Klänningsjakt

Mineur

Trådstartare
Moderator
Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den går i någon slags mörkgrön-blå ton. Färgen som nämnts är påfågelblå, kan väl även beskrivas som mörk turkos eller lite åt teal-hållet. "Vanlig" mörkgrön funkar dock också, men helst inte vanlig mörkblå. Bröllopet ska hållas på ett skotskt slott så det får gärna vara något åt det lite "murriga" hållet som passar in på ett sådant ställe i september.

Eftersom jag vet att Buke är bäst när det gäller sånt här ber jag nu er om hjälp att hitta något fint! Summering av önskemål:
  • Färgskala enl. ovan
  • Helst långklänning - i övrigt spelar modellen ingen jättestor roll
  • Maxpris 1500 kr
  • Gärna från internationella märken då jag bor utomlands, men tips från svenska ställen funkar också då jag förhoppningsvis kommer att befinna mig i Sverige under augusti månad.
Någon som känner sig manad att komma med förslag? :)
 
Jag lägger in bilder på två klänningar jag testat redan men som av olika anledningar inte funkat. Den första var för stor och den andra hann sälja slut medan jag höll på med betalningen :arghh: Den första är egentligen helt perfekt i färgen, men även den andra "godkändes" av bruden (som för övrigt är väldigt avslappnad, det är mest jag som försöker hitta något i exakt rätt färg :D)

veronica_896x1200.jpg


30184GN-13_1024x.jpg
 
Tack! :love: Gillar framförallt den här från Coast, så vacker! Mitt enda problem är att midi-klänningar brukar vara lite knepiga på mig som är 160cm lång (kort). Det blir liksom ofta att de blir något mellanting mellan midi och maxi, och så hamnar sömmen i midjan på fel ställe osv. Det var det som var problemet med klänning nr 1 i mitt inlägg, också från ChiChi. Men jag testar nog med den från Coast så får vi se om deras storlekar är bättre på något vis!
 
Tack! :love: Gillar framförallt den här från Coast, så vacker! Mitt enda problem är att midi-klänningar brukar vara lite knepiga på mig som är 160cm lång (kort). Det blir liksom ofta att de blir något mellanting mellan midi och maxi, och så hamnar sömmen i midjan på fel ställe osv. Det var det som var problemet med klänning nr 1 i mitt inlägg, också från ChiChi. Men jag testar nog med den från Coast så får vi se om deras storlekar är bättre på något vis!
Hoppas du hittar något bra!
 
Jag lägger in bilder på två klänningar jag testat redan men som av olika anledningar inte funkat. Den första var för stor och den andra hann sälja slut medan jag höll på med betalningen :arghh: Den första är egentligen helt perfekt i färgen, men även den andra "godkändes" av bruden (som för övrigt är väldigt avslappnad, det är mest jag som försöker hitta något i exakt rätt färg :D)

veronica_896x1200.jpg


30184GN-13_1024x.jpg
Har du kollat phase eight förresten?
 
@Malin_L Tack! Phase Eight är tyvärr alldeles för dyrt, de har en jättevacker klänning i rätt färg men den kostar runt 4000... Så desperat är jag inte - ännu ;)

Har klickat hem den här också nu, från Next, och skulle inte den modellen passa har de flera andra i samma färg från samma märke:

R41996s.jpg
 
Jag hade den här för samma uppgift
"Little mistress maxi dress" i färgen petrol. Den ser aningen mer grön ut i verkligheten än på bilden. Vet inte om modellen finns fortfarande men de har ofta en hel del liknande klänningar.

Visa bifogad fil 71435
Oj vad vacker! Den jag visade senast är från märket Little Mistress faktiskt, men jag köpte den via Next. De hade flera olika modeller av klänning i rätt färg, dock ingen som ser ut precis sådär. Men jag beställde två olika i alla fall och hoppas att en av dem ska funka!
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska vara brudtärna på ett bröllop i september (om allt går enligt plan med Covid och grejer) och det börjar bli dags att fundera på...
2
Svar
20
· Visningar
1 929
Fritid Jag har ännu inte haft någon sommarsemester och känner mig nu som en urlakad disktrasa efter en tuff vår med Corona och allt vad det...
2
Svar
26
· Visningar
1 789
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hösten 2016 tog jag bort min förra hund pga höftproblem. Köpte ny hund i september 2017 och märkte ganska fort att hon va stel i...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 670
Senast: Cocos
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 760
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp