marengo

Trådstartare
Blir en tråd med lite too much information här, men jag är nervös och måste fråga. Hade sex med en ny kille i fredags, använde kondom hela tiden, förutom ett misstag. När vi skulle köra en andra gång glömde vi först kondomen och killen hann stoppa in snoppen en liten bit innan han kom på det och drog ut den igen. Redan när jag gick på toa morgonen därpå blödde jag, och jag antog att det var en kombination av att jag nyligen hade haft mens med att han var lite hårdhänt. Men idag (söndag) har jag haft ont när jag kissar och när jag har torkat sett att jag även har lite blodblandade flytningar. Det svider väl inte direkt när jag kissar, utan gör mest bara ont, både precis vid urinöppningen och en liten bit upp i urinröret. Vad kan det bero på? Symptomen verkar ju stämma in rätt bra på klamydia, men enligt UMO brukar de komma efter 1-2 veckor. Och hur pass lätt smittar det egentligen? Vi hade ju som sagt kondom på nästan hela tiden, förutom de där 1-2 sekunderna när max halva snoppen var inne.

Hjälp :nailbiting:
 
Nja, symptom efter bara en natt känns högst osannolikt. Minst en vecka brukar det ta. Det är också minst en vecka från det eventuella smottotillfället man ska vänta innan man kan testa sig, så är du orolig, vänta en vecka och gå sedan och testa dig.
 
Min första tanke är UVI?

Kollade symptomen, och det låter som UVI. När kontaktar man vårdcentral för UVI? Läste någonstans att det försvinner av sig själv, och någonstans att man ska kontakta läkare om man har besvär eller har blod i urinen. Vet faktiskt inte om blodet kommer från urinen eller om det är flytningar, får kolla nogrannare. Om det nu går över av sig själv, hos lång tid tar det?
 
Du kanske helt enkelt bara fick skav efter kondomen. Om jag har sex någon dag efter att mensen slutat så brukar den börja igen någon dag eller så.
 
Du kanske helt enkelt bara fick skav efter kondomen. Om jag har sex någon dag efter att mensen slutat så brukar den börja igen någon dag eller så.

Jag trodde också att det var det, har varit med om det förr. Men nu i morse kissade jag i ett glas för att kolla så att det inte var från urinen blodet kom. Och tyvärr var det ju det, hela glasen var rött... Fick en tid hos vårdcentralen, ska dit om en halvtimme. Vet inte hur man behandlar detta, men har förstått att det är njurarna man är orolig för. Får helt enkelt se vad läkaren säger och hoppas att jag är frisk imorgon :D
 
Åh, åkte på precis samma sak för någon vecka sen, kissade blod och allt, tänkte bara säga att det inte alltid syns att det är blod i urinen.
Trodde efter första antibiotikakuren att det var lugnt (tyvärr sved det samma dag jag skulle på återbesök igen..) så nu väntar jag på provsvar och en mer specialbehandlande antibiotika för den här bakterien :arghh: och har fortfarande blod i urinen fast det inte syns när man kissar :cautious:.
Dock drog jag mig några dagar för länge att gå till läkaren och fick ont i njurarna samma dag som jag åkte in till närakuten så bra att du går till läkaren fort!
 
Åh, åkte på precis samma sak för någon vecka sen, kissade blod och allt, tänkte bara säga att det inte alltid syns att det är blod i urinen.
Trodde efter första antibiotikakuren att det var lugnt (tyvärr sved det samma dag jag skulle på återbesök igen..) så nu väntar jag på provsvar och en mer specialbehandlande antibiotika för den här bakterien :arghh: och har fortfarande blod i urinen fast det inte syns när man kissar :cautious:.
Dock drog jag mig några dagar för länge att gå till läkaren och fick ont i njurarna samma dag som jag åkte in till närakuten så bra att du går till läkaren fort!

Mitt läkarbesök gick märkligt fort. Tog nog inte mer än 3-4 minuter. Berättade om besvären, och läkaren konstaterade direkt att det var uvi. Jag trodde åtminstone att jag skulle lämna kissprov. När min mamma hade blod i urinen i vid uvi fick hon röntga njurarna och allt. Jag fick bara någon medicin utskriven som jag ska ta tre gånger om dagen i fem dagar, och något återbesök kom inte på tal. Är det inte svårare än så är det ju underbart, men blir lite orolig när man hör historier som din och min mammas och tänker att jag kanske borde ha kollat upp det nogrannare? Läkaren skrev ju bara ut medicin efter det jag berättade, han kollade ingenting O_o
 
Mitt läkarbesök gick märkligt fort. Tog nog inte mer än 3-4 minuter. Berättade om besvären, och läkaren konstaterade direkt att det var uvi. Jag trodde åtminstone att jag skulle lämna kissprov. När min mamma hade blod i urinen i vid uvi fick hon röntga njurarna och allt. Jag fick bara någon medicin utskriven som jag ska ta tre gånger om dagen i fem dagar, och något återbesök kom inte på tal. Är det inte svårare än så är det ju underbart, men blir lite orolig när man hör historier som din och min mammas och tänker att jag kanske borde ha kollat upp det nogrannare? Läkaren skrev ju bara ut medicin efter det jag berättade, han kollade ingenting O_o

Det var märkligt! Jag hade nästan svårt att bli trodd. "Jaha hur vet du att det är urinvägsinfektion?" Jo det känns väl :banghead:..
Jag trodde däremot att mitt läkarbesök skulle gå som ditt! Jag hade ont igen 2 dagar efter jag avslutat kuren (fast mycket mindre, men det sved litegrann) så du får väl hålla koll själv så det inte kommer tillbaka, fick samma mängd och dagar som du.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 862
Senast: Luff
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 822
Senast: Gumman123
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 995
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp