Klänning 👗

karamelldrottningen

Trådstartare
Har några klänningar som är fina men som har så smala band och jag gillar inte hur de känns just med banden. Lätt att de skaver eller åker åt sidan. Så funderar om det går att antingen sy om dem på något sätt så det blir mer av en ärm.
Eller om det lättaste är att bara ha någon tröja under men tycker det är lite för varmt för det och dessa är mer typiska sommarklänningar så är lite tveksam till att ha något under.
Men jag är inte så duktig på att sy. Är det svårt att få till snygga ärmar?
 
Det borde inte vara så svårt att få till nån form av ärm istället för band. Tänker att man syr ihop ärmen av en rektangel tyg och fäster nederkanten i klänningens överkant, i armhålan liksom. Sy fast 10 cm. Går ju att sätta gummiband i ärmslutet så det blir en puffigare ärm om man vill ha det.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 804
Senast: Twihard
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
584
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 377
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 659
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp