oj,oj då har du aldrig sett oss!! Vi följer inget som helst mode. Jag anser att man använder den utrustning som funkar bäst. För min egen del kan jag nästan se sunkig ut ibland!
Det viktigaste är att kläderna är sköna och praktiska.
Jag skulle nog inte passa på en catwalk direkt ;)

/ sandra :banana:
 
Håller me till viss del...ja har ett par (ursäkta) asfula ridbrallor som jag helst av allt skulle vilja slänga...nu är de inte så sköna att rida i, men om jag ahde haft ett par som var jättebekväma men slitna å så skulle ja klart ha d som favvoridbrallor!!!
E int så mån om mitt utseende i stallet, man blir ju ändå skitig nästan direkt! hellre ett par mörka ridbrallor/där skiten inte syns så bra:crazy: och som håller länge än ett par som e snygga, men blir solkiga och äckliga efter bara nån månad... :smirk:
 
Jag är ett freak när det gäller sånt här. Jag fullkomligt ÄLSKAR nya byxor, jackor, schabrak, täcken, skydd osv.
Jag kanske är lite fjantig men nu är det ju så att jag arbetar med hästar på heltid och tävlar varje helg och det blir naturligt att köpa ridbyxor istället för vanliga kläder.
Jag lägger ju mycket hellre pengar på ett nytt schabrak eller nya ridbyxor än på tex nya jeans eller en utekväll.
:)
 
När man rider vill man gärna se bra ut, man sitter på en vacker häst och borde inte se ut som en fågelskrämma.. :)
Själv bryr jag mig ganska mkt om hur jag ser ut när jag rider (hela, rena kläder, färgerna bör inte skära sig mot varandra osv ).Ffa allt om jag är på en träning el dyl.
Ut i skogen-ridning, då blir det vad som är praktiskt..
Dvs ridbyxor, thermobyxor om det är många minus, skor efter väder osv...
Försöker dock se så prydlig ut som vädret tillåter :D
När jag är i stallet utan att rida däremot, är jag inget att hänga i granen...
Slitna jeans eller blå Fristads byxor, stoora varma tröjor, alltid keps eller mössa...
Ok, vissa ryttare överdriver klädernas betydelse, men, som sagt, hästar är vackra, så vi får iaf försöka göra dem rättvisa :D

bibban
 
ser alrig folk annat i gammla praktiska kläder i stallet,men de e klart ska man åka iväg träna lr tävla snygar iaf jag till mig lite
 
Har nog inget att göra i vilket stall man står&vad för sorts häst man har!Men vilket spån :mad: är det som sitter å kommer på färgerna på ridkläderna(vissa) i tex. hööks???Jag menar,ljusrosa ridbyxor m tillhörande vitt linne??? :o
Själv har jag inte de resurserna att köpa nya ridbyxor varje gång pållen dregglar gräs på mig?!Men det kanske är meningen att man ska ha det elr?Jag kan ju bara tala av egen erfarenhet och för mig så är det ett måste (oftast)med oömma kläder då man ju mockar å packar hö å rengör grejjor å rider mm.Hade jag nått "lyxstall" där jag bara behövde rida så okej,på med värsting kläderna,men som sagt...onödigt tycker jag! :smirk:
 
Rida i mysbyxor? Aldrig! Då får man ju skavsår! Mitt motto när jag köper ridkläder är att det ska vara säkert, snyggt och bekvämt! Munkjackor tycker jag är för hängiga, dom hamnar ju så att man sitter på dom, obekvämt. :crazy: Jag brukar rida i ridbyxor (helst helskodda), :smirk: ridstrumpor och ridskor på sommaren, och ett par fårskinnsfodrade vinterridstövlar på vintern. På överkroppen har jag just nu t-shirt, en tunn, tajt kofta och en fleeceväst med fickor så jag kan ha mobben me mig! :cool:
Kram! :banana:
 
Jaa, inte bara överdriven utan helt enkelt FUL! Den är i nån slags fårskinnsimitation som ska se ut som fleece eller nåt. Asful. :devil:
 
ha ha det är skitkul att visa att man har pengar !, när jag rider själv hemma så spelar det inet så stor roll men när jag åker på träningar med en massa andra så är det kul att glida in på en fin häst och svindyra tillbehör och se andras blickar :devil:...men då känns det också på nåt sätt som om man har liet mer press på sig då...om det går bra så kan man sväva på moln och känna siglite överlägsen, men om det råkar gå dåligt så känns det iofs lite pinsamt och kankse lite löjligt...då hade man hellre suttit där i ett par urtvätttade ridbyxor och nån ful tröja.. haha jag e skum, jag vet
 
Lyckliga dig som har så mycket pengar :bump:Nu blir jag verkligen sotis :devil:Du skulle bara veta vad jag rider i :rofl:
 
Jag har en motfråga:

Varför ser så många ryttare ut som om de har rullat ur tvättkorgen???? :confused:

Skitiga ridbyxor som borde varit tvättade för evigheter sedan, kängor vars färg man inte kan uttyda, skitiga och ganska vanligt, trasiga shortchaps....listan kan göras lång.

Jag är ingen klädsnobb, tvärtom, det finns viktigare saker i världen än kläder. Men jag förstår inte varför hästmänniskor inte vårdar sig själva lite oftare. Jag tvättar inte mina ridbyxor så fort jag har varit i stallet, men jag tvättar dem innan de har grott igen.
Kängorna spolar jag av innan jag åker hem eftersom kängor håller längre om de inte har ett konstant lerlager på sig. Har mina shortchaps eller stövlar gått sönder ser jag till att få dem lagade och det är inte så våldsamt svårt att borsta av hjälmen mellan varven.

Första gången min sambo följde med på en ridtävling, förvånades han över hur illa folk klädde sig och framför allt, hur smutsiga folk var.

Innan folk nu börjar gå till motangrepp :p vill jag passa på att säga att jag själv, dagligen är i stallet, inte är besatt av senaste ridmodet och de enda gånger jag har kommit hem ifrån en tävling och varit skitig, har varit när jag ridit terräng.

Jag bara undrar varför man inte kan vara hel, ren och prydlig, bara för att man vistas i ett stall. Jag har mina stallkläder de använder jag dagligen, tvättar och lagar vid behov. Det är ganska enkelt och tar ingen extra tid.

Apo
 
Nog är det skitgöra att vara i stall alltid.
Men visst jag håller med dig ,tvätta skitiga kläder innan dom gror igen det bör man,sen om kläderna är trasiga tycker jag inte spelar någon roll.
Man behöver ju inte ha festblåsan på sig.Jag har 5 hästar i mitt stall jag vet att man blir både dammig och skitig nersölad av både hästar hundar katter .Jag vet inte vad du har för sysslor i stallet. :rofl: :bump: :confused:
 
Jag mockar, ställer foder, ryktar liten lerig häst och rider när jag är i stallet.
Jag blir precis som alla andra smutsig av damm och lera.
Men det tar en halv minut att spola av leran från kängorna och ska man ändå tvätta åker stallkläderna med i maskinen. Trasiga kläder lagas alternativt slängs.

Varför måste man se ut som det man har badat i UFFs insamlingskontainer?
Var på tävling i helgen och studerade fenomenet noggrant. Riktigt roligt faktiskt...

Men man kan ju inte låta bli att undra...

Apo
 
Visst är det underbart.
Men jag tvättar inte kläderna varje dag,trots att jag vistas i stallet på min gård i många timmar. :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 042
Senast: Ise
·
Kläder & Bli fin Ska på bröllop i sommar. och planerar klädsel. Kan man ha hatt? (fått en förkärlek till hattar på senare tid:grin:) Hur ser ni på den...
Svar
18
· Visningar
1 231
Senast: fejko
·
  • Artikel
Hästnyheter Som tävlingsryttare kan du inte gömma din kropp och dess former. För en del är de tighta ridbyxorna en plåga och man skulle helst inte...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 187
Senast: co-SMAD4
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
439
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp