Klarna dragit dubbelt - hade du märkt det?

Jag märkte det inte🙈
Fick samma mail från Klarna och ögnade igenom det lite snabbt, bla bla Nordea bla bla. Äh, bluffmail tänkte jag, jag har ju inte ens Nordea som bank. Loggar för sakens skull in på min bank och kollar ändå- japp, beloppet var draget två gånger. Visserligen var summan under 500kr men ändå.

Jag tänker att det är ju faktiskt inte Klarnas fel (den här gången) utan Nordeas.
 
Ja, jag kommer nog att återta det medgivandet. Att ta pengarna två gånger när jag medgivit att de får ta pengarna en gång är väl magstarkt för mig. Oavsett anledning. Som sagt: det funkar med 300 kr, men sämre med 15 000 kr. Vi har heller inte sett utbetalningen ännu så den kan ju dröja. Det är en klen tröst att den bakdateras, om jag behöver pengarna typ nu...

Jag har fått tillbaka mina pengar i dag, så det verkar åtminstone som om de jobbar på det. Även om det är en klen tröst om det är akut..
 
Denna gång hade jag märkt det då mina sista två transaktioner var på över 500:- och sånt märks på mitt konto där jag försöker att inte ha för mycket pengar samtidigt utan flyttar dit med jämna mellanrum. Annars kanske inte.

Så gör jag också. Jag vet inte hur vanligt något annat är, men jag hade nog inte vågat ha särskilt mycket pengar på mitt vanliga vardagskonto. Om jag så bara skulle klanta mig och tappa betalkortet liksom (vilket jag av en tillfällighet gjorde senast i går 🙈). Det kanske försvårar något att där inte finns hur mycket pengar som helst tillgängligt i alla fall.
 
Så gör jag också. Jag vet inte hur vanligt något annat är, men jag hade nog inte vågat ha särskilt mycket pengar på mitt vanliga vardagskonto. Om jag så bara skulle klanta mig och tappa betalkortet liksom (vilket jag av en tillfällighet gjorde senast i går 🙈). Det kanske försvårar något att där inte finns hur mycket pengar som helst tillgängligt i alla fall.

Ja men samma här. I Sverige är det väl rätt lugnt, man kan inte blippa utan kod hur länge som helst (eller för hur höga summor som helst) och nätshopping kräver oftast BankID. Men utomlands t ex kan det ju gå till lite hur som helst med kortköp (även om det var längesen jag var utomlands) och jag har nu fått vanan inne att göra så 😊
 
Men har du tagit upp det med kundtjänst? I Sverige går det som sagt utmärkt att stänga av den funktionen.
Jag har aldrig betalat med annat än kort med klarna, dvs aldrig gett dem mitt personnummer, utan jag matar in mitt kortnummer varje gång och väljer att betala med kort utan klara. Jag har därför aldrig heller loggat in på deras hemsida, så jag har ingen aning om vad de vet om mig. Finns något sätt att för dem att spara info om mig när jag alltid betalar med kort utanför klarna? Sparar de mot min mailadress, adress eller något sådan? Vet du eller någon?
 
Jag har aldrig betalat med annat än kort med klarna, dvs aldrig gett dem mitt personnummer, utan jag matar in mitt kortnummer varje gång och väljer att betala med kort utan klara. Jag har därför aldrig heller loggat in på deras hemsida, så jag har ingen aning om vad de vet om mig. Finns något sätt att för dem att spara info om mig när jag alltid betalar med kort utanför klarna? Sparar de mot min mailadress, adress eller något sådan? Vet du eller någon?

Ingen aning faktiskt.
 
Jag hade absolut märkt det och förtroendet hade nog inte påverkats, den här gången. Det som definitivt stör är dock tiden till återbetalning och är något som alltid stör oavsett anledning. Med dagens teknik ska det inte ta flera dagar att justera.

Använder gärna Klarnas funktion med att få först och betalning inom 14 dgr bla just för att jag inte behöver ge ut mitt kortnummer.
Men det tar ju alltid några dagar för återbetalning? Dvs även om den tex görs i butik för en returnerad vara.
 
Men det tar ju alltid några dagar för återbetalning? Dvs även om den tex görs i butik för en returnerad vara.
Mer än till nästa vardag ska det inte ta. Alla pengatransaktioner är så mycket enklare idag än förr, även internationella. Är det dessutom som i detta fallet ett känt fel ska det ju studsa tillbaks direkt att det är dubbelbetalt och därmed inget som behöver kontrolleras. Att det tar några dgr är något jag anser bara är något vi köpare vant oss vid som normalt men inte något som egentligen rent tekniskt behöver vara så.
 
Jag ogillar när pengarna dras automatiskt från mitt konto, jag vill själv gå in, välja, och godkänna, så jag har koll på exakt vad jag betalar för olika saker. Så klarna kan inte dra extra från mig.
Har dock endel autogiro, tex försäkringar och företag som enbart erbjuder autogiro som betalningsalternativ.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 129
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 953
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 371
Senast: LenaH
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 098
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp