Klädsel. Vita ridbyxor? Kavaj?

Tagelsnowflake

Trådstartare
Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr.
Visst är det ok att ha mörka ridbyxor?
Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en gammal herrkavaj, fixa upp den lite o sen ha på den? Känns segt att panga ut typ 800 spänn för ett klädesplagg 🙈
Är det ok att tävla med ridskor och shortshaps?

Tack på förhand, en som inte riktigt har lätt för tr !!
 
Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr.
Visst är det ok att ha mörka ridbyxor?
Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en gammal herrkavaj, fixa upp den lite o sen ha på den? Känns segt att panga ut typ 800 spänn för ett klädesplagg 🙈
Är det ok att tävla med ridskor och shortshaps?

Tack på förhand, en som inte riktigt har lätt för tr !!
Du bör nog försöka läsa in dig på TR i alla fall, då du måste ha grönt kort (där TR-kunskapr ingår) för att få tävla.
 
Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr.
Visst är det ok att ha mörka ridbyxor?
Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en gammal herrkavaj, fixa upp den lite o sen ha på den? Känns segt att panga ut typ 800 spänn för ett klädesplagg 🙈
Är det ok att tävla med ridskor och shortshaps?

Tack på förhand, en som inte riktigt har lätt för t
Kul 😀
På de regionala dressyrtävlingarna jag varit på har man haft vita ridbyxor på sig men tror inte att det är ett krav, finns prisvärda på Hööks tex.
Vilken kavaj du har spelar nog ingen roll.
Du får inte tävla i ridskor och shortshaps.

Såhär står det i TR om klädsel:
1. Klädsel
1.1. Ryttarens klädsel under ritten är godkänd ridhjälm, ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt polotröja, skjorta, blus eller top med knäppt krage. Slips eller plastrong får användas.
Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg. Jacka som slutar vid midjan räknas inte som ridkavaj. Från och med Msv A är ridfrack tillåten. Vid 1*-tävling och lägre kan ridkavaj bytas ut mot klubb- jacka eller långarmad tröja.
Dekor/utsmyckning på ryttarens klädsel är tillåtet.

De brukar vara lite mindre strikt om du startar en lokal tävling eller en klubbtävling. 😇
 
Är du säker? Vart hittar man info om det?
På min ridklubb måste man ha stövlar när man tävlar på deras klubb tävlingar (kanske är olika ) 🤷‍♀️
I TR (där man hittar all info)

B8FF46BB-EF05-4DFE-9ED8-0F2F4A1A2783.png
 
Är du säker? Vart hittar man info om det?
På min ridklubb måste man ha stövlar när man tävlar på deras klubb tävlingar (kanske är olika ) 🤷‍♀️

Jag har tävlat LB dressyr (riktig tävling, ingen P&R eller klubbtävling) med ridskor och shortchaps. Äger inga ridstövlar.

Din klubb är onödigt petig.
 
Tack för all hjälp. Blev osäker när det stod inbjudnings tävling, tänkte om det bara gällde det? Men då är det alltså upp tom 2*! Skönt. Då behöver jag bara innhandla en kavaj. Tack!
 

Liknande trådar

C
Dressyr Tänkte starta min ponny i Lokal tävling för storhäst i slutet av sommaren. är för gammal att tävla ponny sedan länge. Men, vi tänkte iaf...
Svar
13
· Visningar
1 486
Senast: Chine
·
F
Dressyr I dressyr är det ju krav på att ha kavaj på tävling. Ridbyxor får väl va vilken färg som helst (?) men de flesta har vita ändå. Stövlar...
2
Svar
33
· Visningar
3 083
Senast: Gummipappa
·
S
Dressyr vi börjar med frågan. är det ngn som tävlar med annan färg än vita o cremefärgade ridbyxor i dressyren? visa gärna bilder. är rädd för...
Svar
7
· Visningar
1 098
Senast: __Stilett__
·
Dressyr Här kommer ännu en klädsel-tråd. Om den ska ligga på utrustning flyttas den väl, och om någon nyligen ställt samma fråga och jag missat...
Svar
15
· Visningar
4 696
Senast: Mountains
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp