S

strumpan

Varför är så många ryttare klädes fanatiker.Alltid det senaste modet.Undrar om det är för att pållarna ska tycka om oss.
Skämt och sido.Men håller ni med.?? :bump:
 
Själv ser jag aldrig ryttare i senaste modet. Eller någe mode alls. Det är ridbyxor(ofta rätt slitna och/eller smutsiga), kängor och oftast urtvättade munktröjor som gäller vad jag kan se. Ev. med chaps till.
Vissa dagar hasar folk till och med fram i mysbyxor, inget ovanligt. Gör själv det.
Det är inte mode vad jag tycker :D
 
Kanske e för att man vill visa att man har mycke stålar. javascript: LARVIGT!själv går jag i slitna jeans och en ylletröja.javascript:
 
jomenvisst finns det ju ryttarmode! :smirk:
Det finns ju massa snygga ridkläder! :D
Jag tycker att det ser fräscht ut om man är välvårdad och välklädd. Sen så har ju kläderna en funktion också, de är gjorde för ett ändamål. Jag skulle aldrig rida i mysbyxor och nötta chaps..både för att jag inte vill visa mig i sånna kläder och så för att jag troligtvis skulle ha svårt att rida normalt i "icke ridkläder" (det är ju nog svårt i ridkläder! :rofl: ;) )
Jag vill ha snygga, funktionella ridkläder och matchar med ett snyggt schabrak och skydd eller lindor när jag rider.
Visst kan "prylhysterin" gå överstyr för vissa, men personligen tycker jag att det mkt trevligare ut med lite stil! :D Smaken är som baken.

Nirak
 
Naturligtvis finns det ryttarmode, har aldrig sagt att det inte gör det.
Jag ser det bara inte häromkring.
Själv är jag storkonsument av ridkläder.
Sen kan man ju diskutera vad som är mode också.
Mysbyxor tror jag inte många rider i, men man kan allt ha dom när man bakfull hasar sig ner dit en söndagseftermiddag allt :devil:
Själv matchar jag oftast schabrak med ridbyxor, tröja och strumpor eller chaps. Lindor använder jag aldrig. Inte tycker jag att jag ser moderiktig ut för det.
Men återigen så kan man ju diskutera vad som är mode och vad som bara är fräscht och/eller snyggt(enligt bäraren).
 
Hmmm jag lät lite sur, inte meningen.
Lägger till en sådan här :)
;)
 
Tycker du att mina gröna med hål på knäna är mode?Det är väl snyggt med snygga kläder på dom som passar i dom. Hur skulle jag se ut i vita ridbyxor???? Nej men sköna kläder är nog för oss fritidsryttare, och jag tror dom flesta som hållit på ett tag vet att ridningen inte sitter i kläderna. Eller gör det det ??? :banana:
 
Jag tycker ofta att det är så att de som inte har egen häst har ridkläder enligt senaste mode och de med egen häst har inte det. Däremot kan de ha en sadel för 10 000 och lappade ridbyxor :D

Själv har jag jeans och collegetröja, gärna med tillhörande hål vid armbågen. På vintern har jag täckbyxor som ofta är så smutsiga att de kan stå för sig själva :)

Jag har skrotiga kläder i stallet för att ingen ser mig där (eget stall) och för att det ofta är bekvämt. Jackor och skor vill jag däremot ha sådana som är anpassade för ridning. Ridbyxor använder jag inte. Förstår inte att en del har råd med en hel uppsättning nya ridkläder varje år. Mina vinterjackor har hängt med i mååånga år.
 
jag anser att det beror på vad man är för perosn själv jag är intresserad av kläder och smink m.m så då är det ganska naturligt att jag bryr mig om vad jag har på mig om jag rider med och självklart hästen med för det är väldigt kul också.
 
Kan inte säga att jag har senaste nytt i klädväg, men jag har aldrig skitiga och trasiga kläder eller rider i mysbrallor! Mysbyxor har jag däremot om jag bara ska upp och mocka! Jag gillar att matcha kläder med hästens shabrak och skydd osv! Och det är klart att man lägger ner lite extra möda på att vara fin när man ska iväg på träning!!!! Känns som om det går bättre om man är klädd korrekt och har en välborstad häst!!! Sån är iaf jag!!
 
He,he, nästan alla mina stalltröjor är vanliga kläder som degraderats pga att de är för urtvättade för andra sammanhang, har en hel massa par ridbyxor, men inte många utan lagningar.
Är dock noga med att se prydlig ut när jag undervisar och när jag själv rider för tränare
 
(inte riktat mot anne1)

jag älskar att tänka på vad jag har på mig inte för att jag har råd men ändå..älskar att ha senaste stall modet på både mig och pållen..skit kul ju och komma in till ridhuset med rutiga ridbyxor och nyputsade stövlar och matchande tröja/jack *ryser* av bara tanken älska det verkligen spelar ingen roll om jag är själv huvudsaken är att jag själv är nöjd med mina kläder och hur jag ser ut i dem. :)
 
Jag skulle inte ha råd med att köpa det senaste modet...Jag använder nog bara gamla avlagda kläder, tyvärr! men det är jättesnyggt med matchande schabrak etc!
 
Måste hålla med om att det är kul att matcha. Hästarna har jag alltid prydliga och om möjligt samma färg på schabrak och ev lindor. Har grimmor och täcken oxå i "rätt" färger.

Men vad jag själv har på mig bryr jag mig inte så mycket om. Iofs så har jag bara svarta jeans och sen nån gammal tröja som inte används annars. Då ser det ändå inte plåttrigt ut.
 
Det är nog det att i tidningarna, i annonserna, har dom alltid det senaste modet. själv skulle jag gärna vilja gå klädd i snygga färgkombinaitoner och en snygg dunväst med Mounatins Horse emblem men jag är inte sådan att jag springer och köper saker bara för att det är snyggt eller att jag måste ha det senaste modet - ABSOLUT INTE: När jag är i stallet har jag ett par svarta, gamla ridbyxor och till "stalltröja" har jag faktiskt en tröja som vart me på scandinavium:)
Och när jag rider har jag ett par ganska nya mörkblåa ridbyxor och samma tröja, eller ett par andra tröjor som jag har som jag enbart har i stallet - en ljusblå och en lila.
Det är rent och helt men absolut inte enligt det senaste modet. hästen bryr sig ju inte direkt men de andra ryttarnakan ju titta lite snett på en om man kommer klädd i trasiga byxor och en lappad tröja, om man säger så.
Jag har ingen egen häst så därför har jag inte kavaj och vita ridbyxor när jag tävlar på klubbnivå, men tänkte köpa ett par vita ridbyxor till hösten. Huvudsaken är att man är hel och ren, och jag tvättar alltid mina kläder innan tävling - man vill ju ge ett prydligt intryck.

ja ja jag vet att ni inte är intresserad hur jag klär mig så här men jag ville bara berätta att jag inte är en modeslav som rusar efter det senaste. Dom ser man ibaldn men inte så ofta.

Kram! :D :bump: :bump: :D :bump: :D :banana: :rofl:
 
hej igen!

Det är ju alltid kul att matcha olika färger! man ska alltid vara hel coh ren!! Och dte ör fräscht att ha moderidkläder, men jag tycker inte man ska rusa och köpa det bara för att det är nytt mode.
Som på en bild jag har framför mig:

Ryttaren: Svarta ridstövlar, blårutiga byxor, blå t-shirt och blå bäst. Hästen: Blått täcke i två nyanser, blåa benlindor och blå grimma med blått grimskaft. SKITSNYGGT!!!! Så skulle jag gärna klä mig själv å min sköthäst men man har ju inte alltid råd :smirk:
Som jag redan sagt en miljon gånger:

Man måste vara ren och hel och fräsch! :D
Sne blir man ju lätt smutsig i ett stal... HEHE :devil: :banana:
 
sen använder jag nog rätt mycket avlagda kläder jag med. Något är lagat....men man ska inte se ut som en luffare.


Ja ja jag rör bara till det.

HUVUDSAKEN ÄR ATT MAN TRIVS I DET MAN HAR PÅ SIG! :rofl:
 
Att vara hel och ren ger ett bra intryck även om man inte matchar. Fast jag måste erkänna att mina stallkläder inte alltid är rena. Det finns inte en chans att jag skulle kunna tvätta dem efter varje användning. Jag springer ju i stallet fyra gånger om dan under vintern.

Men ska jag bort däremot har jag alltid hela och rena kläder, helst svarta för då funkar det oavsett vilken färg jag har på hästen.

Det skulle ju vara snyggt att alltid matcha och ha det senaste i mode väg. Men då skulle min plånbok vara ännu tunnare än den redan är och då skulle den i princip sluta existera :)
 
Hehe nej man tvättar ju inte sina kläder varje gång man vari i stallet, det blir ju ett par gånger varje vecka ;)

Ja tänkt dig att gå klädd i det senaste ridmodet hela tidne... wow.
Men som sagt har min plånbok redan varit tom de senaste två åren. Sist ja hade lite pengar i den var när ja var på liseberg för tåv veckor sen... Hihi

kram
 

Liknande trådar

Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 041
Senast: Ise
·
Kläder & Bli fin Ska på bröllop i sommar. och planerar klädsel. Kan man ha hatt? (fått en förkärlek till hattar på senare tid:grin:) Hur ser ni på den...
Svar
18
· Visningar
1 231
Senast: fejko
·
  • Artikel
Hästnyheter Som tävlingsryttare kan du inte gömma din kropp och dess former. För en del är de tighta ridbyxorna en plåga och man skulle helst inte...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 187
Senast: co-SMAD4
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
439
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp