Klantiga episoder

Mirre

Trådstartare
Vad har ni för roliga episoder att berätta om?

Skulle sätta mig i bilen för några dagar sedan, snubblar på min egen fot och ramlar bokstavligen in i bilen. Har nu två väldigt färgglada blåmärken på armen.

Min kära mor lyckades krocka med en elefant på Kolmården (många år sedan nu, 70 talet någon gång tror jag) Kom en djurskötare och gick med en jättestor elefant, mamma gick och pratade med en kompis och gick rätt in i elefanten :D Hon såg den inte haha. :laugh:

Vet inte hur många gånger jag lyckats riva mig själv i ansiktet när jag ska dra på mig tröjan, peta mig själv i ögat när jag ska ta på mig glasögonen osv. Eller missat munnen med tandborsten och fått tandkräm på kinden istället. Mina händer lever sig eget liv tror jag.
 
Otaliga Hahaha
Värsta var väl när jag stängde en bildörr på min tumme.
Och när jag knockade mig själv med kylskåpsdörren så jag spräckte ögonbrynet .
Har massor av ärr från mina klantigheter.
Skurit mig själv rakt över handen när jag skar upp fruset bröd, ramlat på slät väg med nya glasögon osv
 
Bakade sockerkaka för några dgr sedan, stod och höll i skålen samtidigt som jag vispade. Tappar skålen med följden att det var smet precis överallt och vispade mig själv på handen. Det gör fasen ont att få handen i vägen för en elvisp :laugh:
 
Jag gör klantigheter hela tiden. Som att bli trampad av min hund i hålfoten (satt med benen vikta under mig och han rivstartade och tryckte ifrån med baktassarna). en klo tryckte sönder ett blodkärl och jag fick så ont att jag hoppade på kryckor i en vecka. -vad har du gjort? Blivit trampad av min hund....
Jag har passerat en vedsäck som stod trångt i klädkammaren och lyckats få in en sticka från hålfoten rakt mot hälen. Det gjorde ont i några dagar tills jag tog mig till sjukhuset och de fick öppna och ta ut en stor tjock sticka som satt i hälen.
Jag har buggat omkull (tvåhandsfattning med händerna över huvudet när vi blev pådansade i full fart) och pajat knät så jag fick gå med gips i flera veckor. Helt gips från ljumsken till fotknölen. Det svåraste var att sitta på toa.

Vi har varit en smula muntra på jobbet där en av kollegorna hastig rusade ut från handikapptoaletten rakt i hatthyllan utanför, så hon fick en mindre hjärnskakning. Hatthyllan är numera vadderad med skumgummi, väv och gaffatejp.

Avkomman har snubblat omkull på vita övergångsstrecken mitt på Drottninggatan i rusningstid. Hen har ärvt klantigheten från moderskapet och har en massa underliga skador... Kört in en högaffel i smalbenet så den satt fast t.ex.
 
dykt rakt över hästen med huvet före och landat på andra sidan när jag skulle rida barbacka. 2 gånger.

sparka i stortån i trösklar gjorde jag en period. fick sprickor och uppfläkta naglar.

en annan period så körde jag in fingerspetsarna i allt. slog av halva nageln varje gång.

skulle skära upp en baguette hos kompisen och kompisen säger att jag ska vara försiktig med kniven för den är riktigt VASS! javisst säger jag och skär genom brödet som en varm kniv i smör. och vidare i mitt finger. känner inget förrän jag ser att det forsar blod från fingret. ett riktigt djupt snitt.

mina klantiga fötter hamnar gärna under hästarnas hovar. lyckas alltid att bli trampad utanför stålhättan.

sen samlar jag på blåmärken. lyckas ständigt slå i på nått sätt.

skulle rida den dåvarande unghästen. ungefär tredje gången jag red henne. tänker mig inte för, trampar till i sadeln för den halkade lite snett. hästen gör en redig bock och jag flyger som en kanonkula. landar platt på rygg och får mitt livs första hjärnskakning.
 
Senast ändrad:
Stängt bildörren med fingrarna emellan. Bilen var låst...

Suttit i andra tankar och glidit av hästen barbacka, i skritt (!). Hästen märkte inget utan fortsatte hela vägen hem i lugn skritt med mig 20 m bakom.

Igår senast snubblade jag på första trappsteget och bröt foten. Tydligen bör jag utredas för benskörhet som 27-åring :cautious:
 
Skrämmde vettet ur familjen med vårt huslarm när det var nyinstallerat. Steg upp 0430 för att nå ett flyg och gjorde mig klar, tog bilnycklarna, stände ytterdörren och låste, Vi hade trådlösa alarm i både huset och bilen och dom var ganska kika till utseendet. Tryckte av (trodde jag) billarmet och öppnade dörren när det mest helvetiska oväsen bröt lös. Både bilen och huset tjöt för full hals. I stället för att larma av bilen hade jag satt på huslarmet:rage: och en hemmavarande dotter beslöt sig just då för att gå på toa.

Själv stod jag först bara där och förstod ingenting:confused: men det gjorde både familjen och de två närmaste grannarna. Ridå så att säga.:banghead: Tur för mig att jag skulle vara borta i tre dagar, det värsta (utom ett argt telefonsamtal) hade gått över när jag kom hem.

När vi renoverade övervåningen hade vi ingen telefon och inget bad där i en period. När badet var klart bestämde jag mig för att inviga jacuzzikaret. "Befälhavaren" var på möte i klubben för inbördes beundran så jag var ensam. Dessa möten hade en tendens att dra ut på tiden så jag låg där i godan ro och njöt. Då ringer den f-bannade telefonen där nere. Vi hade just då sjukdom i familjen så jag hoppade upp, slet åt mig en handduk och sprang ned för trappan på våta fötter.

Mitt i trappan halkade jag och landade i hög på hallgolvet. Tittar upp och ser ett par 43 och hör en röst som säger "hon ligger i badet" och "nej förresten hon landade just på hallgolvet". :arghh:

Jag låg där och försökte samla mig när jag såg en massa blod och min vänstra stortånagel på golvt. Det var bara att få på några kläder, linda in foten i en handduk och akuten nästa. Blev 14-dagars sjukskrivning/delvis hemmajobb och fick gå på frack-bröllop i helgen med flipflop på vänstra foten och det blev inte mycket till dans. Mest rädd för att någon skulle trampa mig på tån.

Allt för att jag inte hörde att mannen kommit hem tidigt för en gångs skull och ett samtal som inte ens var viktigt:banghead:
 

Liknande trådar

Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 370
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp