Klappat häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åkte jag och träffade hon som tidigare ägde Senioren och hennes nya häst. Det visade sig att det fanns lite nytta av mig när hästen skulle göras i ordning. Den väver nämligen då den ska göras i ordning för ridning men den stod faktiskt ganska still när jag höll en slickburk framför mulen på den. Det var bara när benskydd och sadel skulle på som det blev lite oroligt igen. Men det var en trevlig och sympatisk häst. Det ska bli kul att se vad det kan bli av den så småningom.

I samma stall står det ett äldre varmblod vars ägare inte bor i närheten så den rids inte så ofta. Så L har frågat henne om jag kan få rida den. Jag har nu fått numret till ägaren och ska bara samla ihop mig så ska jag ringa sen. Det vore ju trevligt att rida igen och även hänga i samma stall som L.
 

Va bra att du åkte dit och bra för er båda att du kunde hjälpa till, du verkar ha en lugnande inverkan på hästar med lite nerv i .
 
Va bra att du åkte dit och bra för er båda att du kunde hjälpa till, du verkar ha en lugnande inverkan på hästar med lite nerv i .
Jo, jag kände att jag behövde komma hemifrån och då kändes det lämpligt att åka dit, snacka lite, klappa på häst, mocka en box och titta på när L red.

Varför hästen väver när den ska göras i ordning vet vi inte. Förra ägaren påstår att hon inte känner igen det. I övrigt verkar hästen rätt cool.
 
Åh vad roligt att höra. Både att du kommit ut och iväg - och klappat häst, men framförallt att du hittat en potentiell medryttarhäst. Håller tummarna för imorgon!
 
Kul @Magiana att det gick bra. Håller också tummarna att det går bra imorgon.
Det gör det säkert eftersom du har sån stor erfarenhet av att rida olika hästar. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 764
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 221
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För en tid sedan ville hästägarens bonusdotter börja rida. Jag tyckte då att hon kunde ju ta helgerna. Första helgen red hon på...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I brist på sysselsättning så blir det ett blogginlägg igen. Till vilken nytta vet jag inte förutom att jag får något att göra en stund...
Svar
10
· Visningar
1 746
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp