Klädkod på jobbet

jag har haft massor av olika arbetskläder, fick ett par byxor en gång som hade lika bra ventilation som en plastpåse. Omöjliga att använda. På ett utomhusjobb jag har som extrajobb har vi två jackor. En jättefin dunjacka och en softshell. Ingen av dom tål riktigt skitväder. Alltså, omöjliga att använda vid regn/snö. Någon tänkt
På mitt jobb hade vi tidigare arbetsbyxor som stod emot typ en kemattack, men inte regn. Och vi jobbade utomhus typ jämt...
 
Varför är det så illa om klienten råkar se er gå förbi i receptionen eller ingången, utan att ni har full mundering på er? Dör den stackaren av rena förskräckelsen? Stämmer hen advokatbyrån på miljonbelopp för vållande av psykiskt trauma?

Äsch det vet väl alla att åsynen av bekväma skor får alla som arbetar med höga belopp att få en hjärtattack? Alla stämningar skulle få företaget att gå i konkurs! :idea:
 
Jag förstår inte vad som är ofräscht med bara armar?

Armar absolut ingenting, armhålor var ingen så pigg på. Men som sagt ingen klädkod utan mer en gemensam överenskommelse bland medarbetare. Det enda AG rekommenderade vare sig man hade utredning eller inte var parfym och vid möten, religiösa/politiska smycken, kläder osv.
 
Äsch det vet väl alla att åsynen av bekväma skor får alla som arbetar med höga belopp att få en hjärtattack? Alla stämningar skulle få företaget att gå i konkurs! :idea:
Kvalitetssäkrning. Någon som inte kan ta en så simpel påfrestning som obekväma skor kommer inte att tåla den ansträngning och prestation som krävs för att leverera ett bra arbetsresultat till kunden. :idea:
 
Jag hade förövrigt tagit strid mot en klädkod som är könad, det lär bryta mot diskrimineringsregler om man drar det till sin spets. Jag får också lust att tatuera mig på halsen när jag läser den här tråden 😈

Mvh Linne och snickarbyxor.
 
Haha okej, inte exakt, men "sneakers or other comfortable footwear may not be worn in client areas". Så på med stilettklackarna :D

Jag är dessutom bara assistent och jobbar inte med klientkontakt, men man får ändå inte ha jeans annat än fredagar enligt policyn.
(Nu är den lite uppluckrad vad det verkar, och kan en partner komma in i cargoshorts så vågar jag mig nog på en trekvartsärm att börja med :cautious:)
Då hade jag glatt klivit på i stumplästen... Fy fan för krav på skor med klack, tur jag inte jobbar så, skulle ju slå ihjäl mig, bryta benen eller få så fruktansvärt ont att jag inte kan fokusera på jobbet.
 
Armar absolut ingenting, armhålor var ingen så pigg på. Men som sagt ingen klädkod utan mer en gemensam överenskommelse bland medarbetare. Det enda AG rekommenderade vare sig man hade utredning eller inte var parfym och vid möten, religiösa/politiska smycken, kläder osv.
Jag skulle inte vara helnöjd om jag mötte en myndighetsperson klädd i linne, såhär till exempel:
https://images.app.goo.gl/jeHhzquQp8mNyna76
https://images.app.goo.gl/HDTHCHvdrsy7imUEA
 
Varför är det så illa om klienten råkar se er gå förbi i receptionen eller ingången, utan att ni har full mundering på er? Dör den stackaren av rena förskräckelsen? Stämmer hen advokatbyrån på miljonbelopp för vållande av psykiskt trauma?
Det undrar jag också! Får mig att tänka på den där Monty Python-sketchen där de hotar med tortyr i en "comfy chair". Kanske samma sak med "comfortable footwear"? :laugh:
 
Jag tänker också att linne och kortare byxor är betydligt "fräschare" när det är varmt än instängda polo T-shirts och liknande. Det går ju välja något som är helt och rent istället för utvättat med klorinfläckar på.

Här i UK är de generellt rätt gamla och könsstereotypa i sina uniformer upplever jag, och det är vansinnigt trist. Jag brann av när en av våra tjejer var tvungen att ha långärmat under sin T-shirt för att hon hade synliga tatueringar till exempel - medan linneportern (som är en man) med fulla sleeves fick tralla runt i sin T-shirt. Den kvinnliga uniformen har dessutom figursydda t-shirts i pastellfärger medan grabbarna fick ha grå eller svarta i vanliga storlekar.
Just i år finns våra uniformer dessvärre (Åh nej!) inte med i budgeten så vi får ha våra egna kläder. Sicken tur att jag har en drös svarta T-shirts och inte en enda pastellrosa i garderoben! :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 550
Senast: MJLee
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 533
Senast: Got2Be
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
4 850
Senast: Zuzzi
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 713
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp