Klänningar i sekelskiftesstil (ja, alltså 1800/1900)?

bettysmatte

Trådstartare
Är på jakt efter en klänning i sekelskiftesstil. Hög hals och långa ärmar är väl ett par måsten, tänker jag. Jag vet att det finns de som syr upp riktigt fina autentiska klänningar, men vill inte lägga så mycket pengar. Dessutom vill jag att klänningen ska funka att ha på sig i vardagen, så det ska alltså inte vara en kopia av en gammal klänning utan en modern klänning men som ändå har drag av en klänning från sekelskiftet. Om någon förstår vad jag menar....(knappt jag själv gör det ;) ) :p ? Någon som har några konkreta förslag? Gärna att priset får hålla sig på max sisådär 700 kr. Jag tänker att man kan lägga till detaljer som förkläde och smycken för att förstärka looken också. Just det. Det ska vara en typ vardagsklänning, och inte en festklänning/aftonklänning. Finns min klänning någonstans :) ?
 
Är på jakt efter en klänning i sekelskiftesstil. Hög hals och långa ärmar är väl ett par måsten, tänker jag. Jag vet att det finns de som syr upp riktigt fina autentiska klänningar, men vill inte lägga så mycket pengar. Dessutom vill jag att klänningen ska funka att ha på sig i vardagen, så det ska alltså inte vara en kopia av en gammal klänning utan en modern klänning men som ändå har drag av en klänning från sekelskiftet. Om någon förstår vad jag menar....(knappt jag själv gör det ;) ) :p ? Någon som har några konkreta förslag? Gärna att priset får hålla sig på max sisådär 700 kr. Jag tänker att man kan lägga till detaljer som förkläde och smycken för att förstärka looken också. Just det. Det ska vara en typ vardagsklänning, och inte en festklänning/aftonklänning. Finns min klänning någonstans :) ?
Loppis och fantasi!
 
Kanske lite dyrare än tänkt men linennaive finns, om något där är i rätt stil? Sen kan du ju kombinera skjorta, väst, och långkjol också för en något autentisk look :)
 
Är på jakt efter en klänning i sekelskiftesstil.
Måste det vara en klänning? Kan det vara kjol och blus? Tänker att då kan man kombinera det lite lättare.
1633463327428.png
 
Är på jakt efter en klänning i sekelskiftesstil. Hög hals och långa ärmar är väl ett par måsten, tänker jag. Jag vet att det finns de som syr upp riktigt fina autentiska klänningar, men vill inte lägga så mycket pengar. Dessutom vill jag att klänningen ska funka att ha på sig i vardagen, så det ska alltså inte vara en kopia av en gammal klänning utan en modern klänning men som ändå har drag av en klänning från sekelskiftet. Om någon förstår vad jag menar....(knappt jag själv gör det ;) ) :p ? Någon som har några konkreta förslag? Gärna att priset får hålla sig på max sisådär 700 kr. Jag tänker att man kan lägga till detaljer som förkläde och smycken för att förstärka looken också. Just det. Det ska vara en typ vardagsklänning, och inte en festklänning/aftonklänning. Finns min klänning någonstans :) ?

Kan något sånt här fungera? 369 kronor på asos. Eller blir det för mycket festklänning?

12841556-1-blue
 
Äsch, inte behöver en väl ha nån speciell kropp för att få ha fina kläder? :D
Nej kanske inte, men fina kläder kommer ju till sin fulla rätt om man kan bära upp dem rätt :) Jag och klänningar går inte ihop tyvärr. Men den stilen älskar jag!
 
Zalando verkar ha rätt många hellånga varianter med lång ärm som kanske skulle kunna funka, Asos verkar också ha en del. Här är ett par enfärgade varianter från Zalando (jag blev sugen på den översta själv som är helt i bomull, typiskt att den inte finns i Tall :p ).

298712f3b5c7480d962ed258eeb08d15.jpg


98af7000a62b4bdc8e4c21793b232901.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Kreditkort
  • SHL 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp