Dom artiklar jag har läst angående klagomål på Klarna är att man inte har fått nån faktura. Fast den skickas via mail, och det står rätt tydligt att man får fakturan på mailen.
Dom som har klagat har då inte uppmärksammat att fakturan kommit på mail och således inte betalat den.
Det tycker inte jag är Klarnas fel.
 
Jag handlar nästan enbart av butiker anslutna till Klarna. Jag tar oftast faktura, då hinner jag få varan och kan betala efter det. Framför allt vid nya butiker. Har aldrig tagit avbetalning, så vet inte hur det funkar.
Har appen och den funkar kanon.
 
Jag använder ofta Klarna när jag beställer så att jag kan få varan och betala fakturan efter. Har inte haft några problem.
 
Dom artiklar jag har läst angående klagomål på Klarna är att man inte har fått nån faktura. Fast den skickas via mail, och det står rätt tydligt att man får fakturan på mailen.
Dom som har klagat har då inte uppmärksammat att fakturan kommit på mail och således inte betalat den.
Det tycker inte jag är Klarnas fel.

För mig har det hänt att jag inte fått fakturan två gånger, så det är inte bara att folk är ouppmärksamma utan ibland är det faktiskt Klarnas fel. Ena gången kom dessutom påminnelsen bort vilket iof kan ha varit postnords fel och inte Klarnas och jag fick varken faktura eller påminnelse innan jag fick brev från inkasso. Första gången jag någonsin hamnade hos inkasso, så nu undviker jag Klarna så mycket jag kan.
 
För mig har det hänt att jag inte fått fakturan två gånger, så det är inte bara att folk är ouppmärksamma utan ibland är det faktiskt Klarnas fel. Ena gången kom dessutom påminnelsen bort vilket iof kan ha varit postnords fel och inte Klarnas och jag fick varken faktura eller påminnelse innan jag fick brev från inkasso. Första gången jag någonsin hamnade hos inkasso, så nu undviker jag Klarna så mycket jag kan.

Men samtidigt får man ju ta lite eget ansvar när man beställt något.
Har man appen så är det hur smidigt som helst, där hamnar alla beställningar direkt.
 
Har handlat mycket med Klarna som betallösning, direktbetalning, faktura så jag kan betala efter leverans, månadsavbetalningar för några dyrare saker, en-klick kopplat till mitt konto, och jag vet inte vad. Aldrig haft något problem.

Är även en glömsk och klantig människa som har missat att betala i tid (mer än en gång :o) och inte heller det har skapat minsta problem för mig... Jag upplever att Klarna har lyckats väldigt bra att ta täten och inge förtroende, jag drar mig definitivt för att köpa något i nätbutiker som inte använder Klarna numera.
 
För mig har det hänt att jag inte fått fakturan två gånger, så det är inte bara att folk är ouppmärksamma utan ibland är det faktiskt Klarnas fel. Ena gången kom dessutom påminnelsen bort vilket iof kan ha varit postnords fel och inte Klarnas och jag fick varken faktura eller påminnelse innan jag fick brev från inkasso. Första gången jag någonsin hamnade hos inkasso, så nu undviker jag Klarna så mycket jag kan.

Får man ingen påminnelse via appen? Jag får det om det närmar sig sista dag på fakturan.
 
Får man ingen påminnelse via appen? Jag får det om det närmar sig sista dag på fakturan.

Asså, vid det tillfället var jag inte ens medveten om att det fanns en app eller hemsida :p Vilket dom informerade mig om när jag hörde av mig och undrade varför jag inte fått någon faktura. Då betalade jag såklart fakturan direkt men sen skickade Klarna den betalda fakturan till inkasso.
 
Min uppfattning är inte att de direkt gör något fel men att de är snabba på att ta ut extra avgifter vilket kan göra det väldigt dyrt om man missar att betala. Men det är väl det de här bolagen lever på.
 
Min uppfattning är inte att de direkt gör något fel men att de är snabba på att ta ut extra avgifter vilket kan göra det väldigt dyrt om man missar att betala. Men det är väl det de här bolagen lever på.

Mja.
Jag missade en, trodde jag hade betalat den. Hade ett gäng och missade att trycka på den. Klantig och disträ, absolut inte deras fel.
Efter typ tre veckor fick jag en påminnelseavgift på 60:- bara betala så var det ur värden.
 
Asså, vid det tillfället var jag inte ens medveten om att det fanns en app eller hemsida :p Vilket dom informerade mig om när jag hörde av mig och undrade varför jag inte fått någon faktura. Då betalade jag såklart fakturan direkt men sen skickade Klarna den betalda fakturan till inkasso.

Men att skicka den till inkasso är väl egentligen ingen fara så länge den blir betald? Eller är det ändrat? Jag har fått flera räkningar skickade till inkasso när jag var yngre, men de betalades ju då och därför blev det inga anmärkningar.
 
Men att skicka den till inkasso är väl egentligen ingen fara så länge den blir betald? Eller är det ändrat? Jag har fått flera räkningar skickade till inkasso när jag var yngre, men de betalades ju då och därför blev det inga anmärkningar.
Det läggs på extra kostnader.
 
Mja.
Jag missade en, trodde jag hade betalat den. Hade ett gäng och missade att trycka på den. Klantig och disträ, absolut inte deras fel.
Efter typ tre veckor fick jag en påminnelseavgift på 60:- bara betala så var det ur värden.
Jag har för mig att jag fick ett rätt rejält påslag den gången jag missade.
 
Men att skicka den till inkasso är väl egentligen ingen fara så länge den blir betald? Eller är det ändrat? Jag har fått flera räkningar skickade till inkasso när jag var yngre, men de betalades ju då och därför blev det inga anmärkningar.
Nä, det är ingen fara. Jag hamnade själv hos inkasso för ett tag sedan då jag var en dag sen med en räkning. Inkassobolaget skickade brev till mig en vecka efter att räkningen var betald. Jag ringde och de strök det. Jag behövde inte ens betala några avgifter. (Men har man inte betalat får man ju ta det sura med avgifterna.)

Jag har för mig att jag fick ett rätt rejält påslag den gången jag missade.
Jag har fått påslag på typ 60 kronor. Lite irriterande men inte hela världen.
 
Jag använder också gärna Klarna, tycker att det är supersmidigt med deras app som samlar deras fakturor på ett ställe.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
522
Juridik & Ekonomi Long story short: Beställde en produkt på kvällen söndagen den 28/4, från ett svenskt företag, baserat i Sverige. Produkten var...
2
Svar
35
· Visningar
3 671
Senast: Tonto
·
Äldre Jag funderar på hur ofta de behövs ta och om de har någon form av hur lång tid det går mellan innan ny tas. Jag vet inte om det är okej...
2
Svar
27
· Visningar
2 076
Senast: MiniLi
·
Äldre Okej. Jag beställde tre plagg från en butik vi kan kalla Chong av skandinavien (en underklädesbutik)... Jag valde faktura som betalsätt...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp