Klänningar till speciella tillfällen

Voeux

Trådstartare
I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en klänning, byxdress eller andra finkläder till något speciellt tillfälle?

Äh, det måste vara fantastiskt kul att prova både det du är ute efter och helspårade klänningar :laugh: ta med en kompis och gå loss!

om du låter någon sy upp den borde du komma betydligt billigare undan än 35'?

Lite OT, men jag var också ute efter en otraditionell klänning till mitt bröllop, och hittade väldigt snygga, stilrena och minimalistiska vita klänningar på Hugo Boss för några tusenlappar. Till slut blev det en Donna Karan-klänning för mig, stilren och minimalistiskt knälång i lila, blått och grönt (istället för vitt) (och helt spetsfri!) men Hugo Boss-klänningen låg länge väldigt bra till. Så, kort sagt, har du kollat "vanliga" designklädesbutiker på typ Biblioteksgatan? (Det har du säkert, ursäkta isåfall, men det verkar rätt ovanligt att köpa bröllopsklänning på det vis jag gjorde det när jag pratar med bekanta, så det var värt ett försök att tipsa om det tänkte jag :) )

Hitta en bra sömmerska och låt sy upp ett original precis som du vill ha det, tyg inkluderat. Borde kosta en bra bit under 35,000.

Kanske kan du göra en skiss på hur klänningen ska se ut och starta en tråd om det? Värt att prova kanske någon hittar din klänning :)?


@MJLee och @tanten jag var nog lite naiv och trodde att jag skulle hitta något i butik under 5tkr som jag skulle gilla. Jag såg ingen anledning att lägga mer pengar än så på en simpel vit klänning, men det har ju dock visat sig att även de simplaste klänningar kräver sin design och är antingen snordyra eller inte tillräckligt fina. Så fick jag tips nyligen av en vän att sy upp klänning. Nu är det dock tight om tid, enbart 3 månader kvar så jag vet inte om det är görbart? Den enda jag har hunnit googla mig in på snabbt hade 4-6 månader. Gissar att trycket på bröllopsklänningar inför högsäsongen lär vara stort?

@inverterad jag har inte gått så mycket i butiker men tittat en del på olika märken på nätet. Filippa K har haft en riktigt snygg, som tyvärr inte säljs längre. Hugo Boss, Ralph Lauren och Tiger har också haft några fina. De är dock lite mer kostymklänningar, och även om de är riktigt snygga så har de känts lite mycket business över dem. Det vore, om möjligt, trevligt med en långklänning men jag är villig att kompromissa eftersom det verkar svårt att få ihop alla mina preferenser i samma klänning :D

Som sagt, om fler än jag letar efter kläder till speciella tillfällen så får ni gärna posta här också.
 
Det här var den som jag var på väg att beställa innan jag noterade att priset stod i euro då, och inte kr..

norma-long-sleeve-wedding-dress.jpg
 
Med lite häftigt hår och smycken behöver den inte vara tråkig?

Egentligen inte som finklänning, jag tror bara jag har en bild i huvudet av något liiite mer romantiskt som bröllopsklänning. Eftersom vårt bröllop blir en liten corona-historia så tror jag att känslan av en kostymklänning blir lite extra trist, det känns lite som att vi tonar ner på alla fronter. Någonting som egentligen känns stort och fantastiskt. Samtidigt som jag gillar minimalism. Svår kombo det där :D
 
Har du kollat asos? De brukar ha vita bröllopsklänningar för ett åar tusenlappar!

Japp. Asos, Zalando, Nelly, Bubbleroom, Farfetch, Miinto 🤷‍♀️ Annars Ida Sjöstedt, By Malina och Ivy & Oak och JJHouse för just bröllopsklänningar. Har haft fyra klänningar hemma som testats och skickats tillbaks.
 
Om du vet vad modellen på Filippa K-klänningen heter går det att söka efter den på Tradera och göra efterlysning i second hand-grupper på facebook, exempelvis Labels we love.
 
De du lagt upp är ju helt olika :D
Är du öppen för allt eller vet du inte vad du letar efter? Finns det någonting du absolut vill ha och någonting du absolut inte vill ha?
 
De du lagt upp är ju helt olika :D
Är du öppen för allt eller vet du inte vad du letar efter? Finns det någonting du absolut vill ha och någonting du absolut inte vill ha?

Helt olika är väl att ta i :D Jag är öppen för vita minimalistiska klänningar. Alltså inte spets, tyll och dramatik. Inte färg. Kan tänka mig lång eller kort ärm, men inte spagetti-straps. Helst långklänning men knälång kan fungera också. En del utav dessa klänningar tippar tyvärr över på trist i stället för ball eller elegant och det vill jag inte heller. Helst under 7000 kr. Ja, ungefär så!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp