Bukefalos 28 år!

Klarar inte av att bli dissad

Jajzii93

Trådstartare
Jag tänkte först göra ett inlägg på Flashback men känner att folk kan vara riktigt jävliga i svaren då internet ger dem en chans att gömma sig bakom datorn, samt så är jag också hästmänniska och hittade denna sida, så jag hoppas svaren är här lite trevligare!

Oavsett så handlar det är om ett ligg som skrev till mig på Badoo för ca 1 månad sen. Vi var intresserade av varandra för några år sen när man gick i högstadiet men vi sågs aldrig. Nu har vi kontakt igen. Vi har inte setts än, jag känner honom inte och nu efter han som blev han allt kortare i sina svar och just nu så läser han det jag skriver och svarar inte alls. Vi har skickat bilder till varandra då och då och jag vill bara ligga, vill inte ha förhållande men jag gissar att jag kan tolkas som väldigt ivrig eller för på ibland av killar. Har väldigt svårt med den sociala biten, vet inte riktigt när jag ska hålla käft.. Vilket har lett till lite dåliga stämning 2 gånger. 1 gången pratade vi att ses hemma hos mig och nämde jag att det skulle bli obekvämt med loftsäng då det blev det sist. Han blev väldigt vresig och undrade varför jag nämnde det för? Jag sitter och undrar varför i helvete han bryr sig? Konstigt att inte ha sex i en säng? I alla fall så rede vi ut det då. 2 gången så hade han inte sagt något under 2 veckors tid, inte svarat på snap och helt dött. Ser han är online, skriver och undrar om det hänt något eller om han tappat intresset, det ångrar jag ju nu att jag gjorde för han blev irreterad och så något i stil med "Men eftersom du tjatar så jävligt så nej, jag är inte på humör och pratar inte med någon" Jag kände mig så dum efteråt och ville sjunka igenom jorden. Han sa ingenting på ett tag.. Jag sa ingenting på ett tag och skrev då och frågade om han dissat mig eller så? Han svarade då att "Nä han hade bara annat att tänka på för tillfället :/" Okej sa jag då och kände mig okej med det svaret.. En vecka senare nu sitter jag här som en idiot och nojjar mig och undrar om han sa så bara för att undvika att säga som det var eller om jag förstört det ännu än gång. Och killar som säger tjejer har lätt att få ligg, pff ah jo visst! Jag är levande bevis på att det INTE stämmer.

Jag satt igår kväll och såg han återigen läst det jag skrivit men inte svarat, får sån kraftig ångest jag inte kan äta. Jag klarar inte av att bli dissad, och just den här killen reagerar jag väldigt mycket på, varför har jag ingen aning. Jag kanske förväntade mig att han skulle vara mer social som han var i början men ja jag vet inte. Någon som kan ge råd på hur man ska tänka? Ska jag skita i han eller låta det vara och se om han hör av sig? Känner mig riktigt löjlig och patetisk och tror han tycker det också och antagligen därför han inte svarar.

//hatarattblidissad
 
Jag kan tala av erfarenhet, det är inte värt det.
För ungefär 1-2 månader sedan träffade jag en kille som verkade vara hur bra som helst men bara när det passade honom. Kunde jag inte ses för att jag var upptagen blev han vresig, kunde inte han ses för att han var upptagen skulle jag bara ta och acceptera det. Sen slutade han i princip svara tills jag röt ifrån, då kunde det komma ett svar. Har nu inte försökt höra av mig eller vara den drivande och därför har vi inte hörts på hur länge som helst.
Trist eftersom han verkade vara en trevlig sork, men jag pallar verkligen inte behöva krypa på knä och vara någon jag inte är för att få honom nöjd och få svar på mina meddelanden.
 
Jag kan tala av erfarenhet, det är inte värt det.
För ungefär 1-2 månader sedan träffade jag en kille som verkade vara hur bra som helst men bara när det passade honom. Kunde jag inte ses för att jag var upptagen blev han vresig, kunde inte han ses för att han var upptagen skulle jag bara ta och acceptera det. Sen slutade han i princip svara tills jag röt ifrån, då kunde det komma ett svar. Har nu inte försökt höra av mig eller vara den drivande och därför har vi inte hörts på hur länge som helst.
Trist eftersom han verkade vara en trevlig sork, men jag pallar verkligen inte behöva krypa på knä och vara någon jag inte är för att få honom nöjd och få svar på mina meddelanden.
Ah nä det är bara jag som driver nu och hör av mig, han skriver aldrig förutom då lite i början. Och sånt tröttnar man på jävligt fort. Inte legat på länge och så leker han svår och då blir jag bara förbannad och då tolkar han väl det som jag är för på. Så trött på det.
 
Alltså om det inte ens är enkelt i början hur ska det bli sen? Måste vara lättare att ligga m ngn annan han är ju inte ens särskilt trevlig.

Blocka honom helt och gå vidare. Han är inte intresserad hade han varit det hade han svarat. Det är så enkelt.

Han har dig på kroken och ämnar inte göra ngt av det men gillar uppmärksamheten.
 
Ah nä det är bara jag som driver nu och hör av mig, han skriver aldrig förutom då lite i början. Och sånt tröttnar man på jävligt fort. Inte legat på länge och så leker han svår och då blir jag bara förbannad och då tolkar han väl det som jag är för på. Så trött på det.
Nu kommer jag använda ett uttryck som jag egentligen avskyr men det kanske är dags att "släppa det".
Som jag tolkar det så mår du inte bra av detta och skriver själv att du inte klarar av att bli dissad, vilket gör att det kanske är bra att du är den som "dissar". Sluta hör av dig helt enkelt. Vill han ses så får han höra av sig, vill han inte så har du redan gått vidare :)
 
En del människor går igång på att fantisera, men när det närmar sig att göra allvar av det så backar dom för de vågar/vill inte mer än fantisera.
Kanske blev du för påflugen, det blev för verkligt och slutade vara intressant. Kanske började du bete dig som om ni var i en relation redan och det blev för mycket.

Hursomhelst är han uppenbarligen inte intresserad. Släpp och gå vidare.
 
När det blir så här kraftig obalans redan innan ni träffats - är det inte ett tecken att det bara är släppa och gå vidare?
Men visst har de träffats? Han benämns ligg och en säng figurerar där det hänt saker:-)

Oavsett det så håller jag med. Det finns andra potentiella ligg som är bättre liggunderlag.
 
Men visst har de träffats? Han benämns ligg och en säng figurerar där det hänt saker:-)

Oavsett det så håller jag med. Det finns andra potentiella ligg som är bättre liggunderlag.
Nej vi har inte sätts, det jag nämde angående med loftsängen var med mitt ex. Och han blev sur för jag nämnde något om att jag haft sex med en tidigare person, vilket jag tyckte var ett skumt sätt att reagera på då vi bara skulle ligga.
 
Jag kan tycka att det är svårt att släppa när man har varit intresserad av någon (ligg eller mer än så), kanske tänkt att ses och så rinner det bara ut i sanden utan att man får några svar. Men tyvärr kan man inte tvinga folk till ett avslut så enklast är ju trots allt att försöka släppa saken.

Utöver att han inte verkar intresserad verkar han inte särskilt sympatiskt heller utifrån det du skrivit. Jag kan ha perioder då jag mår sämre och inte orkar med att "prata" med folk ens över internet. Men jag kan knappast bli irriterad om någon undrar över det. Tror du ska vara glad att det inte blivit något, du kan hitta bättre.
 
Jag kan tycka att det är svårt att släppa när man har varit intresserad av någon (ligg eller mer än så), kanske tänkt att ses och så rinner det bara ut i sanden utan att man får några svar. Men tyvärr kan man inte tvinga folk till ett avslut så enklast är ju trots allt att försöka släppa saken.

Utöver att han inte verkar intresserad verkar han inte särskilt sympatiskt heller utifrån det du skrivit. Jag kan ha perioder då jag mår sämre och inte orkar med att "prata" med folk ens över internet. Men jag kan knappast bli irriterad om någon undrar över det. Tror du ska vara glad att det inte blivit något, du kan hitta bättre.

Ja nä jag har också dåliga dagar själv då jag inte har lust att prata, men då svarar jag antingen inte eller så skriver jag kort. "Har ingen lust att prata idag, kan höras senare!" Och det är helt okej, förstår inte varför man ska vara så otrevlig när man bara undrar om personen fortfarande är intresserad. Det roliga var att i början när vi pratade så sa han att han hade svårt att få ligg och att han oftast blir friendzonad, jag förstår nu varför om han alltid är såhär otrevlig :P
 
Alltså om det inte ens är enkelt i början hur ska det bli sen? Måste vara lättare att ligga m ngn annan han är ju inte ens särskilt trevlig.

Blocka honom helt och gå vidare. Han är inte intresserad hade han varit det hade han svarat. Det är så enkelt.

Han har dig på kroken och ämnar inte göra ngt av det men gillar uppmärksamheten.

Jag blockade han för 5 min sen, känns så mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra. Som en sten lyfts från mina axlar, och jag har haft ett rent helvete att träffa killar rent allmänt så att bli dissad på det visset är inte roligt även bara om det var ett ligg.
 
Alltså, lägg energi på att hitta någon där kommunikationen fungerar bättre så blir nog allt lättare ;) Även om ni "bara" ska ligga så är det väldigt trevligt om det är lätt att prata med den andra. Ju bättre kommunikation, desto bättre ligg :p

Ja jag håller med, tror jag behövde lite insikt från någon som inte känner mig för då är det mycket lättare att se det från ett annat håll :) Så tack alla som gav mig svar, känns mycket bättre nu och kan gå vidare med värdet i behåll ;) Kram!
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 179
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 623
Senast: Twihard
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 810
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 600
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp