Klara, 19, stängdes av – har nu övergivit sporten

Klara satsar mot Melodifestivalen. Selmas stora mål är sommarens EM i fälttävlan. Ingemar ska bli bäst i världen i hoppning.
Välkommen till Familjen - Annorlunda - Hammarström.
– Idol har sagt att jag är det bästa som de någonsin sett men jag vill inte komma dit med någon snyfthistoria att jag ska vinna för att jag har nio syskon, säger Klara som också berättar om beslutet att ”lämna” ridsporten, konflikten med förbundet och den hårda konkurrensen mellan tjejer i sporten.
 
En snyfthistoria för att hon har 9 syskon...har lite svårt att se någon snyfthistoria i hennes liv men allt är ju relativt.

Sen kan man ju också stå för hur man beter sig, det var ju ändå filmat deras beteende så att dom stängdes av är inte så konstigt. Har väl inte så mycket med att göra om dom druckit eller inte.

Ju mer jag läser om den familjen ju svårare får jag för dom..
 
En snyfthistoria för att hon har 9 syskon...har lite svårt att se någon snyfthistoria i hennes liv men allt är ju relativt.

Sen kan man ju också stå för hur man beter sig, det var ju ändå filmat deras beteende så att dom stängdes av är inte så konstigt. Har väl inte så mycket med att göra om dom druckit eller inte.

Ju mer jag läser om den familjen ju svårare får jag för dom..
om det nu är någon snyfthistoria så är det väl åsikten att vara falskt anklagad om/när det fanns bildbevis. Kanske inte för alkohol, men för beteende.
eller att vara bitter över att man blivit avstängd pga olämpligt beteende.
 
En snyfthistoria för att hon har 9 syskon...har lite svårt att se någon snyfthistoria i hennes liv men allt är ju relativt.

Sen kan man ju också stå för hur man beter sig, det var ju ändå filmat deras beteende så att dom stängdes av är inte så konstigt. Har väl inte så mycket med att göra om dom druckit eller inte.

Ju mer jag läser om den familjen ju svårare får jag för dom..
Kan verkligen bara hålla med. Förra veckan var hon (eller om det var två systrar) med i P3 för att prata om huruvida ridning är en sport. Ärligt talat var de en så dålig representation av sporten att jag skämdes!! De cementerade snarare alla fördomar en kan kan. Senare gjorde de en intervju med Saga Souvanen och hon var både saklig och påläst-helt utan en massa fnitter och trams. Och med tanke på att hon var mitt i samma härva och satsat vidare så är det bara en dålig ursäkt att "lämnat" sporten för det där. Gör om, gör rätt istället.
 
Det där med att kämpa och vara bäst och att ingen Hammarstömmare är förlorare och ger upp som är huvudbudskapet i hennes dokusåpa känns som direkt falskt. Finns det minsta grund att hon slutat med sporten för hon blev avstängd vid ett tillfälle så har inget pannben alls.

Jag ställe mig tveksam till att " Idol har sagt att jag är det bästa som de någonsin sett " när hon var 16, möjligen en av de bästa men den bästa artisten man sett i världen (eller Sverige) känns orealistiskt att någon produktion kan tycka. Programmet/produktionen idol kan dessutom inte säga något, kanske någon person knuten till idol.
 
Kan verkligen bara hålla med. Förra veckan var hon (eller om det var två systrar) med i P3 för att prata om huruvida ridning är en sport. Ärligt talat var de en så dålig representation av sporten att jag skämdes!! De cementerade snarare alla fördomar en kan kan. Senare gjorde de en intervju med Saga Souvanen och hon var både saklig och påläst-helt utan en massa fnitter och trams. Och med tanke på att hon var mitt i samma härva och satsat vidare så är det bara en dålig ursäkt att "lämnat" sporten för det där. Gör om, gör rätt istället.
Hörde oxå på p3 när systrarna pratade, var ju pinsamt.
 
Hur gamla var tjejerna?
Ingen aning. Ryttarna började prata om fodring och mockning när dom skulle prata om hur krävande sporten är.
Sedan började det pratas om kaffe och sex när ett läsarmejl lästes upp, nä inte seriöst någon stans från något sida.

Är inte så mycket för P3 men fick inte om någon annan kanal i trucken.
 
En snyfthistoria för att hon har 9 syskon...har lite svårt att se någon snyfthistoria i hennes liv men allt är ju relativt.

Sen kan man ju också stå för hur man beter sig, det var ju ändå filmat deras beteende så att dom stängdes av är inte så konstigt. Har väl inte så mycket med att göra om dom druckit eller inte.

Ju mer jag läser om den familjen ju svårare får jag för dom..
Jag kommer aldrig förstå hur man så tvärsäkert kan uttala sig om vad någon annan har upplevt eller inte i sitt liv? Speciellt om mediapersonligheter som framställs som att ha ett glassigt liv.
Just det här förstår jag känns jobbigt när man är i den åldern och att mer eller mindre bli utslängd och utfryst är aldrig roligt oavsett om det är välförtjänt eller inte men det är någonting man får lära sig leva med. Däremot vad hon råkat ur för eller inte tidigare liv skulle jag aldrig någonsin våga uttala mig om. Bara för att man har mycket pengar så innebär det ju knappast att man är skyddad från allt hemskt.
 
Jag kommer aldrig förstå hur man så tvärsäkert kan uttala sig om vad någon annan har upplevt eller inte i sitt liv? Speciellt om mediapersonligheter som framställs som att ha ett glassigt liv.
Just det här förstår jag känns jobbigt när man är i den åldern och att mer eller mindre bli utslängd och utfryst är aldrig roligt oavsett om det är välförtjänt eller inte men det är någonting man får lära sig leva med. Däremot vad hon råkat ur för eller inte tidigare liv skulle jag aldrig någonsin våga uttala mig om. Bara för att man har mycket pengar så innebär det ju knappast att man är skyddad från allt hemskt.
Hon jobbar bra på att framställa det som hon har ett glassigt liv eller så har hon ingen koll på vad som är normalt.

Vem här har slängt ut och fryst ut henne? Hon är är säkert en trevlig tjej, och nej vi vet inte mycket om hennes uppväxt mer än att hon haft det väl förspänt materiellt och har många syskon. Det jag vet är att hon försöker bli en medial person, det är ingen som tvingar henne att medverka i dokusåpor eller radio.
 
Jag kommer aldrig förstå hur man så tvärsäkert kan uttala sig om vad någon annan har upplevt eller inte i sitt liv? Speciellt om mediapersonligheter som framställs som att ha ett glassigt liv.
Just det här förstår jag känns jobbigt när man är i den åldern och att mer eller mindre bli utslängd och utfryst är aldrig roligt oavsett om det är välförtjänt eller inte men det är någonting man får lära sig leva med. Däremot vad hon råkat ur för eller inte tidigare liv skulle jag aldrig någonsin våga uttala mig om. Bara för att man har mycket pengar så innebär det ju knappast att man är skyddad från allt hemskt.
Fast går man på vad dom säger och hur dom beter sig osv så, det är det enda jag kan gå på och jag tål inte sådana människor. Man kan framställa sig på olika sätt och sättet dom väljer får mig att må smått illa. Men visst, kan mycket väl hända att dom har haft ett jättetufft liv och att det är synd om dom, man vet aldrig.

Sen kan det hända att medier driver med dom och framställer dom som dom är, ger dom manus vad dom ska säga osv, isåfall så ja då är det synd om dom.

Och oavsett ålder så får man ta konsekvenserna av sitt beteende. Jag tycker det är så bra att det visar att man inte kan köpa sig fri från allting vilket förmodligen var vad hon trodde och det var väl en stor besvikelse att upptäcka hur verkligheten ser ut. Så visst, var säkerligen ett litet trauma för henne där att behöva ta ansvar för vad hon gjort.

Och som sagt, allt är relativt.
 
Senast ändrad:
Menar du att (unga) vuxna inte ska behöva ta konsekvenserna av sitt agerande?
Eller att personer som av egen fri vilja (förmodar jag) söker offentligheten, inte får kritiseras för det de sagt eller gjort (visat upp i media)?
Självklart ska de göra det! Jag tycker bara det är lite "skvallernivå" att skriva om namngivna, unga personer på ett forum. Får lite Flashback-vibbar.

Men alla gör såklart som dom vill.
 
Självklart ska de göra det! Jag tycker bara det är lite "skvallernivå" att skriva om namngivna, unga personer på ett forum. Får lite Flashback-vibbar.

Men alla gör såklart som dom vill.
Du vi diskuterar en artikel, det blir bara fånigt att låtsas att man inte vet att det handlar om Klara Hammarström när namnet är angivet i artikeln som baserar sig på en intervju. En del tar även upp ett radioprogram där Klara framträtt under sitt eget namn.
 
Självklart ska de göra det! Jag tycker bara det är lite "skvallernivå" att skriva om namngivna, unga personer på ett forum. Får lite Flashback-vibbar.

Men alla gör såklart som dom vill.

Men när det diskuteras hur exempelvis den där skränige Lamotte uttrycker sig, då är det OK?

Eller att diskutera "dokusåpor" och deltagarna där, då är det OK?

Ja, det kanske är "skvallernivå" att reagera på hur en individ valt att framställa sig och uttrycka sig i TV-program eller vid intervjuer.

Men jag ser det som lite problematiskt att en person som verkar vilja företräda ridsporten, fast inte numera, kan uttrycka sig på ett sätt som får hela ridsporten att framstå som något ganska löjeväckande och klubben för inbördes beundran med bara jätterika människor.

För mig är ridsporten oftast något helt annat än de här synnerligen (ekonomiskt) privilegierade människorna som dessutom beter sig på ett bortskämt sätt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp