Jag kan inte nog hylla Klarna-tjänsten. Självklart finns ytterligare förbättringar att göra (t.ex att betalningen via appen inte går som autogiro utan direkt) men den underlättar mina onlineköp något enormt. Jag har flera gånger betalat upp till några dagar för sent (min app påminner mig inte, men jag kanske har gjort någon felinställning i notiserna?) men det har inte tillkommit några extra avgifter och det tycker jag är generöst!

Jag har gjort returer både före och efter betalning och allt har varit supersmidigt.
 
Fast det går ju att välja betala nu eller på förfallodagen. Eller hur menar du?

Själva betalningen när den görs (oavsett "nu" eller på förfallodagen) görs via autogiro som jag förstått det, det är väl enda sättet de har rätt att dra pengar direkt från någons konto? Det betyder att det tar upp till 3 dagar innan pengarna dras.

Här står det om autogirolösningen: https://www.klarna.com/se/2017/08/16/klarna-direkt-1/
 
Själva betalningen när den görs (oavsett "nu" eller på förfallodagen) görs via autogiro som jag förstått det, det är väl enda sättet de har rätt att dra pengar direkt från någons konto? Det betyder att det tar upp till 3 dagar innan pengarna dras.
Ja det stämmer. Det kan leda till försenad betalning om man klickar igenom för nära inpå förfallodagen.
Håller med om att det vore en förbättring om det inte var ett autogiro!
 
Själva betalningen när den görs (oavsett "nu" eller på förfallodagen) görs via autogiro som jag förstått det, det är väl enda sättet de har rätt att dra pengar direkt från någons konto? Det betyder att det tar upp till 3 dagar innan pengarna dras.

Här står det om autogirolösningen: https://www.klarna.com/se/2017/08/16/klarna-direkt-1/

Aha ja du menar så. Tycker dock sällan det tar 3 dgr. När jag klickar på betala så får jag oftast ett mail dagen efter att det är betalt. Beroende på tidpunkt då naturligtvis.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
509
Juridik & Ekonomi Long story short: Beställde en produkt på kvällen söndagen den 28/4, från ett svenskt företag, baserat i Sverige. Produkten var...
2
Svar
35
· Visningar
3 652
Senast: Tonto
·
Äldre Jag funderar på hur ofta de behövs ta och om de har någon form av hur lång tid det går mellan innan ny tas. Jag vet inte om det är okej...
2
Svar
27
· Visningar
2 066
Senast: MiniLi
·
Äldre Okej. Jag beställde tre plagg från en butik vi kan kalla Chong av skandinavien (en underklädesbutik)... Jag valde faktura som betalsätt...
Svar
3
· Visningar
1 265
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp