Klänning vid borgerlig vigsel

Vi gifte oss ensamma (dottern var med) i ett privat kapell med en präst så jag antar att det inte är en borgerlig vigsel? Men inte kyrklig heller kanske? Jag hade iaf en ”riktig” brudklänning dock enkel och ingen spets eller så. Liknande den Megan Markle bar. Sen hade jag ljuslila skor med flätad rem över tårna och 6-7 cm klack. Låter skitfult men de är fina.
Tror det räknas som kyrklig oavsett vigselplats om det är en präst som viger. Men jag är inte säker :D Låter fint iaf med en liten färgklick på skorna om klänningen är vit 😊
 
Jag fattar inte varför det skulle vara nån skillnad på borgerlig och kyrklig vigsel gällande bröllopskläder? Gör som du vill, jeans och t-shirt eller ett hav av tyll...
Nä det är klart att det inte är någon skillnad på om det är borgerlig eller kyrklig vigsel egentligen, och min fråga i ts var ju just också vad de som haft ett mindre bröllop haft på sig 😊 Och det enda jag vet är att jag vill ha klänning på mig, men det säger ju inte så mycket 😅 därav tråden
 
Grattis! När jag pluggade så hade jag som extrajobb att vara vigselvärd vid borgerliga vigslar. Såg då de mest varierande klädstilar. Allt från jeans och tröja, då skulle de oftast ha ett bröllop enligt sin religion och gjorde vigseln för att få det juridiskt giltigt i Sverige. Sen fanns det allt från enklare enfärgade klänningar, till mer dekorerade till de som kom i full bröllopsutstyrsel med brudklänning för henne och frack för honom. Så jag skulle nog säga att gå efter din egen smak och vad du känner dig bekväm och fin i. Det finns inga rätt eller fel.

Var absolut det roligaste och mest givande extrajobb jag har haft vi fick också vara vittnen vid de bröllop där de inte hade någon med sig som vittnen. Det som verkligen etsat sig fast i minnet var två äldre herrar 80+ som gifte sig. De sa att de hade vuxit upp som grannar och alltid tyckt om varandra men den sortens kärlek var inte accepterad på den tiden och de gjorde vad som förväntades med fru och barn. Som gamla hade de hittat tillbaka till varandra och gifte sig borgerligt med både barn och barnbarn närvarande. Jag hoppas de fick några fina år tillsammans. Ursäkta utsvävningen i din tråd.
Så fint :heart
 
54290EFD-CD2B-46A8-A1E7-53462A8D8EB1.jpeg


Jag hade det här setet från Rodebjer med flowy byxor och kimono, hade den dock lite annorlunda knuten än hon på bilden (det är alltså inte en bild på mig). Små ljusa mockaklackar till och höstig bukett med vinrött, mörkgrönt och lite orange. Det kändes väldigt ”jag”, hade blusen och skorna sedan innan och byxorna hittade jag begagnade.
 
Jag hade en omlottklänning som jag hittade på rea på Åhléns. Den hade samma urringning i ryggen som framtill. Till det hade jag mörkblå Converse precis som make och båda barnen, en handgjord krans med sidenblommor i mörkblått i håret och en brudbukett med prästkragar som min mamma och mitt ena barn plockade på morgonen, med ett mörkblått sidenband runt. Vårt tema var vitt/grått/mörkblått.

57F726DF-1169-415B-98F4-CA301B3AF6DB.jpeg
 
Jag och sambon planerar att gifta oss i sommar :heart Ett väldigt litet bröllop med vigsel i rådhuset och middag för närmsta familjen och vännerna hemma i ladan dagen efter.

Jag behöver lite klädinspiration! Ni som har haft lite mindre vigslar - vad hade ni på er? :) Gärna bilder såklart :D

Grattis!
------------
Har inget att bidra med själv, men kul att se allas klänningar :)
 
Vi gifte oss i våras på gården där min man växte upp. Efter vigseln åt vi i huset innan jag och mannen åkte iväg.
Vi hade bjudit in föräldrar och helsyskon, så vi hade 10 gäster.

Jag hade en spetströja med vitt linne under och en lång vit kjol. Tröja och kjol köpte jag på zalando.
51681964549_4551c35a0a_z.jpg
 
Hmm, känner inte omedelbart igen henne så antagligen var hon bara en random tant som sökte skydd från hagelstormen som helst plötsligt dök upp :rofl:! Kan eventuellt också vara en pixelerad version av makens ena moster, men verkar skumt att hon skulle fira oss inne från rådhuset efter att vi gått ut :D. Random tant är mest troligt!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 237
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 692
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 046
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Min första dagbokstråd! Jag och sambon ska gifta oss, om en månad och några dagar :heart Vi firar 10 år i höst och det känns så fint...
Svar
19
· Visningar
2 064
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp