Klädkod på jobbet

Vi som har kundkontakt ska ha profilkläder på överkroppen. Har man ingen kundkontakt behövs inte profilkläder. Byxor kan vi ha vad vi vill egentligen så länge de täcker rumpan, dvs häng eller hotpant-shorts är inte okej. Jag brukar ha typ treggins om jag har kundkontakt men kan ha shorts på mig om jag inte ska möta några kunder.
 
Jag tillhör de blekfetas skara... men det är inte därför jag klär på mig rätt ordentligt när jag jobbar. Dels är jag ofta ute på vintern :D och dels är det en säkerhetsfråga, kommer det stensplitter så vill jag ha något mellan det och min hud. Sedan rör jag mig i skogen, dvs risk för fästingar.

Har arbetsplatsen en klädkod följer man den. Kollegor har ingen som helst rätt att betygsätta ens fashion sense (eller avsaknad därav). Att en kollega har åsikter om ens kroppsform tänker jag inte ens nämna, fullständigt vidrigt.
Jag tror en del av mina kollegor tycker jag klär mig för färgglatt och snyggt eftersom jag är fet och borde dölja det.
Men se det tänker jag inte
 
Ok, det är ju väldigt typiskt dock :( Hoppas du får fortsätta med bara väst iaf :)
Ja den får jag fortsätta med, de flesta sekreterare har en sådan :) Men den passar ju inte riktigt så det är därför jag "smiter undan" när jag lite kan så att säga, tex när jag bara går på toa eller till fikat :)
 
Jag tror en del av mina kollegor tycker jag klär mig för färgglatt och snyggt eftersom jag är fet och borde dölja det.
Men se det tänker jag inte
Samma här om du stryker snyggt. För det vet jag att det inte är. Men blommigt och färgglatt och bekvämt. Är nog mer än en kollega som skulle velat ge mig klädråd i början. Nu vet dom att det inte är lönt. Någon sa på ett positivt sätt; En blir ju glad när en ser dig.
 
Vi har uniform. Brevbäraruniform :D
Nu i sommartider är det shorts, t-shirt, springvänliga skor med ventilation och ohemula mängder solkräm.

Var dock lagom missnöjd med skorna i vintras..
IMG_20210205_131341.jpg

Då var det kallt om tårna!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 550
Senast: MJLee
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 533
Senast: Got2Be
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
4 850
Senast: Zuzzi
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 713
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp