Klättring!

T

TheDot

Har alltid trott att de har varit jättebra o klättra mycket, vi har en väldigt brant backe här hemma som vi brukar träna i. Men nu för ett tag sen fick jag höra av en äldre erfaren person att de kan vara farligt för haserna, sliter väldigt mycket på dom! :confused: Så nu vill man ju inte riskera alltför mycket, men vad vet ni? Dela med er av era erfarenheter! :) Känner ni kanske nån häst som har fått dåliga haser av detta?
 
Sv: Klättring!

Asså som all annan ridning är det ju inte bra att göra för mycket av det! Jag menar man behöver ju inte klättra i backen 3 ggr per dag! Utan kankse 3 ggr per vecka! Jag själv klättrar ca 3 ggr per vecka i vår backe, och den är VÄLDIGT brant:D Och hitills har det bara blivit en possitiv eftekt, genom att dom hoppar mkt bättre och att dom har stärkt sina bakben!
 
Sv: Klättring!

Nej absolut inte. :) Vi har en brant backe som sagt, men där skrittar eller går vi med hästarna upp och ner, inget mer, galopperar bla aldrig upp där. Hur ofta tror du man bara kan leda dom då? Tycker också på mina att de bara har blivit positiv effekt än så länge iaf! :D
 
Sv: Klättring!

Har alltid trott att de har varit jättebra o klättra mycket, vi har en väldigt brant backe här hemma som vi brukar träna i. Men nu för ett tag sen fick jag höra av en äldre erfaren person att de kan vara farligt för haserna, sliter väldigt mycket på dom! :confused: Så nu vill man ju inte riskera alltför mycket, men vad vet ni? Dela med er av era erfarenheter! :) Känner ni kanske nån häst som har fått dåliga haser av detta?

Allting ska ju göras i lagom portion. Att klättra en stund i veckan är ingen fara, såvida din häst inte redan har problem med hasor och knän..
Men har du en frisk häst, klättra på!

Allt har sina för- och nackdelar.
 
Sv: Klättring!

Jag hittade nyligen en SUPERBRA jättebrant och lång backe i kuperad terräng som jag och min ridtravare klättrar upp och nedför 1 gång i veckan. Det ger honom verkligen jättemycket, både för ryggen och bakpartiet. Dessutom tycker vi båda två att det är jättekul!
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 677
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: miumiu
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 581
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp