Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Klarar sig en tävlingshäst på enbart

E

Estelle

HAvre, betfor, hö och mineraler ? Altså är det tillräckligt.. eller borde man ge den kraft och/eller fibergi istället/oxå ?

M

Magdalena

Är höt tillräckligt bra så klarar sig hästen utmärkt på havre, betfor och mineraler utöver det. Man måste alltid utgå från höt. Skulle höt ha låga proteinvärden behöver man ändå inte ge något färdigfoder, utan det finns andra alternativ som t.ex soja.

B

**BORTTAGEN**

Det beror helt på vad du har för hö.
Värdena på höt avgör vad du bör fodra med för kraftfoder.
Har du analys på höt?

B

**BORTTAGEN**

En analys är nödvändig för att se vad som fattas och behöver täckas upp med :)
Gör en för att veta vad ditt hö innehåller.
www.analycen.se gör höanalyser.

Sedan kan du bara lägga ut resultatet här så kan duktiga foderkunnare hjälpa dig :)

R

RussPuss

Fick reda av en agronom att det fanns tävlande travhästar som enbart gick på ensilage, bra ensilage alltså och klarade sig utmärkt på det.

Cissi :bump:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6503 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Foder&Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
1 970
Foder&Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
2 763
Foder&Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sömtryck?
  • Födda 2017 del 3

Omröstningar