Klädtips inför sommaren

Marty

Trådstartare
Jag behöver er hjälp att hitta lite praktiska och snygga sommarkläder. Jag befinner mig just nu i en situation där jag behöver lite nya sommarkläder, men känner mig otroligt obekväm med att shoppa kläder. Jag vet dock att ni bukevänner är duktiga så jag hoppas ni kan komma med bra tips.

Jag behöver lämpliga kläder för mig.
- 30-årsåldern
- Storlek 42-44 (typ L)
- Kroppsform med ganska breda axlar och vida lår. Liten timglasform. 170 cm lång.
- Kläderna får inte vara för tighta över bysten och inte för U-ringat.
- Kläderna får gärna vara ganska täckande (men inte för varma) då jag har solförbud.
- Gärna passa till keps/hatt då jag har väldigt kort hår just nu.

Snälla, do your magic Buke ❤️
 
Det finns mycket kläder i linne i butikerna, köpte själv en skjorta från Lindex nyss som är superskön. Jag är bred överallt just nu men lite instoppad i byxorna som på bild gav även mig lite form 😅


BFE200B3-3705-40AC-B7AB-2BD4805F73A6.png
 
Jag behöver er hjälp att hitta lite praktiska och snygga sommarkläder. Jag befinner mig just nu i en situation där jag behöver lite nya sommarkläder, men känner mig otroligt obekväm med att shoppa kläder. Jag vet dock att ni bukevänner är duktiga så jag hoppas ni kan komma med bra tips.

Jag behöver lämpliga kläder för mig.
- 30-årsåldern
- Storlek 42-44 (typ L)
- Kroppsform med ganska breda axlar och vida lår. Liten timglasform. 170 cm lång.
- Kläderna får inte vara för tighta över bysten och inte för U-ringat.
- Kläderna får gärna vara ganska täckande (men inte för varma) då jag har solförbud.
- Gärna passa till keps/hatt då jag har väldigt kort hår just nu.

Snälla, do your magic Buke ❤️

Vilka färger gillar du? Mönster eller enfärgat? :)
 
Har du nån prisgräns? Har en del tips men åt det mer pricey hållet:angel:
Det är nog mest baskläder jag behöver så mer än 500kr för ett plagg betalar jag nog inte. Men har du tips så shoot. Man kan ju alltid hitta inspiration eller guldkorn som får kosta mer 😊
 
Även jag säger maxiklänningar i luftiga material. Blir svalare än långbyxor men täcker benen bra.

Tunna ljusa skjortor är svalt och skönt på sommaren också.
 
Tack för alla tips. Nu har jag lagt en beställning från HM på lite allt möjligt med inspiration från tråden. Jag återkommer när paketet anlänt. Det är svårt med kläder när man inte känner sig bekväm med sitt utseende. Jag skulle behöva en stylist, men det är ju där ni hjälper litegrann :)
 
Fått hem allt jag beställt utom en klänning som kommer senare. Tänker att jag helt enkelt lägger upp några väldigt ostylade bilder, så kanske någon har ännu fler tips utifrån det 😊

Börjar med detta. Brallorna var tyvärr lite väl tighta upptill. Känner mig inte heller speciellt bekväm i modellen, men försöker då det ju är rätt skönt + det är väl det som är modernt (?). Skjortan var dock väldigt skön så den får stanna.
 

Bifogade filer

  • IMG_20220519_211638.jpg
    IMG_20220519_211638.jpg
    105,3 KB · Visningar: 219
Brallorna var väldigt sköna. Likaså här har jag ju lite svårt med modellen, men tror de får stanna ändå. Vet dock inte om jag gillade skjortan. Känns så formell med ljusblå även om den är linne. Hade tänkt en beige men den hann ta slut.
 

Bifogade filer

  • IMG_20220519_211419.jpg
    IMG_20220519_211419.jpg
    134,1 KB · Visningar: 231
Snyggaste stylingen av de alla. Orkade inte ens ta av mjukisarna. Denna typ av passform känner jag mig väldigt osäker om känns lite tält och jag känner mig bara tjock 😬
 

Bifogade filer

  • IMG_20220519_211552.jpg
    IMG_20220519_211552.jpg
    148,6 KB · Visningar: 225

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 216
Senast: Sonea
·
Kropp & Själ Tar ett nytt nick då jag inte riktigt orkar involvera mitt vanliga i det här. Jag har de senaste tre-fyra åren märkt att jag blivit...
Svar
13
· Visningar
2 471
Senast: shapeup
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp