Klämmd i hästvärlden...

Sv: Klämmd i hästvärlden...

Förlåt mig, men jag blir nästan lite glad av att läsa ditt inlägg. Det är alltså inte bara vi i vårt lilla stall som är så här "konstiga" ;)

Här skulle du trivas tror jag. Vi är (om jag räknar rätt) nio hästägare i vårt stall plus att tre har medryttare till sina. Totalt 13 hästar. Ingen är speciellt inriktad på något alls. Vi är alla personer som har våra hästar för att vi älskar hästar och älskar att bara vara med dem och att rida. Ingen häst tävlas. Vi har en jättefin ridvolt och fina ridvägar i omgivningen. Vuxna och ungdomar. Allt detta plus en riktigt god stämning. Det är väl småtjejerna (några i yngre tonåren)som kan gruffa lite med varandra ibland men det är sällan något allvarligt, men då finns vi föräldrar där som kan hjälpa dem att reda ut problemen.

Det är bara att be en stilla bön att det kommer att förbli så här.
 
Sv: Klämmd i hästvärlden...

Ja, sånt där känner man ju igen...tyvärr
Jag köpte min häst när han var 18 (jag också :D) och fick väl kommentarer från första stund. Först var det att jag inte ville utfodra honom som de utfodrade de andra hästarna i stallet, jag ville räkna på det och ha allt analyserat men så gjorde man tydligen inte utan det var bara att ge extra mineraler ändå oavsett om de behövde det eller inte!
När jag flyttade så bytte vi hovslagare och han skällde ut mig i stallet för att hästen var omusklad och dessutom stel i bogarna (hade haft hästen i några månader och innan hade han stått länge på grund av skada, klart som ... att han inte är i samma form som de yngre hästarna då). Hovslagaren sa då att "hästen har ju ont, fattar du inte det?", han har aldrig sett mig motionera hästen och vet inte att jag jobbat honom mycket från marken och tömkört och promenerat i skogen mm för att försöka ändra på det där!
I nästa stall så får tjejen som hjälpte mig med honom kommentarer av en kille som hade ponny där. Han frågade henne varför jag hade kvar en häst som inte ens kunde hoppa över 80 cm och dessutom inte ens var söt!? Nu är det ju så att jag är fruktansvärt hopprädd och har inte några tävlingsambitioner, så det är ju inte hästens fel :grin: och enligt mig så är han ju världens sötaste häst och den bästa man kan ha!

Såna kommentarer är verkligen inte roliga att höra, stå på dig, eller hitta ett stall där du har likasinnade runt dig :laugh:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 109
Senast: Red_Chili
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 741
Senast: shia
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 086
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp