Klänningar till speciella tillfällen

Greta har ju en brud-kategori med flera fina vita klänningar, men de kostar ju tyvärr 10000+ också.
Jag gifte mig i en klänning från Ida Sjöstedt som jag tyckte var alldeles för dyr, men köpte begagnad på blocket. Kanske svårt med inte så lång framförhållning men kan vara värt att komma upp.

Ja men titta, den missade jag helt! SÅ FINA och absolut min smak. Men ja, 10-12tkr är lite smärtsamt för en engångsklänning. Visserligen kanske man kan sälja vidare sen.
 
Håller helt med! Skulle vara superfint med slöja till :love: Jag beställde hem den nu, fanns EN kvar i min storlek så tack för pepp! Så får vi se om den passar. Bröllopsklänning eller inte så funderar jag på att behålla den, en har ju en tendens att hänga på fåniga white parties osv :angel:

Slöja vore som sagt jättefint till! En annan idé är en sånhär scarf som By Malina säljer. Med ett par schyssta klackar och balla solbrillor till. Får riktiga 60-tals vibbar! Vi gifter oss på stranden, vilket kanske påverkar looken lite. Så klackarna får väl vara i händerna under tiden gissar jag!

1309_0b726c5a66-dotted-hair-scarf-ivory-by-malina-1-big.jpg
Åh js, 60 tals vibbar! :love:
 
Bröllopsbruket kan säkert ha klänningar som passar dig. När jag var där för ett år sedan hade de många olika typer. Kan tipsa om att Bianco som de brukar ha rätt många klänningar från har väldigt vackra diskreta modeller.
 
Ja men titta, den missade jag helt! SÅ FINA och absolut min smak. Men ja, 10-12tkr är lite smärtsamt för en engångsklänning. Visserligen kanske man kan sälja vidare sen.
Det kan du garanterat om du vill och inte valt nåt helt crazy som ingen annan gillar. Jag gick plus på min klänningsaffär (sålde den dyrare än jag köpte den, men då köpte jag den förstås begagnad..) men bra andrahandsmarknad för begagnade klänningar :)
 
Ser att du bokat tid till brudklänningsbutik, hittar du inget där är mitt tips att boka ett par till. När jag letade tyckte jag att prisspannet var stort, tror det började nånstans runt 3 tkr (4 år sen, Malmö).

(Jag letade också på alla andra ställen än sådana butiker, men gav till sist upp och gick till två, och hittade min klänning - dyrare än tänkt såklart)
 
Idag kom Hugo Boss hem och är såååå fin :love: Den kändes festligare i verkligheten än på bild, trodde den skulle vara knälång men är någon decimeter längre. Sitter som en smäck! Dock var storleken lite stor så får kanske ta in den lite.

Tror den kommer gå att piffa upp med rätt skor, smycken och något slöj-liknande i håret!
 
Egentligen inte som finklänning, jag tror bara jag har en bild i huvudet av något liiite mer romantiskt som bröllopsklänning. Eftersom vårt bröllop blir en liten corona-historia så tror jag att känslan av en kostymklänning blir lite extra trist, det känns lite som att vi tonar ner på alla fronter. Någonting som egentligen känns stort och fantastiskt. Samtidigt som jag gillar minimalism. Svår kombo det där :D
Har du kollat in phase-eight? De finns också på båda de stora varuhusen i stan (vet inte om de brukar ha vita hemma, men om du vill spana in lämplig storlek etc)
https://www.phase-eight.com/clothing/occasionwear/
https://www.phase-eight.com/inspiration/bridal-collection/

edit såg nu att du redan hade klänning. Men phase eight har även alla möjliga tillbehör. Och klänningar för andra tillfällen om någon annan söker. Jag är extra nöjd med en som jag har som trots att det är en riktig finklänning är i trikå och därmed inte skrynklar om man ska packa ner i resväska
 
Senast ändrad:
Har du kollat in phase-eight? De finns också på båda de stora varuhusen i stan (vet inte om de brukar ha vita hemma, men om du vill spana in lämplig storlek etc)
https://www.phase-eight.com/clothing/occasionwear/
https://www.phase-eight.com/inspiration/bridal-collection/

edit såg nu att du redan hade klänning. Men phase eight har även alla möjliga tillbehör. Och klänningar för andra tillfällen om någon annan söker. Jag är extra nöjd med en som jag har som trots att det är en riktig finklänning är i trikå och därmed inte skrynklar om man ska packa ner i resväska

Jättefina! :love:
 
Åh, vad jag skulle vilja vara på jakt efter en finare uppsättning kläder, börjar vara lite less på hoddies och pyjamasbyxor. Men snart, det kanske kommer en tid för annat också!

Haha, reflekterade över samma sak. Hamnade på flera olika sidor och kollade skjortor, kjolar, klänningar, håraccessoarer och sen bara "ah fast när då?". :cautious:

Hepp. Blev inget. Kryper tillbaka in under fleecejackan...
 
Vi är bjudna till 4 st bröllop i sommar/höst, får se om alla kommer bli av men känns som att det kommer bli en del festkläder som inte är vita i sommar också!

ÄR SÅ SUGEN PÅ FEST så hoppas verkligen våra vänner kan ha sina fester.
 
Haha, reflekterade över samma sak. Hamnade på flera olika sidor och kollade skjortor, kjolar, klänningar, håraccessoarer och sen bara "ah fast när då?". :cautious:

Hepp. Blev inget. Kryper tillbaka in under fleecejackan...
Samma här! Fick en rabattkod hos en butik och blev lite glad. Surfade runt en stund och insåg att jag inte behövde något, jag är ändå inte någon annanstans än hemma...

Jag har inte ens plockat fram mina privata vinterskor för "vanliga aktiviteter". Jag går runt med mina powerboots hemma och sneakers när jag ska till affären. Behöver inte mina snygga skor. :cautious:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp