KLättar kanske... hmm! en gång i veckan, ibland mindre..! men de flesta ridstigarna ute hos oss är VÄLDIGT mycket klätterstigar...!
 
jag klättrar lite varje gång jag rider eftersom huset (och då såklart även stallet) ligger mitt i en backe, så vart jag än ska så måste jag antingen uppåt eller neråt.
sen är det väldigt mycket små backar överallt och då blir det ju klättring, om än inte så väldigt långa eller branta backar men ändå många och lite mindre..

jag brukar skritta i dom långa och branta, sen finns det ett par som är långa men inte lika branta, där brukar det bli en hel del gallop!
 
Jag och pållen klättrar ca 3 dagar i veckan, aldrig två dagar i sträck. Här har vi massor av bra backar, så det är underbart :love: !
 
jag gör det minst en gång i veckan! bra träning... och sen tycker han det är så grymt kul! :rofl: vi har två branta backar som jag brukjar trava upp för... o sen skritttar jag ner... sen gör jag om det några gånger... sen rider jag iväg en liten tur och sen när jag kommit tillbaka klättrar jag några gånger och sen rider jag hem... han mår jätte bra av det... ibland blir det några rejs upp för dom när jag låter honom gå i sitt enga tempo för att han ska tycka att d blir kul... men man skrittar ALLTID ner! han mår jätte bra av det... och han har fått några nya riktigt fina muskler... :)
 
då jag rider ut och det kommer en backe..tyvärr är det onte om backar här men jag ska försöka åka iväg o klättra.
där jag stod förut fanns en nedlags slalombacke att klättra i perfekt..kanske för brant sista biten men man behövde inte rida ändå upp då..
 
Har flyttat nu!
så det nya är: Flera gånger i veckan, vi har flera jättebra och långa backar att träna i :love:
 

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: Blyger
·
Hästhantering Vår valack har gått med vårt sto sedan 1 år tillbaks. (Han är kastrerad som 3 åring) stoet brunstar nu och nu ikväll såg jag att hon...
Svar
9
· Visningar
1 686
Senast: Habina
·
Utrustning Nu har jag ju inte hästar längre, men jag har vänner som har. Och ofta uppkommer frågan, hur kan man smartast ställa ut en bal/boll i...
Svar
8
· Visningar
662
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp