och plocka två. Om man råkar se fina kläder på vägen ut kan man prova.
 
Hett tips, sen eftermiddag är det helt okej att gå in på Gekås, jag köpte visserligen bara två Bh:ar till mig men fick två till halva priset av en i "vanlig" affär. Sen hade vi på förmiddagen varit på Engelssons i Falkenberg, annars hade vi kanske köpt fritidskläder på Gekås också. Men ett par timmar på eftermiddagen/kvällen gjorde dottern nöjd som var den som hade önskat utflyktsmålet. :)

Jag vägrar ändå, jag får panik av sådana där vansinnesställen :D
 
Ja, det förstås :)
Typ jeans, t-shirt, tröja... gillar lite nördiga saker men vill se vuxen och proper ut ibland också. Har jättesvårt att se och prova sånt jag inte brukar köpa (just nu går jag mest i jeans och svart t-shirt). Gillar inte blommigt och allt för ”tjejigt” om man kan säga så? Blusar, kjolar osv känns inte som jag...

Tillägg: Inte för dyra saker men just nu har jag fått lite extra pengar så det kan kosta lite mer.
Ok, så kanske en tröja från SoftGoat? att ha över t-shirten när det blir kallare. (de har bara näthandel, deras medium tror jag är helt normal).

Jag tror fortfarande starkt på min bas t-shirt från HM idé. Snabbt att komma över, billigt, olika färger och tar mycket kort tid att inhandla. De hänger på en rundsnurra vanligen. Tycker bäst om de från trend (tonårsavdelningen) de är långa. Mina håller i många år.

Ett par jeans från Levis eller Lee (som jag hatar) eller Replay bara, så lätt att bestämma längd själv.

Jag har aldrig ens provat några av de där fladdriga topparna med olika mönster och blommor och ngt slags skärning. De är så många.
 
Jag köper en del basgrejer (linnen, t-shirt osv) på tex HM men med "resten" försöker jag att lägga lite mer pengar på fina, men färre saker än på många billiga. Gillar Gant, Lexington och Morris. För finklänningar är tex Ilse Jacobsen en favorit, bra modeller som sitter fint.
Jag satsar på rea (och att leta upp ett plagg jag vill ha, och sen dammsuga nätet efter bästa pris), och har köpt många fina saker på Sellpy och Tradera i allmänhet - kan göra riktiga fynd där.
 
Jag tycker att kläder är svårt. Jag skulle jättegärna handla 100% begagnat, men jag tycker att det är enormt svårt att hitta rätt saker. Har köpt från sellpy och varit nöjd.

Köper faktiskt mest kläder på HM. Det dyker upp annonser på insta och Facebook med sånt som liknar det jag köpt tidigare, så då är det bara för mig att klicka hem. Det blir så enkelt och bekvämt att jag inte orkar göra på något annat sätt.

Jag försöker dock köpa mindre kläder, jag har egentligen det mesta jag behöver. Skulle behöva byta ut några vita t-shirts till hösten, dom börjar ha tappat "färgen" och ha permanenta fläckar under armarna. Hade köpt nuvarande på gina Tricot och gick dit för att köpa några till, då fanns inte dom längre, vilket var synd! Nuvarande har jag haft i några år, så jag vet att hållbarheten är bra!
 
Jag tycker att kläder är svårt. Jag skulle jättegärna handla 100% begagnat, men jag tycker att det är enormt svårt att hitta rätt saker. Har köpt från sellpy och varit nöjd.

Köper faktiskt mest kläder på HM. Det dyker upp annonser på insta och Facebook med sånt som liknar det jag köpt tidigare, så då är det bara för mig att klicka hem. Det blir så enkelt och bekvämt att jag inte orkar göra på något annat sätt.

Jag försöker dock köpa mindre kläder, jag har egentligen det mesta jag behöver. Skulle behöva byta ut några vita t-shirts till hösten, dom börjar ha tappat "färgen" och ha permanenta fläckar under armarna. Hade köpt nuvarande på gina Tricot och gick dit för att köpa några till, då fanns inte dom längre, vilket var synd! Nuvarande har jag haft i några år, så jag vet att hållbarheten är bra!
Är det tajta eller lösa t-shirts du vill ha? Tajta brukar finnas i bra sortiment på MQ, bra bas-t-shirts.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin För drygt ett år sedan köpte jag fodrade leggings i en lokal butik. Nu är jag tillbaka dit och exakt inget passar. Allt är för långt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 293
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 763
Senast: Buzzter
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 937
Senast: Sasse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 698
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp